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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Lewis Pulsipher
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 소개:
판타스틱 퀘스트는 두 명의 플레이어를 위한 게임으로, 한 명은 보물의 수호자 역할을 하고, 다른 한 명은 보물을 찾는 영웅과 마법사 그룹으로 활동한다. 두 플레이어 모두 종이와 연필을 사용하여 사각형 그리드(그래프 페이퍼 등)에 힘의 위치를 기록합니다. 탐험가는 이동하면서 부하들의 위치를 부르고 마법 주문을 사용하여 지역을 탐색한다.
움직일 수 있는 능력이 제한된 수호자는 수색자들을 죽이거나 최소한 보물을 찾는 것을 최대한 오래 막으려 한다. 탐험하는 영웅이나 마법사가 수호 괴물과 같은 정사각형을 차지하면, 어떤 괴물이 죽었는지 결정하기 위해 주사위가 굴러가게 된다.
보물을 탈취하거나 드물게는 모든 탐험가가 죽을 때까지 번갈아 가며 돌아간다. 보통 두 경기가 동시에 진행되며, 선수들이 번갈아 역할을 맡으며, 이 경기의 승자는 자신의 탐험가 역할에 가장 먼저 성공하는 선수가 된다.
셋업 시간을 포함해서, 한 번의 놀이는 30분을 넘지 않는다.
사용자 요약:
보드는 행이 문자 A - J로 열거되고 열은 숫자 1 - 10으로 열거되는 단순한 10 x 10 그리드입니다. 보드는 실제로 플레이 표면으로 사용되지 않으며 각 플레이어는 자신의 주석이 달린 격자를 유지할 수 있다. 턴은 동시에 진행되며, 각 플레이어는 비밀리에 동작을 기록한 다음 정해진 우선순위에 따라 공개적으로 실행한다. 대부분의 "units"는 움직이고 때때로 반대편 유닛과 충돌하지만 마법사 유닛은 특정한 고유한 기능을 수행하는 다양한 주문을 외울 수 있다. 몇몇 수호 부대도 특별한 능력을 가지고 있다.
탐험가는 보물을 찾아 유닛을 이동시키면 승리하고, 수호자는 탐험가의 유닛을 파괴하면 승리합니다. 두 게임이 동시에 진행되면 먼저 상대의 보물을 찾아 도달하는 플레이어가 두 게임을 모두 이긴다.
이 게임은 게임을 복잡하게 만들지만 더 많은 유닛의 유연성을 허용하는 몇 가지 선택적 규칙을 포함한다. 각 플레이어가 선택한 난수를 조합해 주사위 없이 플레이할 수 있는 방법도 제시돼 우편놀이(플레이 바이 메일)에도 적합하다.
판타스틱 퀘스트는 루이스 펄시퍼에 의해 쓰여졌고 Chimaera (73호 - 1981년 3월)에 출판되었다.
판타스틱 퀘스트는 두 명의 플레이어를 위한 게임으로, 한 명은 보물의 수호자 역할을 하고, 다른 한 명은 보물을 찾는 영웅과 마법사 그룹으로 활동한다. 두 플레이어 모두 종이와 연필을 사용하여 사각형 그리드(그래프 페이퍼 등)에 힘의 위치를 기록합니다. 탐험가는 이동하면서 부하들의 위치를 부르고 마법 주문을 사용하여 지역을 탐색한다.
움직일 수 있는 능력이 제한된 수호자는 수색자들을 죽이거나 최소한 보물을 찾는 것을 최대한 오래 막으려 한다. 탐험하는 영웅이나 마법사가 수호 괴물과 같은 정사각형을 차지하면, 어떤 괴물이 죽었는지 결정하기 위해 주사위가 굴러가게 된다.
보물을 탈취하거나 드물게는 모든 탐험가가 죽을 때까지 번갈아 가며 돌아간다. 보통 두 경기가 동시에 진행되며, 선수들이 번갈아 역할을 맡으며, 이 경기의 승자는 자신의 탐험가 역할에 가장 먼저 성공하는 선수가 된다.
셋업 시간을 포함해서, 한 번의 놀이는 30분을 넘지 않는다.
사용자 요약:
보드는 행이 문자 A - J로 열거되고 열은 숫자 1 - 10으로 열거되는 단순한 10 x 10 그리드입니다. 보드는 실제로 플레이 표면으로 사용되지 않으며 각 플레이어는 자신의 주석이 달린 격자를 유지할 수 있다. 턴은 동시에 진행되며, 각 플레이어는 비밀리에 동작을 기록한 다음 정해진 우선순위에 따라 공개적으로 실행한다. 대부분의 "units"는 움직이고 때때로 반대편 유닛과 충돌하지만 마법사 유닛은 특정한 고유한 기능을 수행하는 다양한 주문을 외울 수 있다. 몇몇 수호 부대도 특별한 능력을 가지고 있다.
탐험가는 보물을 찾아 유닛을 이동시키면 승리하고, 수호자는 탐험가의 유닛을 파괴하면 승리합니다. 두 게임이 동시에 진행되면 먼저 상대의 보물을 찾아 도달하는 플레이어가 두 게임을 모두 이긴다.
이 게임은 게임을 복잡하게 만들지만 더 많은 유닛의 유연성을 허용하는 몇 가지 선택적 규칙을 포함한다. 각 플레이어가 선택한 난수를 조합해 주사위 없이 플레이할 수 있는 방법도 제시돼 우편놀이(플레이 바이 메일)에도 적합하다.
판타스틱 퀘스트는 루이스 펄시퍼에 의해 쓰여졌고 Chimaera (73호 - 1981년 3월)에 출판되었다.
Game introduction:
Fantastic Quest is a game for two players, one acting as the "evil" guardians of a treasure, the other as a group of heroes and wizards seeking this treasure (the "explorers"). Both players record the location of their forces on a square grid (such as graph paper), using paper and pencil. The explorer player searches the area by moving and calling out the position of his men, and by using magic spells.
The guardian, with limited ability to move, attempts to kill the searchers or at least prevent them for as long as possible from finding the treasure. When an exploring hero or wizard occupies the same square as a guardian monster, a die is rolled to determine which is killed.
Turns alternate until the treasure is captured or, rarely, all explorers are dead. Usually two games will be played at the same time, with players alternating roles, and the winner of the match will be the first player to succeed in his explorer role.
Including set-up time, one play lasts no more than half an hour.
User summary:
The board is a simple 10 x 10 grid with rows enumerated by letters A - J and columns enumerated with numbers 1 - 10. The board is not actually used as a play surface, and each player may maintain their own annotated grid. Turns are played simultaneously, with each player secretly noting moves and then openly executing them in a determined order of precedence. Most "units" move and occasionally engage in conflict with opposing units - however, wizard units may cast a variety of spells that perform specific, unique functions. A few of the guardian units also have special abilities.
The explorer player wins by finding the treasure and moving a unit to it; the guardian player wins by destroying the explorer's units. If two simultaneous games are played, the player who first finds and reaches the opponent's treasure wins both games.
The game includes a few optional rules that complicate play but allow for more unit flexibility. A method also is presented that allows for play without dice by combining random numbers selected by each player - this method also is suitable for postal play (play-by-mail).
Fantastic Quest was written by Lewis Pulsipher and published in Chimaera (Issue 73 - Mar 1981).
Fantastic Quest is a game for two players, one acting as the "evil" guardians of a treasure, the other as a group of heroes and wizards seeking this treasure (the "explorers"). Both players record the location of their forces on a square grid (such as graph paper), using paper and pencil. The explorer player searches the area by moving and calling out the position of his men, and by using magic spells.
The guardian, with limited ability to move, attempts to kill the searchers or at least prevent them for as long as possible from finding the treasure. When an exploring hero or wizard occupies the same square as a guardian monster, a die is rolled to determine which is killed.
Turns alternate until the treasure is captured or, rarely, all explorers are dead. Usually two games will be played at the same time, with players alternating roles, and the winner of the match will be the first player to succeed in his explorer role.
Including set-up time, one play lasts no more than half an hour.
User summary:
The board is a simple 10 x 10 grid with rows enumerated by letters A - J and columns enumerated with numbers 1 - 10. The board is not actually used as a play surface, and each player may maintain their own annotated grid. Turns are played simultaneously, with each player secretly noting moves and then openly executing them in a determined order of precedence. Most "units" move and occasionally engage in conflict with opposing units - however, wizard units may cast a variety of spells that perform specific, unique functions. A few of the guardian units also have special abilities.
The explorer player wins by finding the treasure and moving a unit to it; the guardian player wins by destroying the explorer's units. If two simultaneous games are played, the player who first finds and reaches the opponent's treasure wins both games.
The game includes a few optional rules that complicate play but allow for more unit flexibility. A method also is presented that allows for play without dice by combining random numbers selected by each player - this method also is suitable for postal play (play-by-mail).
Fantastic Quest was written by Lewis Pulsipher and published in Chimaera (Issue 73 - Mar 1981).
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