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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Greg Shumate
-
아티스트
Greg Shumate
-
인원
게임 소개
Ascent The Game of Rocketry는 2명에서 4명의 플레이어를 로켓 빌딩의 세계로 설정하는 경쟁 카드 게임입니다. 이 게임은 우주 경쟁으로부터 무거운 영감을 얻으며 모든 로켓, 카드, 패치는 역사로 가득 차 있다.
플레이어는 돌아가면서 자신의 시스템 중 하나를 테스트하고 다른 플레이어는 실패 카드를 사용하여 시스템을 손상시키고 통과하지 못하게 할 수 있습니다. 그러나 플레이어는 임무 통제 장교와 엔지니어를 기반으로 OK 카드를 재생함으로써 테스트 중간에 자신의 시스템을 수리할 수 있습니다. 첫 번째 플레이어는 4개의 시스템이 테스트에서 살아남아 로켓을 완성하고 미션 패치를 획득하고 라운드를 마칩니다.
플레이어는 다양한 게임 내 성과(로켓 완성 포함)를 위해 도중에 미션 패치를 모을 수 있으며, 3라운드의 마지막에 가장 많은 패치를 받은 플레이어가 게임에서 승리합니다! 미션 패치는 점수를 매기는 메커니즘으로 사용되며 플레이어를 잡고 있는 플레이어에게 특별한 규칙을 부여하여 끊임없이 변화하는 비대칭 게임 플레이 환경을 추가하며 플레이어의 긴장을 늦추지 않고 전략을 더욱 심화시킨다.
플레이어는 돌아가면서 자신의 시스템 중 하나를 테스트하고 다른 플레이어는 실패 카드를 사용하여 시스템을 손상시키고 통과하지 못하게 할 수 있습니다. 그러나 플레이어는 임무 통제 장교와 엔지니어를 기반으로 OK 카드를 재생함으로써 테스트 중간에 자신의 시스템을 수리할 수 있습니다. 첫 번째 플레이어는 4개의 시스템이 테스트에서 살아남아 로켓을 완성하고 미션 패치를 획득하고 라운드를 마칩니다.
플레이어는 다양한 게임 내 성과(로켓 완성 포함)를 위해 도중에 미션 패치를 모을 수 있으며, 3라운드의 마지막에 가장 많은 패치를 받은 플레이어가 게임에서 승리합니다! 미션 패치는 점수를 매기는 메커니즘으로 사용되며 플레이어를 잡고 있는 플레이어에게 특별한 규칙을 부여하여 끊임없이 변화하는 비대칭 게임 플레이 환경을 추가하며 플레이어의 긴장을 늦추지 않고 전략을 더욱 심화시킨다.
Ascent The Game of Rocketry is a competitive card game that sets two to four players into the world of rocket building. The game takes heavy inspiration from the Space Race and every rocket, card and patch is steeped with history.
Players take turns testing one of their systems, while the other players try to play Fail cards to damage the system and can keep it from passing. Players, however, can repair their own systems mid-test by playing OK cards, based on Mission Control Officers and Engineers. The first player to have all 4 of his or her systems survive testing, completes a rocket, earns a Mission Patch and ends the round.
Players can collect Mission Patches along the way for various in-game achievements (including completing a Rocket) and the player with the most patches at the end of 3 rounds wins the game! Mission Patches are used as a scoring mechanism as well as granting special rules to the players that hold them, creating a dynamic system that adds an ever-shifting asymmetrical gameplay landscape, keeping players on their toes and deepening the strategy further.
Players take turns testing one of their systems, while the other players try to play Fail cards to damage the system and can keep it from passing. Players, however, can repair their own systems mid-test by playing OK cards, based on Mission Control Officers and Engineers. The first player to have all 4 of his or her systems survive testing, completes a rocket, earns a Mission Patch and ends the round.
Players can collect Mission Patches along the way for various in-game achievements (including completing a Rocket) and the player with the most patches at the end of 3 rounds wins the game! Mission Patches are used as a scoring mechanism as well as granting special rules to the players that hold them, creating a dynamic system that adds an ever-shifting asymmetrical gameplay landscape, keeping players on their toes and deepening the strategy further.
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