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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Richard H. Berg
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아티스트
Terry Leeds, Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
반은 로마인이지만, 모든 것이 사업적인 것으로 태어난 이 전투는 로마의 마지막 위대한 장군인 아이티우스의 전성기를 보았다. 그리고 “finest”는 전략적 기교뿐만 아니라 동맹의 이동을 통한 정치적 책략을 의미할 것이다.
Châlons 전투(“ Cataulnian Plains”라고도 함)의 전개는 믿을 수 없을 정도로 복잡하며, 어느 부분이 사실인지 아무도 확신하지 못한다. 확실히 후기 로마 제국의 침략”의 대부분은 더 심한 훈족들로부터 도망치고 있던 격렬한 민족들이었다. 그러나 아틸라와 같은 훈족 지도자들은 동맹 관계를 맺고, 이웃 지도자들의 죽음을 이용하며, 동로마와 서방 로마인들 모두를 의뢰인과 희생자로 삼는 등 잔혹함 그 이상이었다. 로마의 지도자 아이티우스는 이전의 전투에서 훈족 전사들이 그를 위해 싸웠으며, 훈족과 고트족 둘 다와 함께 명예로운 인질로 시간을 보냈다. 사실, 그의 아버지는 &ldquo의 로마 장군이었다.스키타이인들은 본래 강력한 기마 유목민들의 집단 중 하나였기 때문에 당대의 대부분의 로마 사령관들보다 그의 동맹과 적들에게 더 가까웠다고 말할 수 있었고, 이것이 그가 20년 이상 서로마제국에서 가장 영향력 있는 사람 중 한 명이었다.
아틸라는 동부와 서부의 여러 지역을 방문하며 시간을 보냈지만, 동양에서 더 많은 약탈품을 집으로 가져왔고, 서부에 더 많은 약탈자들이 있어야 한다고 결정했다. 갈리아의 많은 부분을 그의 제국에 추가하고 나머지를 약탈하는 것이 그의 목표였던 것처럼 보이지만, 그의 움직임은 전략만큼이나 기회주의를 암시한다.
Châlons에 참여한 “2”군들은 &ldquo와 함께 다양한 종류의 사람들로 뒤섞여 있었다.훈족들은 다양한 고트족, 알란족, 부르고뉴족, 루지안족, 프랑크족, 튀링겐족 등을 포함했다. 더 “연합군은 주로 비시고트와 &ldquo였다.로만” (동일한 유니폼을 입은 사람들의 광범위한 혼합일 것이다) 그러나 또한 다양한 켈트족과 독일 부족들, 로마노-브리튼족과 프랑크족, 알란족, 부르고뉴족의 그들 자신의 동맹들도 포함했다.
이제, 여러분은 그들의 다양성을 뽐내는 방식으로 다방면의 군대를 서로에게 적용할 수 있습니다. Châlons 게임은 각 유닛에 대해 풀사이즈 카드를 사용합니다(동일한 디자이너의 Arbela 게임처럼). 각 카드에는 이동, 활성화, 전투 및 사기에 필요한 모든 정보가 있습니다. 플레이어는 전략을 실행하고 게임에서 승리하기 위해 사용 가능한 최상의 배치를 설정합니다(운명의 신들이 미소 짓는 경우). 당신의 리더는 활동을 허용하고 전투를 돕습니다. 어떤 군대는 지휘관들이 바라던 것과는 다른 선택을 할 수도 있다. 이 모든 것이 이 혼돈스러운 게임을 시기적절하고 즐길 수 있는 방식으로 보여주는 것의 일부입니다.
전체 전투는 60분에서 120분 정도 지속됩니다. 그런 다음 편을 바꿔서 다시 시도할 수 있습니다! Châlons에는 풀사이즈의 코팅된 플레이 카드, 안내 카운터, 플레이 필드 다이어그램, 주사위 및 필요한 모든 규칙이 제공됩니다.
TPS "의 일부결전&인용어 시리즈. 즉, 간단한 규칙, 게임의 이면에 있는 역사에 대한 주요 통찰력, 그리고 1세션 결론과 높은 재생 가치를 목표로 하는 설계를 의미합니다.
—출판사의 설명
Châlons 전투(“ Cataulnian Plains”라고도 함)의 전개는 믿을 수 없을 정도로 복잡하며, 어느 부분이 사실인지 아무도 확신하지 못한다. 확실히 후기 로마 제국의 침략”의 대부분은 더 심한 훈족들로부터 도망치고 있던 격렬한 민족들이었다. 그러나 아틸라와 같은 훈족 지도자들은 동맹 관계를 맺고, 이웃 지도자들의 죽음을 이용하며, 동로마와 서방 로마인들 모두를 의뢰인과 희생자로 삼는 등 잔혹함 그 이상이었다. 로마의 지도자 아이티우스는 이전의 전투에서 훈족 전사들이 그를 위해 싸웠으며, 훈족과 고트족 둘 다와 함께 명예로운 인질로 시간을 보냈다. 사실, 그의 아버지는 &ldquo의 로마 장군이었다.스키타이인들은 본래 강력한 기마 유목민들의 집단 중 하나였기 때문에 당대의 대부분의 로마 사령관들보다 그의 동맹과 적들에게 더 가까웠다고 말할 수 있었고, 이것이 그가 20년 이상 서로마제국에서 가장 영향력 있는 사람 중 한 명이었다.
아틸라는 동부와 서부의 여러 지역을 방문하며 시간을 보냈지만, 동양에서 더 많은 약탈품을 집으로 가져왔고, 서부에 더 많은 약탈자들이 있어야 한다고 결정했다. 갈리아의 많은 부분을 그의 제국에 추가하고 나머지를 약탈하는 것이 그의 목표였던 것처럼 보이지만, 그의 움직임은 전략만큼이나 기회주의를 암시한다.
Châlons에 참여한 “2”군들은 &ldquo와 함께 다양한 종류의 사람들로 뒤섞여 있었다.훈족들은 다양한 고트족, 알란족, 부르고뉴족, 루지안족, 프랑크족, 튀링겐족 등을 포함했다. 더 “연합군은 주로 비시고트와 &ldquo였다.로만” (동일한 유니폼을 입은 사람들의 광범위한 혼합일 것이다) 그러나 또한 다양한 켈트족과 독일 부족들, 로마노-브리튼족과 프랑크족, 알란족, 부르고뉴족의 그들 자신의 동맹들도 포함했다.
이제, 여러분은 그들의 다양성을 뽐내는 방식으로 다방면의 군대를 서로에게 적용할 수 있습니다. Châlons 게임은 각 유닛에 대해 풀사이즈 카드를 사용합니다(동일한 디자이너의 Arbela 게임처럼). 각 카드에는 이동, 활성화, 전투 및 사기에 필요한 모든 정보가 있습니다. 플레이어는 전략을 실행하고 게임에서 승리하기 위해 사용 가능한 최상의 배치를 설정합니다(운명의 신들이 미소 짓는 경우). 당신의 리더는 활동을 허용하고 전투를 돕습니다. 어떤 군대는 지휘관들이 바라던 것과는 다른 선택을 할 수도 있다. 이 모든 것이 이 혼돈스러운 게임을 시기적절하고 즐길 수 있는 방식으로 보여주는 것의 일부입니다.
전체 전투는 60분에서 120분 정도 지속됩니다. 그런 다음 편을 바꿔서 다시 시도할 수 있습니다! Châlons에는 풀사이즈의 코팅된 플레이 카드, 안내 카운터, 플레이 필드 다이어그램, 주사위 및 필요한 모든 규칙이 제공됩니다.
TPS "의 일부결전&인용어 시리즈. 즉, 간단한 규칙, 게임의 이면에 있는 역사에 대한 주요 통찰력, 그리고 1세션 결론과 높은 재생 가치를 목표로 하는 설계를 의미합니다.
—출판사의 설명
Born half-Roman, but all business, this battle saw “the last great Roman general”, Aetius, at his finest! And “finest” would mean both political maneuvering with shifting alliances as well as tactical finesse.
The build-up to the Battle of Châlons (also called the “Battle of the Cataulnian Plains”) is incredibly complex, and no one is certain which parts are actually true. Certainly much of the “invasion” of the Late Roman Empire were fierce peoples—Vandals, Goths, Alans, etc—who were fleeing from the even-fiercer Huns. But Hunnish leaders like Attila, were far more than merely brutal, playing alliances, taking advantage of the deaths of neighboring leaders, and playing both Eastern and Western Romans as clients and victims. The Roman leader, Aetius, had Hunnish warriors fighting FOR him in earlier battles, and spent time with both the Huns and Goths as a honored hostage (learning much about both peoples while there.) In fact, his father was a Roman general of “Scythian” origin, one of the original groups of powerful mounted nomads, so you could say he was closer to his allies and adversaries than most Roman commanders of the day, which is one reason he was one of the most influential men in the Western empire for over 20 years.
Attila had spent time “visiting” various parts of both East and West, but taken home more loot from the East and decided there must be riper pickings in the West. Adding much of Gaul to his empire and plundering the rest looks to have been his aim, but his movements suggest as much opportunism as strategy.
The “two” armies involved at Châlons were a varied hodge-podge of peoples, with the “Hun” side including various Goths, Alans, Burgundians, Rugians, Franks, Thuringians, and many more. The “Allied” side was primarily Visigoth and “Roman” (which would be a broad mix of peoples in the same uniforms) but also included various Celtic and German tribes, Romano-Britons and their own allies of Franks, Alans, and Burgundians.
Now, you can apply those multi-faceted armies against each other in a way that really shows off their diversity. The Battle of Châlons game uses full-sized cards for each unit (rather like our Battle of Arbela game by the same designer). Each card has all the information you need for movement, activation, combat, and morale. Players set up their best available deployments to execute their strategies and win the game (if the gods of fortune smile!). Your leaders allow activations and assist in combat. Some troops may make choices other than what the commanders might have wished (and that can work out well or otherwise). It’s all part of presenting this chaotic game in a timely and playable fashion.
A full battle will last 60 to 120 minutes. And then you can swap sides and try it again! Châlons comes with full-sized, coated playing cards, a sheet of information counters, playing field diagram, dice, and all the rules you need.
Part of the TPS "Decisive Battles" series. That means straightforward rules, key insights into the history behind the game, and designs aimed at one-session conclusions and high replay value.
—description from the publisher
The build-up to the Battle of Châlons (also called the “Battle of the Cataulnian Plains”) is incredibly complex, and no one is certain which parts are actually true. Certainly much of the “invasion” of the Late Roman Empire were fierce peoples—Vandals, Goths, Alans, etc—who were fleeing from the even-fiercer Huns. But Hunnish leaders like Attila, were far more than merely brutal, playing alliances, taking advantage of the deaths of neighboring leaders, and playing both Eastern and Western Romans as clients and victims. The Roman leader, Aetius, had Hunnish warriors fighting FOR him in earlier battles, and spent time with both the Huns and Goths as a honored hostage (learning much about both peoples while there.) In fact, his father was a Roman general of “Scythian” origin, one of the original groups of powerful mounted nomads, so you could say he was closer to his allies and adversaries than most Roman commanders of the day, which is one reason he was one of the most influential men in the Western empire for over 20 years.
Attila had spent time “visiting” various parts of both East and West, but taken home more loot from the East and decided there must be riper pickings in the West. Adding much of Gaul to his empire and plundering the rest looks to have been his aim, but his movements suggest as much opportunism as strategy.
The “two” armies involved at Châlons were a varied hodge-podge of peoples, with the “Hun” side including various Goths, Alans, Burgundians, Rugians, Franks, Thuringians, and many more. The “Allied” side was primarily Visigoth and “Roman” (which would be a broad mix of peoples in the same uniforms) but also included various Celtic and German tribes, Romano-Britons and their own allies of Franks, Alans, and Burgundians.
Now, you can apply those multi-faceted armies against each other in a way that really shows off their diversity. The Battle of Châlons game uses full-sized cards for each unit (rather like our Battle of Arbela game by the same designer). Each card has all the information you need for movement, activation, combat, and morale. Players set up their best available deployments to execute their strategies and win the game (if the gods of fortune smile!). Your leaders allow activations and assist in combat. Some troops may make choices other than what the commanders might have wished (and that can work out well or otherwise). It’s all part of presenting this chaotic game in a timely and playable fashion.
A full battle will last 60 to 120 minutes. And then you can swap sides and try it again! Châlons comes with full-sized, coated playing cards, a sheet of information counters, playing field diagram, dice, and all the rules you need.
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