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Whims: A Game of Royal Butt-Kissing (2018)
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    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

게임플레이는 &ldquo라고 불리는 중심 플레이 지역을 중심으로 전개된다.킹덤.언제든 왕국은 빼앗을 수 있는 풍부한 천연자원으로 가득 찰 수 있지만, 흉악하고 약탈적인 괴물들도 왕국을 배회하며, 떠들썩한 풍경에 더 많은 혼란을 가져온다.

왕의 눈을 잡아라!

왕좌를 놓고 경쟁하는 많은 영주들과 숙녀들에게 매우 유리하게, 성 안의 접촉은 그들이 왕과 스쿼의 현재 심정을 알리게 한다. 이것은 노란색 “whims”카드로 표시됩니다. 귀족과 숙녀들이 반드시 성취해야 할 목표를 가지도록 하기 위해 항상 변덕을 부리지만, 왕 롤피우스, 제스터-킹, 피클, 변덕꾼은 적절한 이름이다. 킹&rsquo의 변덕은 끊임없이 변하며, 궁정들은 그들의 목표와 전술을 즉시 조정할 준비가 되어 있어야 한다.

킹&rsquo의 변덕 중 일부는 빈틈없는 계획과 교활한 게임플레이를 통해 충족되는 반면, 다른 것들은 뚜렷하게 다른 기술에 의존한다.

동맹군을 모아라!

땅을 점령하고 괴물들과 싸우는 것은 더럽고 위험한 일이 될 수 있기 때문에, 왕국의 영주들과 숙녀들은 그들의 명령을 따르기 위해 그들의 집들에 의지한다. 우리가 그들을 부르는 이 부대들은 그들의 영주와 숙녀에게 영광과 관심을 가져다 주기 위해 보내졌습니다. 각 턴마다, 영주들과 숙녀들은 플레이어 덱에서 카드를 뽑고, 당면한 일에 적합한 종류의 유닛을 모집한다. 유닛은 같은 색의 다른 카드들과만 상호작용할 수 있기 때문에, 영주들과 숙녀들은 유닛을 이리저리 명령할 때 교활함을 보여야 한다.

왕국의 혼란으로 인해 영주들과 숙녀들이 조금 더 영토가 되었기 때문에, 신하들이 그들의 땅을 조심스럽게 지키는 것 또한 중요해졌습니다. 그래서 모든 영주들과 숙녀들이 그들의 용감한 부대들을 경호원으로 배치하는 것이 현명하다. 당신은 누가 그 멋진 숲 한 조각을 가지고 떠나는 것을 원하지 않겠죠?

적어도 기개가 있는 자들은 왕국을 배회하는 괴물들과 싸우러 나갈 수 있다...

Whyms에서 단위는 다목적으로 사용된다. 왕국이 탐험되고 새로운 땅이 나타나면서, 진취적인 부대들은 그들의 영주를 위해 영토를 주장할 수 있다. 만약 왕국의 사물들이 너무 친밀감을 느끼기 시작한다면(또는 특정한 영주나 숙녀가 특히 무례하다고 느끼기 시작한다면), 부대는 적의 근위대를 공격하고 반대 궁정들의 땅을 점령하는 데 사용될 수도 있다.

호드를 보내라!

휘스에서는 용감한 유닛에 의해 패배한 몬스터들이 붙잡혀 로드나 레이디 “horde의 일부가 된다.” 각 종류의 몬스터는 장난에 특별한 재주가 있으며, 게임이 진행되는 동안 영주들과 숙녀들은 그들의 무리를 앞으로 보내서 불편함을 주고 상대방을 방해합니다. 일반 유닛과는 매우 다르게, 영주와 숙녀의 무리에 있는 몬스터들은 게임에 새로운 전략과 혼돈을 더합니다.

단순하고 매력적인 게임플레이

규칙집을 참조하는 것보다 게임을 하는 데 더 많은 시간을 할애해야 한다고 생각합니다. 따라서 휘트 게임플레이는 간단하고 직관적인 메커니즘을 중심으로 진행됩니다.

각 턴마다, 한 선수는 4인 한 손에서 최대 2장의 카드를 치른다. 보통 농부, 군인, 기사들과 같은 이 카드들은 몇 가지 흥미로운 게임플레이 선택들을 제공한다. 위에서 언급한 것처럼 플레이어는 자신의 유닛을 사용하여 왕국으로부터 땅을 점령하거나, 몬스터와 싸우거나, 적 유닛을 공격하거나, 상대로부터 보호받지 않은 땅을 점령할 수 있습니다. 카드들 간의 상호작용은 단순히 색상과 숫자를 비교함으로써 해결된다.

게임에는 또한 다른 방식으로 게임에 영향을 미치는 특별한 유닛들이 포함되어 있어 게임에 깊이와 놀라움을 더한다.

또한 플레이어가 차례를 맞이할 때 자신의 무리에서 몬스터를 버리고 자신의 능력을 활성화할 수 있다.

쉴드와 같은 특정 카드는 턴아웃으로 플레이할 수 있다. 이 카드는 교활한(혹은 비열한) 플레이어들이 상대편’ 계획에 기습적인 렌치를 던질 수 있게 한다.

—출판사의 설명
Gameplay revolves around a central play area called “The Kingdom.” At any given time, the kingdom may be filled with rich natural resources ripe for the taking; however, vicious, marauding monsters also roam the kingdom, bringing even more chaos to the tumultuous landscape.

Catch the Eye of the King!

Much to the benefit of the many lords and ladies vying for the throne, a contact within the castle keeps them apprised of the king’s current state-of-mind. This is represented by the yellow “whims” cards. There’s always a whim in play, ensuring that the lords and ladies have a definite goal to accomplish, but King Rolphius, the Jester-King, the Fickle, the Whimsical, is aptly named. The king’s whims change constantly, and the courtiers must be ready to adjust their goals and tactics at a moment’s notice.

While some of the king’s whims are fulfilled by the use of shrewd planning and cunning gameplay, others rely on a distinctly different set of skills...

Gather Your Allies!

Because taking over lands and combating monsters can be dirty, dangerous work, the lords and ladies of the kingdom rely upon their houses’ faithful followers to do their bidding. These “units,” as we call them, are sent forth to bring glory and attention to their lord or lady. Each turn, the lords and ladies draw cards from the player deck in hopes of recruiting the right kind of unit for the job at hand. Since a unit can only interact with other cards of the same color, the lords and ladies must exhibit much cunning when ordering their units about.

Since the turmoil in the kingdom has caused the lords and ladies to become a bit more territorial, it has also become important for the courtiers to carefully guard their lands. That’s why all lords and ladies are wise to assign some of their bold units as guards. You wouldn’t want anyone making off with that nice little piece of forest, would you?

Units, at least those with the mettle to do so, can also venture forth to do battle with the menagerie of prowling monsters that roam the kingdom...

In Whims, units are used for multiple purposes. As the kingdom is explored and new lands appear, enterprising units can claim territory for their lord or lady. If things in the kingdom begin to feel a bit too chummy (or a particular lord or lady feels particularly churlish), units can also be used to attack enemy guards and capture the lands of opposing courtiers.

Send Forth the Hordes!

In Whims, monsters defeated by plucky units are captured and become part of the lord or lady’s “horde.” Each type of monster has a special knack for mischief, and throughout the course of the game, the lords and ladies will send their hordes forth to cause mayhem to inconvenience and hamper their opponents. Much different from standard units, the monsters in a lord or lady’s horde add a new layer of strategy and chaos to the game.

Simple, Engaging Gameplay

We feel that you should spend more time playing a game than referring to a rulebook, so Whims gameplay revolves around simple, intuitive mechanics.

Each turn, a player plays up to two cards from a hand of four. These cards, usually units like peasants, soldiers, and knights, offer several interesting gameplay choices. As mentioned above, players can use their units to capture land from the kingdom, battle monsters, assault enemy units, or capture unguarded land from opponents. Interactions between cards are simply resolved by comparing colors (there are four of them) and numbers.

The game also includes some special units whose abilities affect the game in other ways, adding depth and surprise to the game.

Additionally, during a player’s turn, he or she can choose to discard a monster or monsters from his or her horde to activate their abilities.

Certain cards, like the Shield, can be played out-of-turn. These cards allow cunning (or mean-spirited) players to throw surprise wrenches into their opponents’ plans.

—description from the publisher

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