-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Ralph Ferrari, David Heath, Jeff Lewis, Stéphane Tanguay
-
아티스트
Blackwell Hird, Marc von Martial
-
인원
게임 소개
LnLT(Lock ’n Load Tactical) 시스템은 15년 이상 분대급 게임에서 새로운 표준을 설정해 왔다. 혁신적인 게임 방식, 타의 추종을 불허하는 아트워크, 역사적 범위 및 접근성은 베테랑 게이머와 신인 게이머 모두를 즐겁게 했다. 시간이 지남에 따라 우리의 규칙도 성장하여 새로운 단위 능력과 개념을 도입했습니다. 또한 발표 과정에서도 성숙해졌습니다.
LnLT 버전 5.0(v5.0) 규칙 매뉴얼에는 게임 시스템에 대한 최신 지침 및 규정이 포함되어 있습니다. 우리의 목표는 그들의 기존 구조와 기반을 방해하지 않고 규칙을 직설적으로 제시하는 것이다. v5.0과 v4.1의 가장 큰 차이점은 제2차 세계 대전과 현대 시대의 핵심 규칙이 더 이상 분리되지 않는다는 것이다. 명확하게 하기 위해 일부 규칙 섹션은 내용이 아닌 새로운 구조(예: 추가 하위 섹션, 더 많은 글머리 기호 또는 더 많은 이미지와 예)로 수정되었다. 규칙의 상호 참조와 세부 색인 또한 추가되었다.
v5.0 규칙에 새로 추가된 다른 기능들은 여러 예제와 함께 섹션 내에 번호가 매겨지며, 특정 섹션과 하위 섹션을 더 쉽게 참조할 수 있도록 목차와 매뉴얼 전체에 육각형 색상 코딩 시스템이 구현되었습니다. 시나리오 정보에 관한 새로운 섹션은 새로운 게이머들을 돕기 위해 시나리오의 배치 방법을 세분화한다. We’는 또한 LnLT 시스템을 확장하고 즐길 수 있는 새로운 방법에 녹색 게이머와 베테랑 게이머를 모두 소개하는 일련의 리소스를 포함시켰습니다.
게임 시스템을 배우는 것은 힘들 수 있지만 단념할 수 없다. 우리는 큰 글꼴 크기를 사용하여 눈에 맞고 많은 예제를 사용하여 메커니즘을 설명한다. 또한, 가장 좋은 방법은 다른 사람이 당신에게 어떻게 게임을 하는지 보여주는 것이지만, 그것이 항상 선택사항은 아니다. 우리는 새로운 플레이어들이 규칙을 읽기 전에 책자의 뒷면에 있는 두 가지 게임 실행 단계(보병과 차량/규범용)를 읽고 시나리오가 직관적이고 관찰적으로 어떻게 진행되는지 익히도록 권장한다.
v5.0 규칙은 이전에 게시된 LnLT 모듈과 함께 사용할 수 있습니다.
그리고 항상 기억하라: 재미있게 보내!
업데이트: 모든 LnLT 설명서와 가이드는 LnLP 온라인 라이브러리에서 바로 다운로드, 보기 및 인쇄할 수 있습니다. 이제 온라인 라이브러리가 있습니다. 거의 모든 매뉴얼이요. 우리는 몇 주마다 몇 개씩 추가한다. 모든 LnLT 설명서는 아래 링크에서 확인하실 수 있습니다.
LnLP 온라인 라이브러리: http://library.lnlpublishing.com/
LnLT 버전 5.0(v5.0) 규칙 매뉴얼에는 게임 시스템에 대한 최신 지침 및 규정이 포함되어 있습니다. 우리의 목표는 그들의 기존 구조와 기반을 방해하지 않고 규칙을 직설적으로 제시하는 것이다. v5.0과 v4.1의 가장 큰 차이점은 제2차 세계 대전과 현대 시대의 핵심 규칙이 더 이상 분리되지 않는다는 것이다. 명확하게 하기 위해 일부 규칙 섹션은 내용이 아닌 새로운 구조(예: 추가 하위 섹션, 더 많은 글머리 기호 또는 더 많은 이미지와 예)로 수정되었다. 규칙의 상호 참조와 세부 색인 또한 추가되었다.
v5.0 규칙에 새로 추가된 다른 기능들은 여러 예제와 함께 섹션 내에 번호가 매겨지며, 특정 섹션과 하위 섹션을 더 쉽게 참조할 수 있도록 목차와 매뉴얼 전체에 육각형 색상 코딩 시스템이 구현되었습니다. 시나리오 정보에 관한 새로운 섹션은 새로운 게이머들을 돕기 위해 시나리오의 배치 방법을 세분화한다. We’는 또한 LnLT 시스템을 확장하고 즐길 수 있는 새로운 방법에 녹색 게이머와 베테랑 게이머를 모두 소개하는 일련의 리소스를 포함시켰습니다.
게임 시스템을 배우는 것은 힘들 수 있지만 단념할 수 없다. 우리는 큰 글꼴 크기를 사용하여 눈에 맞고 많은 예제를 사용하여 메커니즘을 설명한다. 또한, 가장 좋은 방법은 다른 사람이 당신에게 어떻게 게임을 하는지 보여주는 것이지만, 그것이 항상 선택사항은 아니다. 우리는 새로운 플레이어들이 규칙을 읽기 전에 책자의 뒷면에 있는 두 가지 게임 실행 단계(보병과 차량/규범용)를 읽고 시나리오가 직관적이고 관찰적으로 어떻게 진행되는지 익히도록 권장한다.
v5.0 규칙은 이전에 게시된 LnLT 모듈과 함께 사용할 수 있습니다.
그리고 항상 기억하라: 재미있게 보내!
업데이트: 모든 LnLT 설명서와 가이드는 LnLP 온라인 라이브러리에서 바로 다운로드, 보기 및 인쇄할 수 있습니다. 이제 온라인 라이브러리가 있습니다. 거의 모든 매뉴얼이요. 우리는 몇 주마다 몇 개씩 추가한다. 모든 LnLT 설명서는 아래 링크에서 확인하실 수 있습니다.
LnLP 온라인 라이브러리: http://library.lnlpublishing.com/
For over 15 years the Lock ’n Load Tactical (LnLT) system has set a new standard in squad-level gaming. Its innovative gameplay mechanics, unparalleled artwork, historical scope and accessibility have entertained veteran and new gamers alike. Over that time, our rules have grown, too, introducing new unit capabilities and concepts; they have also matured in their presentation.
The LnLT version 5.0 (v5.0) rules manual contains the latest set of guidelines and regulations for the game system. Our goal is to present the rules in a straightforward manner without disrupting their existing structure and foundation. The biggest difference between the v5.0 and the v4.1 rules is that the World War II and Modern Era core rules are no longer separate, making these rules a comprehensive set, for use with the entire system. For clarity, some rules sections have been modified not with content but with a new structure, e.g., additional subsections, more bullet points, or more images and examples. Additional cross-referencing of rules and a detailed index have also been added.
Other new additions to the v5.0 rules are numbered examples within sections with multiple examples and a hexagonal color-coding system has been implemented in the table of contents and throughout the manual, to make referencing certain sections and subsections easier. A new section on Scenario Information breaks down how scenarios are laid out, to aid new gamers. We’ve also included Series of Resources that introduce green and veteran gamers alike to new ways to expand and enjoy the LnLT system.
Learning any game system can be daunting but don’t be dissuaded; we use a large font-size, to accommodate the eyes, and have lots of examples, to illustrate the mechanics. Further, the best way to learn is to have another person show you how to play, but that’s not always an option. We encourage new players to read the two gameplay walkthroughs (for infantry and vehicles/ordnance) found at the back of the booklet before reading the rules, to familiarize yourself with how a scenario plays in an intuitive and observational manner.
The v5.0 rules can be used with any previously published LnLT module.
And always remember: Have Fun!
UPDATE: All of our LnLT manuals and guides can be Downloaded, Viewed, and even printed right from our LnLP Online Library: We now have an Online Library of all, well almost all of our manuals. We add some every few weeks. You can find all the LnLT manuals at the link below.
LnLP Online Library: http://library.lnlpublishing.com/
The LnLT version 5.0 (v5.0) rules manual contains the latest set of guidelines and regulations for the game system. Our goal is to present the rules in a straightforward manner without disrupting their existing structure and foundation. The biggest difference between the v5.0 and the v4.1 rules is that the World War II and Modern Era core rules are no longer separate, making these rules a comprehensive set, for use with the entire system. For clarity, some rules sections have been modified not with content but with a new structure, e.g., additional subsections, more bullet points, or more images and examples. Additional cross-referencing of rules and a detailed index have also been added.
Other new additions to the v5.0 rules are numbered examples within sections with multiple examples and a hexagonal color-coding system has been implemented in the table of contents and throughout the manual, to make referencing certain sections and subsections easier. A new section on Scenario Information breaks down how scenarios are laid out, to aid new gamers. We’ve also included Series of Resources that introduce green and veteran gamers alike to new ways to expand and enjoy the LnLT system.
Learning any game system can be daunting but don’t be dissuaded; we use a large font-size, to accommodate the eyes, and have lots of examples, to illustrate the mechanics. Further, the best way to learn is to have another person show you how to play, but that’s not always an option. We encourage new players to read the two gameplay walkthroughs (for infantry and vehicles/ordnance) found at the back of the booklet before reading the rules, to familiarize yourself with how a scenario plays in an intuitive and observational manner.
The v5.0 rules can be used with any previously published LnLT module.
And always remember: Have Fun!
UPDATE: All of our LnLT manuals and guides can be Downloaded, Viewed, and even printed right from our LnLP Online Library: We now have an Online Library of all, well almost all of our manuals. We add some every few weeks. You can find all the LnLT manuals at the link below.
LnLP Online Library: http://library.lnlpublishing.com/
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18