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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Lewis Pulsipher
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아티스트
-
인원
게임 소개
게임 소개:
오리온 클러스터는 각 플레이어가 항성계를 탐사하고 식민지화하며 다른 플레이어와 외계인과의 전쟁을 기회와 자신의 기술이 허용하는 우주워게임이다. 보드는 7명의 선수를 염두에 두고 설계됐지만, 많거나 적거나 쉽게 수용할 수 있다. 사용되는 우주선은 사정거리가 매우 제한되어 있으며, 작동하기 위해서는 자주 정비되어야 한다. 결과적으로 기지 위치는 전략의 고려 사항을 지배한다.
사용자 요약:
오리온 클러스터는 장기간 우편 플레이를 위해 설계되었으며 플레이 바이 메일 방식으로 플레이할 수 있도록 설계되었으며 플레이어의 턴을 계획하는 데 심판을 사용한다.
게임 보드는 가로 17 헥스, 세로 18 헥스 크기의 육각 그리드로 구성되어 있으며, 문자/숫자 시스템으로 참조된다. 재생 시에는 그리드가 환상형입니다(한 에지에서 이동하면 반대 에지로 들어갑니다). 42개의 육각형은 번호가 매겨진 항성계를 포함하고 있는 것으로 확인되었다.
턴은 운영의 반년을 구성하며 주로 그리드에서 유닛을 이동하고 제어되는 스타 시스템 수에 따라 누적되는 경제적 포인트를 사용하는 데 초점을 맞추고 있다. 단위에는 Fleet, Colonizer, Port, Transmitter 및 Base 유형이 포함됩니다. 움직임은 동시적인 것으로 간주되며, 같은 육각형의 반대편 유닛으로 끝나는 회전은 주로 우수한 유닛 수에 의해 결정되는 결과로 전투로 해결된다.
선수 간 동맹이 형성돼 선수 개개인의 재량에 따라 위반될 수 있다. 한 선수가 어떤 턴이 끝나도 게임의 전체 경제적 가치의 60%를 통제함으로써 게임에서 승리한다.
오리온 성단은 루이스 펄시퍼에 의해 작성되었으며 키마에라지에 게재되었다(54호 - 1979년 6월).
오리온 클러스터는 각 플레이어가 항성계를 탐사하고 식민지화하며 다른 플레이어와 외계인과의 전쟁을 기회와 자신의 기술이 허용하는 우주워게임이다. 보드는 7명의 선수를 염두에 두고 설계됐지만, 많거나 적거나 쉽게 수용할 수 있다. 사용되는 우주선은 사정거리가 매우 제한되어 있으며, 작동하기 위해서는 자주 정비되어야 한다. 결과적으로 기지 위치는 전략의 고려 사항을 지배한다.
사용자 요약:
오리온 클러스터는 장기간 우편 플레이를 위해 설계되었으며 플레이 바이 메일 방식으로 플레이할 수 있도록 설계되었으며 플레이어의 턴을 계획하는 데 심판을 사용한다.
게임 보드는 가로 17 헥스, 세로 18 헥스 크기의 육각 그리드로 구성되어 있으며, 문자/숫자 시스템으로 참조된다. 재생 시에는 그리드가 환상형입니다(한 에지에서 이동하면 반대 에지로 들어갑니다). 42개의 육각형은 번호가 매겨진 항성계를 포함하고 있는 것으로 확인되었다.
턴은 운영의 반년을 구성하며 주로 그리드에서 유닛을 이동하고 제어되는 스타 시스템 수에 따라 누적되는 경제적 포인트를 사용하는 데 초점을 맞추고 있다. 단위에는 Fleet, Colonizer, Port, Transmitter 및 Base 유형이 포함됩니다. 움직임은 동시적인 것으로 간주되며, 같은 육각형의 반대편 유닛으로 끝나는 회전은 주로 우수한 유닛 수에 의해 결정되는 결과로 전투로 해결된다.
선수 간 동맹이 형성돼 선수 개개인의 재량에 따라 위반될 수 있다. 한 선수가 어떤 턴이 끝나도 게임의 전체 경제적 가치의 60%를 통제함으로써 게임에서 승리한다.
오리온 성단은 루이스 펄시퍼에 의해 작성되었으며 키마에라지에 게재되었다(54호 - 1979년 6월).
Game introduction:
Orion Cluster is a space wargame in which each player explores and colonises stellar systems and wages war on aliens with other players as opportunity and his skill allow. The board was designed with seven players in mind, but more or fewer can be accommodated easily. The spaceships used are severely limited in range and must frequently be serviced in order to remain operational. Consequently base location dominates considerations of strategy.
User summary:
Orion Cluster was designed for long-duration postal play (play-by-mail) and uses a referee to execute planned player turns; it derives several concepts from Diplomacy.
The game board is made up of a hex grid measuring 17 hexes across and 18 hexes down, references by a letter/number system. In play, the grid is toroidal (movement off one edge enters the opposite edge) Forty-two hexes are identified as containing numbered stellar systems.
Turns comprise one half year of operations and primarily are focused on moving units on the grid and spending economic points, which accumulate based on how many star systems are controlled. Units include Fleet, Coloniser, Fort, Transmitter, and Base types. Movement is considered simultaneous; turns which end with opposing units in the same hex are resolved by combat with results primarily determined by superior unit numbers (some randomization is used in certain situations).
Alliances between players may be formed and violated at each players' discretion. A player wins the game by controlling 60% of the entire economic value of the game at the end of any turn.
Orion Cluster was written by Lewis Pulsipher and published in Chimaera (Issue 54 - Jun 1979).
Orion Cluster is a space wargame in which each player explores and colonises stellar systems and wages war on aliens with other players as opportunity and his skill allow. The board was designed with seven players in mind, but more or fewer can be accommodated easily. The spaceships used are severely limited in range and must frequently be serviced in order to remain operational. Consequently base location dominates considerations of strategy.
User summary:
Orion Cluster was designed for long-duration postal play (play-by-mail) and uses a referee to execute planned player turns; it derives several concepts from Diplomacy.
The game board is made up of a hex grid measuring 17 hexes across and 18 hexes down, references by a letter/number system. In play, the grid is toroidal (movement off one edge enters the opposite edge) Forty-two hexes are identified as containing numbered stellar systems.
Turns comprise one half year of operations and primarily are focused on moving units on the grid and spending economic points, which accumulate based on how many star systems are controlled. Units include Fleet, Coloniser, Fort, Transmitter, and Base types. Movement is considered simultaneous; turns which end with opposing units in the same hex are resolved by combat with results primarily determined by superior unit numbers (some randomization is used in certain situations).
Alliances between players may be formed and violated at each players' discretion. A player wins the game by controlling 60% of the entire economic value of the game at the end of any turn.
Orion Cluster was written by Lewis Pulsipher and published in Chimaera (Issue 54 - Jun 1979).
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