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게임 소개

《데몰리션 더비》는 밥 채프먼이 쓴 책으로 1976년 3월 14일자 치마에라에서 출판되었다. 이 게임은 우편 플레이를 위해 설계되었으며 8명의 플레이어와 1명의 게임 마스터를 지원한다. 이 잡지의 후속호에는 플레이 리포트가 포함되었다.

각 플레이어는 색상(흰색, 노란색, 오렌지색, 빨간색, 녹색, 파란색, 보라색, 검은색)별로 지정된 단일 자동차를 제어한다. 철거 더비는 부분 철거와 부분 전통 경주이다. 플레이보드는 5개의 레이싱 레인(A-E)과 26개의 레이싱 존(1-26)으로 나뉜 타원형 트랙을 묘사하고 있으며 130개의 트랙 위치를 허용한다. 각 회전마다 속도가 10mph일 때마다 한 구역씩 횡단된다. 각 턴(위쪽과 아래쪽)은 뱅크(안전 속도 제한)로 표시된 변수와 함께 6개의 레이싱 존을 운영하고, 각 직선 레이싱 존(왼쪽과 오른쪽)은 7개의 레이싱 존을 달린다. 차들이 인접한 차선에 있지 않는 한 같은 구역에 있을 수 있다.

각 자동차는 "웨어"포인트(손상)가 정해져 있으며 속도는 10M.P.H. 단위로 증가합니다. 각 턴은 차량에 대해 서면 명령을 내리는 플레이어로 구성된다(의도된 가속, 포지티브 또는 네거티브, 의도된 차선 변경, 상대편의 공중제비, 션트 또는 스핀 시도). 그런 다음 게임 심판은 사전 무작위화된 패턴을 따라 각 턴을 회전하는 차량에 대해 "우선순위"를 사용하여 턴의 순서를 실행한다.

또한 각 레이스가 시작될 때마다 40개의 "전술"카드가 한 벌씩 처리되었으며 각 플레이어들은 5장의 카드를 들고 있었다. 이것들은 어느 방향에서나 연주될 수 있다. +1, +2, +3, +4가 있는 카드는 회전할 때 추가 가속(10 M.P.H. 단위로)이 가능합니다. "슈퍼 드라이빙&인용 카드는 어떤 속도에서도 안전하게 선회할 수 있게 해 주었다.

이 게임은 일주일에 한 번씩 우편으로 진행되도록 계획되었다. 전형적인 완주 경주에는 약 2년(약 100회전)이 소요되었지만 고의적으로 전투 운전을 하면 플레이어 탈락으로 인해 이를 상당히 단축시킬 수 있었다. 주문을 받지 않은 차량은 일정한 속도로 차선을 따라가는 것으로 가정했다(적절한 결과가 나왔다.

-사용자 요약
Demolition Derby was written by Bob Chapman and published in Chimaera (Issue 14 - Mar 1976). The game was designed for postal play (play-by-mail) and supports eight players and one game master. Subsequent issues of the periodical included play reports.

Each player controls a single car designated by color (White, Yellow, Orange, Red, Green, Blue, Purple, Black). The demolition derby is part demolition and part traditional race. The play board depicts an oval track divided into five racing lanes (A-E) and twenty-six racing zones (1-26), allowing for 130 distinct track locations. One zone is traversed each turn for each 10 M.P.H. of speed. Each turn (top and bottom) runs six racing zones with variable, denoted bank (which limits safe speed); each straightaway (left and right) runs for seven racing zones. Cars may be in the same zone as long as they are not in adjacent lanes.

Each car has a determined number of "wear" points (damage) and a speed in 10 M.P.H. increments. Each turn consists of players issuing written orders for their car (intended acceleration, positive or negative; intended lane change; and attempts to baulk, shunt, or spin an opponent). The game referee then executes the turns' orders using an "order of precedence" for the cars which rotates each turn, following a pre-randomized pattern.

As a further randomization, a deck of forty "tactics" cards was dealt at the start of each race, each player holding five cards. These could be played on any turn. Cards bearing +1, +2, +3, and +4 allowed additional acceleration (in 10 M.P.H. increments) on the turn they are played; the "Superb Driving" card allowed a turn to be safely navigated at any speed.

The game was intended to be played with one postal turn per week. A typical, complete race took approximately two years (abt. 100 turns) - though deliberately combative driving could significantly shorten this by player elimination. Cars that did not receive orders were assumed to follow their lane at a constant speed (with appropriate results).

-User summary

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