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BGG랭킹
BGG전체 : 10461
WARGAMES : 1496
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4+ 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.33 / 5

게임 소개

"포인트 블랭크"는 록앤 퍼블리싱 전술 카드 워게임으로, 두 명의 플레이어가 상황 전투 시나리오에서 맞붙는다.

솔로 옵션과 함께 2인 1조로 팀을 꾸리는 파트너십도 있다.

각 시나리오는 플레이어들에게 남자, 지원 무기, 리더, 그리고 개별 장갑 전투 차량으로 구성된 독특한 상황을 보여준다.

이 게임은 노르망디 상륙 직후인 1944년 6월부터 1944년 10월까지 미국이 독일을 상대로 벌이는 경기이다. 각 플레이어는 목표를 방어하거나 취하는 시나리오, 상대편의 유닛을 찾고 파괴하는 시나리오, 또는 다른 여러 시나리오 목표 중 하나에 의해 결정되는 승리 조건을 가지고 있다.

게임은 게임 내 지형 카드로 구성된 추상적인 맵 보드 위에서 진행되며 목표물, 시야 범위, 방어 특성까지를 설명하는 거리 시스템을 통해 관리된다. 플레이어는 지도에서 시작하여 전장을 통해 전진하는 동시에 상대편에게 대응 사격이나 지옥으로부터 군대를 방어함으로써 목표를 향해 점차 전진하는 유닛을 가지고 있다. 플레이어들은 공통의 액션 덱에서 카드를 뽑고, 그곳에서 그들은 지도 보드에서 그들의 유닛에서 액션을 할 것이다. 게임은 이고 임펄스 시스템으로 액션데크가 소진되면 턴을 관리한다. (일부 시나리오는 게임을 끝내기 위해 여러 개의 데크를 소모해야 할 수 있습니다.) 게임의 액션은 불, 이동, 폭행, 랠리 등으로 구성되어 있습니다. 작업 카드에는 주사위 아이콘이 표시되어 임의의 결과를 확인할 수 있습니다.

이 게임의 독특한 특징 중 하나는 액션 데크의 일부가 아닌 지형 카드 한 벌이 포함되어 있다는 것이다. 플레이어가 지형을 변경할 때 움직이는 유닛이 점유할 지형 카드를 뽑는다. Recon(재구성)과 같은 일부 작업 카드는 플레이어가 점령한 지형을 관리하는 데 도움이 되지만, 상대는 자신의 차례 동안 이동하는 부대를 위한 다른 계획을 가지고 있을 수 있습니다.
게임에서의 전투는 락앤로드 전술에서 이루어지는 전투 방식과 유사하다. 2명의 플레이어가 1시간 정도(시나리오 크기에 따라) 게임을 할 수 있고, 상대를 찾지 못하면 게임 솔로 시스템을 사용해보세요. 일반적으로 게임플레이는 빠르고 흥미진진하며 업프론트와 같은 전설적인 게임 시스템과 비교된다.

-게시자의 설명
"Point Blank" is Lock 'n Load Publishing tactical World War 2 squad card wargame, for 2 players pitted against each other in situational combat scenarios.

There is also a solo option as well as partnerships in teams of 2.

Each scenario presents the players with a unique situation involving squads of men, support weapons, leaders, and individual armored fighting vehicles.

This game pits the forces of the USA against Germany just after the landings in Normandy (June 1944) through October 1944. Each player has victory conditions determined by the scenario in which to defend or take objectives, seek and destroy their opponent’s units, or one of many other different scenario objectives.

The game is played on an abstract map board made up of terrain cards in the game and managed through a distance system that accounts for the range to targets, line of sight, and defensive attributes. The player has units that start out on the map and gradually work their way towards their objectives by advancing through the battlefield all the while conducting combat actions against their opponent or defending their troops from return fire or whatever hell that awaits them. Players draw cards from a common action deck where they will play actions on their units on the map board. The game is an IGOUGO impulse system and turns are managed when the action deck is exhausted. (Some scenarios may require multiple deck exhaustion to finish the game). Actions in the game consist of Fire, Move, Assault, Rally, etc. The action cards contain dice icons on them to determine random results.

One of the unique features of the game is that it contains a deck of terrain cards that are not part of the action deck. As players change terrain they will draw a terrain card in which their moving units will occupy. Some action cards such as Recon helps players manage what terrain they occupy but your opponent may have other plans for your moving troops during their turn.
Combat in the game is similar to how combat is conducted in Lock n Load Tactical. 2 players can play a game in about an hour (depending on the scenario size) and if you cannot find an opponent then try the game solo system. In general, the gameplay is fast and excited and compares to such legendary game systems as Up Front.

-description from publisher

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