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BGG랭킹
BGG전체 : 25186
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.20 / 5
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디자이너
Randy Lubin, Michael Masnick
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아티스트
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인원
게임 소개
CIA: Collect It All은 CIA 훈련 게임인 Collection Deck에 기반을 둔 경쟁 카드 게임입니다. 플레이어는 여러 라운드에 걸쳐 정보를 수집하고 보안 위협에 대처하는 에이전트 역할을 맡는다.
각 라운드는 테이블 중앙에 10장의 위기 카드를 놓고 시작합니다. 각 위기는 (정치, 군사, 경제, 무기), 난이도 및 필요한 기술의 수가 있다. 플레이어는 지능 기술과 현실 확인의 손으로 각 라운드를 시작합니다.
차례에 따라, 한 선수는 위기의 난이도와 양상에 맞는 여러 가지 테크닉을 연주함으로써 위기 극복을 시도할 수 있다. 그런 다음, 상대방은 위기의 난이도를 높이는 리얼리티 체크 카드를 할 기회를 갖게 되고, 초기 플레이어는 그들의 손에서 더 많은 카드를 함으로써 적응할 수 있다. 위기를 극복할 수 있는 '기술'이 아직 충분할 경우 위기 카드를 꺼내 '기술 사용 횟수'에 해당하는 승점을 얻는다. 한 선수가 승점 10점을 쌓아야 경기가 끝난다.
각 라운드는 테이블 중앙에 10장의 위기 카드를 놓고 시작합니다. 각 위기는 (정치, 군사, 경제, 무기), 난이도 및 필요한 기술의 수가 있다. 플레이어는 지능 기술과 현실 확인의 손으로 각 라운드를 시작합니다.
차례에 따라, 한 선수는 위기의 난이도와 양상에 맞는 여러 가지 테크닉을 연주함으로써 위기 극복을 시도할 수 있다. 그런 다음, 상대방은 위기의 난이도를 높이는 리얼리티 체크 카드를 할 기회를 갖게 되고, 초기 플레이어는 그들의 손에서 더 많은 카드를 함으로써 적응할 수 있다. 위기를 극복할 수 있는 '기술'이 아직 충분할 경우 위기 카드를 꺼내 '기술 사용 횟수'에 해당하는 승점을 얻는다. 한 선수가 승점 10점을 쌓아야 경기가 끝난다.
CIA: Collect It All is a competitive card game based on the CIA training game Collection Deck. Players take on the role of agents who are collecting intelligence and tackling security threats over multiple rounds.
Each round starts with ten crisis cards in the center of the table. Each crisis has aspects (Political, Military, Economic, Weapons), difficulty, and required number of Techniques. Players start each round with a hand of Intelligence Techniques and Reality Checks.
On their turn, a player can attempt to overcome a crisis by playing a number of Techniques that match the crisis's difficulty and aspects. Then, their opponents have a chance to play Reality Check cards that increase the difficulty of the crisis and the initial player can adapt by playing more cards from their hand. If they still have enough Techniques to overcome the crisis, they take crisis card and earn victory points equal to the number of Techniques used. The game ends when a player has accumulated 10 victory points.
Each round starts with ten crisis cards in the center of the table. Each crisis has aspects (Political, Military, Economic, Weapons), difficulty, and required number of Techniques. Players start each round with a hand of Intelligence Techniques and Reality Checks.
On their turn, a player can attempt to overcome a crisis by playing a number of Techniques that match the crisis's difficulty and aspects. Then, their opponents have a chance to play Reality Check cards that increase the difficulty of the crisis and the initial player can adapt by playing more cards from their hand. If they still have enough Techniques to overcome the crisis, they take crisis card and earn victory points equal to the number of Techniques used. The game ends when a player has accumulated 10 victory points.
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