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BGG랭킹
BGG전체 : 10945
WARGAMES : 1523
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-900 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.14 / 5
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디자이너
Ross Mortell, Adam Starkweather
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아티스트
Antonio Pinar
-
인원
게임 소개
대부분의 사람들은 티니안 전투에 대해 들어본 적이 없다. 북쪽은 사이판 전투, 남쪽은 괌 침공에 가려진 티니안은 전쟁에 실질적인 영향이 없었던 작은 사이드 쇼처럼 보인다. 어떤 사람들은 그 이름을 듣고 일본에 원자폭탄을 투하한 B-29가 그곳에서 날아왔다는 것을 기억할 수도 있지만 나머지 사람들에게는 잊혀진 전투인 군사 역사의 사소한 부분이 되었다.
그리고 아직 총 사령관 레이먼드 A. 티니안 침공에 대해 언급되는 스프루언스:
내 생각에, 티니안 작전은 아마도 제2차 세계 대전 중 가장 훌륭하게 구상되고 실행된 수륙양용 작전이었을 것이다.
티니안: 잊혀진 전투는 마리아나 캠페인의 3권이 될 것이며 아담 스타크웨더의 컴퍼니 스케일 시스템(CSS)을 완벽하게 소개하는 책이다. 단일 지도에서 진행되며 3개의 시나리오와 3개의 캠페인 게임이 포함됩니다.
‘Jig-Day’ 초기 미국 상륙을 다루는 짧은 하루의 시나리오
‘Lasso’ 이틀간의 시나리오는 미국이 북쪽 끝의 보안을 유지하는 것을 포함한다.
라소산까지 내려갈 수 있는 섬입니다.
‘파이널 라운드업’ 마지막 3일간의 전투와 결승전을 다루는 3일간의 시나리오
섬의 정복
미국 상륙 이후 일본이 항복할 때까지 9일 동안 계속된다.
가상 캠페인. 원래 미군은 티니안 타운 근처의 남쪽 해변에서 시늉을 하고 북쪽으로 상륙했다. 이 유세 게임은 만약 그것이 가장이 아니었고 미국인들이 정확히 일본인들이 예상하는 곳에 상륙했을 때 일어났을 일을 볼 수 있게 해준다.
태평양 섬을 방어하거나 공격할 수 있는 기회를 자유롭게 캠페인 – 방어 또는 상륙 일정에 대한 완전한 통제
다음에 대한 규칙 포함:
동굴들은, 비치 Landings, 해군 지원, 항공 지원, 실링 동굴, 지뢰는, 일본어 끈기, Inter-service 경쟁, 만세 요금, 일본 해군 총, Flamethrowers, 네이팜탄, 물에서 폭파 Teams,.
공중 정찰, 열대 폭풍, 일본의 무릎 박격포, 그리고 술에 취한 일본 제독들.
또한 미군들을 더 힘들게 하고 싶다면 섬에 주둔할 수 있는 추가 일본군에 대한 규칙도 있다.
—출판사의 설명
그리고 아직 총 사령관 레이먼드 A. 티니안 침공에 대해 언급되는 스프루언스:
내 생각에, 티니안 작전은 아마도 제2차 세계 대전 중 가장 훌륭하게 구상되고 실행된 수륙양용 작전이었을 것이다.
티니안: 잊혀진 전투는 마리아나 캠페인의 3권이 될 것이며 아담 스타크웨더의 컴퍼니 스케일 시스템(CSS)을 완벽하게 소개하는 책이다. 단일 지도에서 진행되며 3개의 시나리오와 3개의 캠페인 게임이 포함됩니다.
‘Jig-Day’ 초기 미국 상륙을 다루는 짧은 하루의 시나리오
‘Lasso’ 이틀간의 시나리오는 미국이 북쪽 끝의 보안을 유지하는 것을 포함한다.
라소산까지 내려갈 수 있는 섬입니다.
‘파이널 라운드업’ 마지막 3일간의 전투와 결승전을 다루는 3일간의 시나리오
섬의 정복
미국 상륙 이후 일본이 항복할 때까지 9일 동안 계속된다.
가상 캠페인. 원래 미군은 티니안 타운 근처의 남쪽 해변에서 시늉을 하고 북쪽으로 상륙했다. 이 유세 게임은 만약 그것이 가장이 아니었고 미국인들이 정확히 일본인들이 예상하는 곳에 상륙했을 때 일어났을 일을 볼 수 있게 해준다.
태평양 섬을 방어하거나 공격할 수 있는 기회를 자유롭게 캠페인 – 방어 또는 상륙 일정에 대한 완전한 통제
다음에 대한 규칙 포함:
동굴들은, 비치 Landings, 해군 지원, 항공 지원, 실링 동굴, 지뢰는, 일본어 끈기, Inter-service 경쟁, 만세 요금, 일본 해군 총, Flamethrowers, 네이팜탄, 물에서 폭파 Teams,.
공중 정찰, 열대 폭풍, 일본의 무릎 박격포, 그리고 술에 취한 일본 제독들.
또한 미군들을 더 힘들게 하고 싶다면 섬에 주둔할 수 있는 추가 일본군에 대한 규칙도 있다.
—출판사의 설명
Most people have never heard of the Battle of Tinian. Overshadowed by the Battle of Saipan to the north and the Invasion of Guam to the south, Tinian seems like a small side show that had no real impact on the war. Some people may hear the name and remember that the B-29s, the ones that dropped the atomic bombs on Japan, flew from there but for the rest it has become a minor part of military history - a forgotten battle.
And yet Admiral Raymond A. Spruance, said of the invasion of Tinian:
"In my opinion, the Tinian operation was probably the most brilliantly conceived and executed amphibious operation in World War II."
Tinian: The Forgotten Battle will be Volume 3 in the Marianas Campaign and is a perfect introduction to Adam Starkweather's Company Scale System (CSS). Played on a single map it will include 3 scenarios and 3 campaign games.
‘Jig-Day’ A short, single day scenario covering the initial American Landings
‘Lasso’ A 2 day scenario covering the Americans securing of the north end of the
island down as far as Mount Lasso.
‘Final Round-up’ A 3 day Scenario covering the last 3 days of the battle and the final
subjugation of the island.
Historical Campaign The full 9 days from the American Landings in the North until the final Japanese surrender
Hypothetical Campaign. The Americans, originally, feinted at the southern beaches near Tinian Town before landing in the north. This campaign game lets you see what would have happened if it wasn't a feint and the Americans landed exactly where the Japanese were expecting them to.
Free-set up Campaign your chance to defend or assault a Pacific island – total control over defences or landing schedules
Includes rules for:
Caves, Beach Landings, Naval Support, Air Support, Sealing Caves, Mines, Japanese Tenacity, Inter-service Rivalry, Banzai Charges, Japanese Naval guns, Flamethrowers, Napalm, Under water demolition Teams,
Aerial Reconnaissance, Tropical Storms, Japanese Knee Mortars AND drunken Japanese Admirals.
There are also rules for additional Japanese troops that could have been on the island if you wish to make it tougher on the Americans.
—description from the publisher
And yet Admiral Raymond A. Spruance, said of the invasion of Tinian:
"In my opinion, the Tinian operation was probably the most brilliantly conceived and executed amphibious operation in World War II."
Tinian: The Forgotten Battle will be Volume 3 in the Marianas Campaign and is a perfect introduction to Adam Starkweather's Company Scale System (CSS). Played on a single map it will include 3 scenarios and 3 campaign games.
‘Jig-Day’ A short, single day scenario covering the initial American Landings
‘Lasso’ A 2 day scenario covering the Americans securing of the north end of the
island down as far as Mount Lasso.
‘Final Round-up’ A 3 day Scenario covering the last 3 days of the battle and the final
subjugation of the island.
Historical Campaign The full 9 days from the American Landings in the North until the final Japanese surrender
Hypothetical Campaign. The Americans, originally, feinted at the southern beaches near Tinian Town before landing in the north. This campaign game lets you see what would have happened if it wasn't a feint and the Americans landed exactly where the Japanese were expecting them to.
Free-set up Campaign your chance to defend or assault a Pacific island – total control over defences or landing schedules
Includes rules for:
Caves, Beach Landings, Naval Support, Air Support, Sealing Caves, Mines, Japanese Tenacity, Inter-service Rivalry, Banzai Charges, Japanese Naval guns, Flamethrowers, Napalm, Under water demolition Teams,
Aerial Reconnaissance, Tropical Storms, Japanese Knee Mortars AND drunken Japanese Admirals.
There are also rules for additional Japanese troops that could have been on the island if you wish to make it tougher on the Americans.
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