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  • 인원

    1-6 명

    BGG추천: 1-5 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.60 / 5

게임 소개

반합작 공상과학 공포 서바이벌 카드와 카운터 게임입니다. 플레이어는 임무를 완수하고 함선을 유지함으로써 서사적 위협의 도전 갑판을 극복하려고 한다. 사기와 산소 수준을 지속적으로 관찰해야 합니다.

각각의 도전장은 서로 다른 공상과학 이야기를 들려준다. 베이스 세트에는 2001년형 스페이스 오디세이 스타일 "이 함께 제공된다.AI" 갑판.

턴 동안 플레이어는 배 전체에 승무원을 배치할 수 있는 이동 카드를 받는다. 특정 장소에 있는 승무원들은 예를 들어 산소를 발생시키거나 사기를 높이거나 배를 수리하기 위해 선박 시스템이나 승무원 고유의 능력을 활성화할 수 있다. 승무원들의 위치는 또한 배를 수색하거나 태양 전지판을 재배치할 때와 같은 특정한 임무를 완수할 수 있다.

게임 전반에 걸쳐 전체적인 위협은 챌린지 덱으로 표현된다. 챌린지 데크의 카드 중 일부는 데크가 제시하는 문제를 처리하는 승무원을 대표하는 미션을 생성합니다. 승무원들은 이러한 임무에 참여하는 것에 투표할 것이며, 임무를 완수하고 그에 따른 처벌과 실패의 위험을 감수하고 보상을 얻을 수 있는 능력의 균형을 맞출 것이다. 미션이 투표에 부쳐지지 않으면 중단되지만 다시 발생할 수 있습니다. 챌린지 덱은 플레이어가 진행해야 하는 특정한 서술적 위협을 나타냅니다. 게임의 베이스 세트와 함께 제공된 갑판에는 배의 AI가 원래 승조원들을 소탕하고, 질식사하거나 승조원들을 우주로 버림으로써 플레이어들의 구출 임무를 죽이려 했다는 이야기가 담겨 있다.

플레이어들은 배의 제한된 공간을 효율적으로 사용하기 위해 이동 옵션을 전달하고 미션을 활성화하고 완수하기 위해 협력해야 한다. 한편 제한된 공유 산소 공급과 승리가 각 선수에게 개별적으로 제공되기 때문에 제한된 공급량을 늘리기 위한 배신은 지속적인 위협이라는 것을 지속적으로 인식해야 한다. 이 게임은 챌린지 덱이 지치고, 크루가 부족해진 플레이어들에 의해 패배함으로써 승리한다. 비록 플레이어들이 미션을 완수하고 배를 유지하기 위해 협동 방식으로 협력해야 하지만, 개인으로서 승패가 갈린다.

비록 게임은 배신을 통해 플레이어가 서로 협력할 필요는 없지만, 산소 공급 장치는 다른 플레이어의 크루가 제거될 때 플레이어 개개인의 성공 확률이 높아져 세미-쿱 경험을 제공한다. 게임은 플레이어의 취향에 따라 완전히 협동 방식으로 진행될 수 있습니다.
Semi co-op Sci-fi horror survival cards and counters game. Players attempt to outlast a challenge deck of narrative threats by completing missions and maintaining the ship. Morale and oxygen levels need to be constantly monitored.

Each challenge deck tells a different sci-fi story. The base set comes with a 2001: A Space Odyssey style "AI" deck.

During a turn players receive movement cards allowing them to position their crew throughout the ship. Crew in specific locations can then activate ship systems or crew specific abilities in order to, for example, generate oxygen, raise morale, or repair the ship. The crew's locations can also complete certain missions such as when searching the ship or realigning the solar panels.

Throughout the game the overall threat is represented by a challenge deck. Some of the cards of the challenge deck will generate missions representing the crew dealing with the problems presented by the deck. Crew will vote on engaging with such missions, balancing their ability to complete the missions and earn their rewards with the risk of failing and suffering the consequent punishments. If the mission is not voted for it is aborted but may arise again. The challenge deck represents a specific narrative threat that players must progress through. The deck supplied with the base set of the game tells the story of the ship's AI having wiped out the original crew, attempting to kill off the players' rescue mission by suffocation or dumping the crew into space.

Players need to communicate movement options to efficiently use the limited space of the ship and work together to activate and complete missions. Meanwhile they must be constantly aware that with a limited shared oxygen supply and victory being available to each player individually, betrayal to extend limited supplies is a constant threat. The game is won by the challenge deck being exhausted and lost by players running out of crew. Although players need to work together in a co-operative fashion to complete missions and maintain the ship, they win or lose as individuals.

Although the game does not require players to work against each other via betrayal mechanics oxygen supplies are shared such that an individual players personal odds of success rise as other players' crew are eliminated thus offering a semi-co-op experience. The game can be played in an entirely co-op fashion however depending on players taste.

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