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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Massimo Buo
-
아티스트
-
인원
게임 소개
킥스타터 라이브 페이지:
https://www.kickstarter.com/projects/439243632/deep-war-the-...
제2차 세계 대전의 기법에 기초한 딥워는 빠른 속도의 전략 카드 게임입니다. 두 선수는 자신의 진영과 지휘관 한 명, 그리고 자신의 군대를 만들어야 합니다.
모든 사령관은 구체적이고 집중적인 전략을 세울 수 있는 자신만의 기술과 가치를 가지고 있습니다.
각 플레이어는 메인 덱에는 30장의 카드를, 리저브 덱에는 일정량의 카드를 사용하여 덱을 만들어야 한다.
그들은 매우 다양한 종류와 종류 중에서 선택할 수 있습니다. 플레이어는 보병, 포병, 정찰 차량, AA 총, 탱크, SPG, 전투기, 폭격기, 항공모함, 잠수함 등 원하는 모든 유닛 조합을 동일한 데크에서 사용할 수 있다.
유닛에는 일정한 배치 비용, 공격 및 방어 가치, 기술 및 과거 설명이 있습니다.
전투가 시작되면 두 선수 모두 0인력으로 시작합니다. 이 값은 카드 전개와 스킬 활성화에 필수적이며 턴마다 1씩 성장하지만, 파워를 사용하여 더 낮추거나 늘릴 수 있다(예: 잘 수행된 폭탄 공격이나 보급 차량).
부대는 서로 싸우고 지휘관을 공격할 수 있습니다.
육상 부대는 해안 방어포와 같은 일부 특수 카드를 제외하고는 해군을 공격할 수 없다. 해군은 정찰병이 조율해야 지상부대를 공격할 수 있다. 실제와 마찬가지로, 항공기는 중요한 부분이며, 비행기에서 모든 다른 카드를 공격할 수 있고, 다른 비행기나 Anti-Air가 가능한 부대에게만 공격받을 수 있다.
자신의 덱을 가장 현명하게 만들고 카드 간의 시너지를 이용해 적군 지휘관을 이기는 플레이어가 승리합니다. 조심...가장 절박한 상황도 뒤엎을 수 있는 비밀 무기가 있다.
—디자이너의 설명
https://www.kickstarter.com/projects/439243632/deep-war-the-...
제2차 세계 대전의 기법에 기초한 딥워는 빠른 속도의 전략 카드 게임입니다. 두 선수는 자신의 진영과 지휘관 한 명, 그리고 자신의 군대를 만들어야 합니다.
모든 사령관은 구체적이고 집중적인 전략을 세울 수 있는 자신만의 기술과 가치를 가지고 있습니다.
각 플레이어는 메인 덱에는 30장의 카드를, 리저브 덱에는 일정량의 카드를 사용하여 덱을 만들어야 한다.
그들은 매우 다양한 종류와 종류 중에서 선택할 수 있습니다. 플레이어는 보병, 포병, 정찰 차량, AA 총, 탱크, SPG, 전투기, 폭격기, 항공모함, 잠수함 등 원하는 모든 유닛 조합을 동일한 데크에서 사용할 수 있다.
유닛에는 일정한 배치 비용, 공격 및 방어 가치, 기술 및 과거 설명이 있습니다.
전투가 시작되면 두 선수 모두 0인력으로 시작합니다. 이 값은 카드 전개와 스킬 활성화에 필수적이며 턴마다 1씩 성장하지만, 파워를 사용하여 더 낮추거나 늘릴 수 있다(예: 잘 수행된 폭탄 공격이나 보급 차량).
부대는 서로 싸우고 지휘관을 공격할 수 있습니다.
육상 부대는 해안 방어포와 같은 일부 특수 카드를 제외하고는 해군을 공격할 수 없다. 해군은 정찰병이 조율해야 지상부대를 공격할 수 있다. 실제와 마찬가지로, 항공기는 중요한 부분이며, 비행기에서 모든 다른 카드를 공격할 수 있고, 다른 비행기나 Anti-Air가 가능한 부대에게만 공격받을 수 있다.
자신의 덱을 가장 현명하게 만들고 카드 간의 시너지를 이용해 적군 지휘관을 이기는 플레이어가 승리합니다. 조심...가장 절박한 상황도 뒤엎을 수 있는 비밀 무기가 있다.
—디자이너의 설명
Kickstarter live page:
https://www.kickstarter.com/projects/439243632/deep-war-the-...
Based on WWII mechanics, Deep War is a fast paced strategic card game. The 2 players have to choose their faction, one Commander and than build their own armed forces.
Every Commander has its own skills and values around which specific and focused strategies can be built.
Each player must create their decks using 30 cards for the main deck and a certain amount for the Reserve deck (if requested by certain cards).
They can choose from a huge variety of classes and types. Players can use in the same deck every combination of units they wish, like: infantry, artillery, reconnaissance vehicles, AA guns, tanks, SPG, fighters, bombers, aircraft carriers, submarines and many others.
Units have a certain deployment cost, attack and defense values, skills and historical descriptions.
When the battle begins, both players start with 0 Manpower. This value is necessary for card deployment and skill activation and it grows up by 1 each turn, but it can be lowered or increased even more using powers (like a well performed bomb-raid or a supply vehicle deployed).
Units fight each other and can attack the Commanders.
Ground units cannot attack the Navy, except for some special cards like coastal defense guns. The Navy can attack ground units only if the fire is coordinated by a spotter. Like in real life, the Aviation is a crucial part, planes are capable of attacking every other card on the field and can be attacked only by other planes or Anti-Air capable units.
The player who most wisely creates his deck and uses the synergies between its cards to beat the enemy commander will win the game. Beware...there are secret weapons, which can overturn even the most desperate situation.
—description from the designer
https://www.kickstarter.com/projects/439243632/deep-war-the-...
Based on WWII mechanics, Deep War is a fast paced strategic card game. The 2 players have to choose their faction, one Commander and than build their own armed forces.
Every Commander has its own skills and values around which specific and focused strategies can be built.
Each player must create their decks using 30 cards for the main deck and a certain amount for the Reserve deck (if requested by certain cards).
They can choose from a huge variety of classes and types. Players can use in the same deck every combination of units they wish, like: infantry, artillery, reconnaissance vehicles, AA guns, tanks, SPG, fighters, bombers, aircraft carriers, submarines and many others.
Units have a certain deployment cost, attack and defense values, skills and historical descriptions.
When the battle begins, both players start with 0 Manpower. This value is necessary for card deployment and skill activation and it grows up by 1 each turn, but it can be lowered or increased even more using powers (like a well performed bomb-raid or a supply vehicle deployed).
Units fight each other and can attack the Commanders.
Ground units cannot attack the Navy, except for some special cards like coastal defense guns. The Navy can attack ground units only if the fire is coordinated by a spotter. Like in real life, the Aviation is a crucial part, planes are capable of attacking every other card on the field and can be attacked only by other planes or Anti-Air capable units.
The player who most wisely creates his deck and uses the synergies between its cards to beat the enemy commander will win the game. Beware...there are secret weapons, which can overturn even the most desperate situation.
—description from the designer
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