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BGG랭킹
BGG전체 : 12858
STRATEGY : 2650
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인원
3-9 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
16+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.53 / 5
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디자이너
Harald Riehle
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아티스트
-
인원
게임 소개
플레이보스는 이사들과 매니저들이 결정을 내리는 많은 실제 비즈니스 상황을 시뮬레이션하는 흥미로운 보드게임입니다. 이 게임의 각 플레이어는 기계와 원자재 구입, 제품 판매, 세금 납부, 대출금 조달 또는 합리화 제도 도입 등의 기회를 가진 비즈니스맨으로, 일반적으로 일상생활의 부침을 경험한다.
시작하기 전에, 선수들은 경기 시간에 동의한다. 경기 종료 시 순자산이 가장 큰 선수가 승자다.
이사회는 5가지 타입의 42개의 공간으로 구성되어 있다: 플레이어가 원자재 구입, 자본 장비 구입, 상품 제조 또는 판매를 선택할 수 있는 결정 공간, 생산성 향상 또는 위험 감소를 위한 투자가 가능한 연구개발 공간, 위험 자동차의 도면을 필요로 하는 위험 공간.d, 추가 비용 공간 및 감가상각 공간.
각 플레이어는 기계, 컴퓨터, 원자재, 완제품으로 된 공장 카드를 가지고 있다. 게임이 시작될 때, 보드 중앙에 있는 가격대의 슬롯은 상품으로 채워진다: 이 슬롯은 상품이 원재료로서 구매되고 완제품으로 판매될 때 비워지고 채워진다. 매수 및 판매 가격은 이용 가능한 다음 빈 슬롯에 의해 결정되지만, 플레이어들은 구매 또는 판매를 위해 경쟁적으로 입찰할 수 있다.
이코노미 게임은 기본 메커니즘과 많은 기능을 사용합니다.
시작하기 전에, 선수들은 경기 시간에 동의한다. 경기 종료 시 순자산이 가장 큰 선수가 승자다.
이사회는 5가지 타입의 42개의 공간으로 구성되어 있다: 플레이어가 원자재 구입, 자본 장비 구입, 상품 제조 또는 판매를 선택할 수 있는 결정 공간, 생산성 향상 또는 위험 감소를 위한 투자가 가능한 연구개발 공간, 위험 자동차의 도면을 필요로 하는 위험 공간.d, 추가 비용 공간 및 감가상각 공간.
각 플레이어는 기계, 컴퓨터, 원자재, 완제품으로 된 공장 카드를 가지고 있다. 게임이 시작될 때, 보드 중앙에 있는 가격대의 슬롯은 상품으로 채워진다: 이 슬롯은 상품이 원재료로서 구매되고 완제품으로 판매될 때 비워지고 채워진다. 매수 및 판매 가격은 이용 가능한 다음 빈 슬롯에 의해 결정되지만, 플레이어들은 구매 또는 판매를 위해 경쟁적으로 입찰할 수 있다.
이코노미 게임은 기본 메커니즘과 많은 기능을 사용합니다.
Playboss is an exciting board-game that simulates the many real-life business situations in which directors and managers make their decisions. Each player in this game is a businessman who has the opportunity of buying machines and raw materials, selling his products, paying taxes, raising loans or introducing rationalization schemes, and generally experiencing the ups and downs of everyday business life.
Before starting, players agree the duration of the game. The player with the greatest net assets at the end of the game is the winner.
The board comprises a circuit of 42 spaces of 5 different types: decision spaces on which the player can choose to buy raw material, purchase capital equipment, manufacture goods or sell goods, research & development spaces which allow investment for productivity improvement or risk reduction, risk spaces which require the drawing of a risk card, additional cost spaces, and depreciation spaces.
Each player has a factory card on which are placed machines, computers, raw materials and finished goods. At the start of the game, priced slots in the center of the board are filled with the goods: these slots are emptied and filled as goods are bought as raw material and sold as finished goods. The buying and selling price is determined by the next available filled or empty slots, though players can bid competitively for the purchase or sale.
The Economy Game uses the basic mechanism and many features.
Before starting, players agree the duration of the game. The player with the greatest net assets at the end of the game is the winner.
The board comprises a circuit of 42 spaces of 5 different types: decision spaces on which the player can choose to buy raw material, purchase capital equipment, manufacture goods or sell goods, research & development spaces which allow investment for productivity improvement or risk reduction, risk spaces which require the drawing of a risk card, additional cost spaces, and depreciation spaces.
Each player has a factory card on which are placed machines, computers, raw materials and finished goods. At the start of the game, priced slots in the center of the board are filled with the goods: these slots are emptied and filled as goods are bought as raw material and sold as finished goods. The buying and selling price is determined by the next available filled or empty slots, though players can bid competitively for the purchase or sale.
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