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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Al Pare, Ed Pugh
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아티스트
-
인원
게임 소개
다크 헤븐: 《아포칼립스》는 판타지 세계를 배경으로 한 미니어처 게임이다. 플레이어는 인간, 뱀파이어, 난쟁이, 엘프 등과 같은 환상적인 인종의 군대 지휘관 역할을 맡아 자신들끼리 그리고 최후의 악당인 종말의 네 명의 기수들이 이끄는 디어 데드에 맞서 싸운다.
DH:A에서 10면 다이는 전투, 주문 및 사건의 결과를 결정하기 위해 무작위 결과를 생성하는 데 사용됩니다. 플레이어들은 서로 싸우기 위해 동등한 포인트 가치를 가진 군대를 구축한다. 기본 유닛의 포인트 값은 저렴할 수 있지만 유닛에 더 나은 무기, 스킬, 주문을 부여함으로써 상승할 수 있다. 플레이어는 규칙집에 제시된 표준 단위를 자유롭게 사용자 지정하거나 자신만의 단위를 만들 수 있다. 포병, 사기, 병거, 코끼리 등도 규정으로 정해져 있다.
전투는 차례대로 나뉘며, 계급 이동 단계로 더 나뉜다. 차례를 수행하는 동안, 클래스 1 유닛(이동성이 가장 높음)이 먼저 행동합니다. 차례가 시작될 때 주도권을 쥐게 된 선수는 상대방이 클래스 1 유닛을 옮기기 전에 자신의 유닛을 주문한다. 그런 다음 클래스 2, 클래스 3 및 마지막 클래스 4 유닛에 대해 동일한 과정을 반복합니다. 개인 피규어들은 전투에서 지도자와 함께 묶일 수 있으며, 상대편과 싸울 때 그들의 지도자를 지지하고 상대편에게 롤이 실패할 경우 함께 죽을 수 있다.
전투의 승리 조건에는 적의 완전한 파괴, 목표물 탈취, 포위된 후 전장에서 도망치는 것이 포함된다.
DH:A에서 10면 다이는 전투, 주문 및 사건의 결과를 결정하기 위해 무작위 결과를 생성하는 데 사용됩니다. 플레이어들은 서로 싸우기 위해 동등한 포인트 가치를 가진 군대를 구축한다. 기본 유닛의 포인트 값은 저렴할 수 있지만 유닛에 더 나은 무기, 스킬, 주문을 부여함으로써 상승할 수 있다. 플레이어는 규칙집에 제시된 표준 단위를 자유롭게 사용자 지정하거나 자신만의 단위를 만들 수 있다. 포병, 사기, 병거, 코끼리 등도 규정으로 정해져 있다.
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전투의 승리 조건에는 적의 완전한 파괴, 목표물 탈취, 포위된 후 전장에서 도망치는 것이 포함된다.
Dark Heaven: Apocalypse (DH:A) is a miniatures game set in the fantasy world of Adon. Players assume the roles of commanders of armies of fantastic races such as humans, vampires, dwarves, elves, etc., fighting among themselves and against the ultimate villains, the Dire-Dead, who are led by the Four Horsemen of the Apocalypse.
In DH:A, the 10-sided die is used to generate the random results to determine the outcome of battles, spells, and incidents. Players build up armies of equivalent point values to fight each other. The point value of a basic unit can be cheap, but can be increased by giving the unit better weapons, skills and spells. Players are free to customize the standard units presented in the rulebook or create their own. Rules also cover artillery, morale, chariots and elephants.
The battles are split into turns, which are further split into class movement phases (where increasingly more mobile units act ahead of slower ones). During a turn, Class 1 units (the most mobile) act first. The player who won the roll for initiative at the start of the turn enacts his or her orders for her Class 1 units before the opponent moves theirs. They then repeat the same for their Class 2, Class 3, and lastly Class 4 units. Individual figures can be grouped together with a leader in combat, supporting their leader in its fight and dying together with it if its roll fails against an opponent.
The winning conditions for a battle can include total destruction of the enemy, seizing an objective, or fleeing the battlefield after being surrounded.
In DH:A, the 10-sided die is used to generate the random results to determine the outcome of battles, spells, and incidents. Players build up armies of equivalent point values to fight each other. The point value of a basic unit can be cheap, but can be increased by giving the unit better weapons, skills and spells. Players are free to customize the standard units presented in the rulebook or create their own. Rules also cover artillery, morale, chariots and elephants.
The battles are split into turns, which are further split into class movement phases (where increasingly more mobile units act ahead of slower ones). During a turn, Class 1 units (the most mobile) act first. The player who won the roll for initiative at the start of the turn enacts his or her orders for her Class 1 units before the opponent moves theirs. They then repeat the same for their Class 2, Class 3, and lastly Class 4 units. Individual figures can be grouped together with a leader in combat, supporting their leader in its fight and dying together with it if its roll fails against an opponent.
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