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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tyrell R. Wood
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아티스트
Gil Geolingo
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인원
게임 소개
드래곤 스토리는 아크투리아 국가들의 판타지 세계를 배경으로 한 변형된 노동자 배치와 지역 통제를 활용한 유로 스타일 게임입니다. 강력한 드래곤 와이어는 다양한 인종 간의 부패와 불신으로 인해 이 땅의 사람들로부터 그들의 보호를 철회했다. 그 나라의 지도자들은 그들의 왕국을 해칠 수 있는 외부의 위협이 더 이상 존재하지 않는다고 믿고, 드래곤들이 새로 발견된 지역 적들을 공격하도록 조작하기 시작했다. 드래곤 와이어는 이러한 행동을 태초에 세워진 고대 법전을 위반하는 것으로 간주하여 이 땅에서 그들의 지지를 철회했다. 그러나 이 땅에서 모든 사람이 부패한 것은 아닙니다. 아크투리아스 자신이 세운 신성한 종교 공의회에는 여전히 부패한 자들의 마음이 제때에 다시 윤택해질 수 있다는 희망이 남아 있다. 그러므로 의회는 고대 수호자들을 흔들기 위해 온 땅을 돌아다녀야 할 짐을 당신에게 떠넘겼다. 고대 법전을 복원하는 임무를 완수한다면, 그림자 속에 도사리고 있는 악이 너무 약해져 지역 왕국을 무너뜨릴 수 없을 것이다.
드래곤 스토리에서, 1-6명의 선수들은 엔진 제작 게임처럼 각각의 플레이어 보드에서 통계를 관리할 것입니다. 보드의 통계는 또한 게임에서 화폐의 역할을 합니다. 스태트 라벨은 플레이어 보드에 따라 원거리/멀리 무기, 방어용 갑옷, 마법의 재능, 다양한 스킬이 있으며, 드래곤 스토리를 독특하게 비대칭으로 만든다. 플레이어는 카드에 쓰여진 이야기를 통해 게임 자체와 상호작용합니다. 고대 용들이 왕국을 지키도록 설득하기 위해서는 어려운 결정을 내려야 할 것이다. 플레이어들은 수정된 작업자 배치 시스템을 조작할 것이다. 플레이어 보드 통계는 향상될 수 있는 능력을 가지고 있으며 플레이어는 침략 세력으로부터 땅을 방어해야 할 것이며 다른 플레이어들로부터도 가능할 수 있다. 그러나 궁극적으로, 만약 플레이어들이 함께 일하는 방법을 알아내지 못한다면, 임박한 악이 이 땅을 차지할 것이다. 게다가, 침략하는 악당들은 또한 용들을 설득하여 이 땅의 사람들을 멸망시키려 한다. 적군은 게임이 진행됨에 따라 궁극적으로 플레이어들의 작업자 배치 선택을 제한하게 되는 게임 구동 작업자 배치 메커니즘을 통해 이를 달성할 것이다. 적을 막는 유일한 방법은 지역 통제와 드래곤들이 옛 암호를 지키도록 설득하는 것이다.
드래곤 스토리는 또한 다양한 플레이 스타일에 맞게 다양한 플레이 방법을 제공합니다. 플레이어는 전승 또는 전패 스타일 게임인 풀 쿠퍼 모드를 할 수 있습니다. 선수들은 또한 준협동적인 플레이와 엄격하게 경쟁적인 플레이 중 하나를 선택할 수 있다. 결국, 당신은 당신만의 드래곤 스토리를 쓰게 될 것입니다.
드래곤 스토리에서, 1-6명의 선수들은 엔진 제작 게임처럼 각각의 플레이어 보드에서 통계를 관리할 것입니다. 보드의 통계는 또한 게임에서 화폐의 역할을 합니다. 스태트 라벨은 플레이어 보드에 따라 원거리/멀리 무기, 방어용 갑옷, 마법의 재능, 다양한 스킬이 있으며, 드래곤 스토리를 독특하게 비대칭으로 만든다. 플레이어는 카드에 쓰여진 이야기를 통해 게임 자체와 상호작용합니다. 고대 용들이 왕국을 지키도록 설득하기 위해서는 어려운 결정을 내려야 할 것이다. 플레이어들은 수정된 작업자 배치 시스템을 조작할 것이다. 플레이어 보드 통계는 향상될 수 있는 능력을 가지고 있으며 플레이어는 침략 세력으로부터 땅을 방어해야 할 것이며 다른 플레이어들로부터도 가능할 수 있다. 그러나 궁극적으로, 만약 플레이어들이 함께 일하는 방법을 알아내지 못한다면, 임박한 악이 이 땅을 차지할 것이다. 게다가, 침략하는 악당들은 또한 용들을 설득하여 이 땅의 사람들을 멸망시키려 한다. 적군은 게임이 진행됨에 따라 궁극적으로 플레이어들의 작업자 배치 선택을 제한하게 되는 게임 구동 작업자 배치 메커니즘을 통해 이를 달성할 것이다. 적을 막는 유일한 방법은 지역 통제와 드래곤들이 옛 암호를 지키도록 설득하는 것이다.
드래곤 스토리는 또한 다양한 플레이 스타일에 맞게 다양한 플레이 방법을 제공합니다. 플레이어는 전승 또는 전패 스타일 게임인 풀 쿠퍼 모드를 할 수 있습니다. 선수들은 또한 준협동적인 플레이와 엄격하게 경쟁적인 플레이 중 하나를 선택할 수 있다. 결국, 당신은 당신만의 드래곤 스토리를 쓰게 될 것입니다.
Dragon Stories is a story telling euro style game that utilizes modified worker placement and area control set in the fantasy world of the Arcturian nations. The mighty Dragon Weyr has withdrawn their protection from the peoples of the land due to corruption and mistrust between the various races. The leaders of the nations no longer believe that an outside threat exists which could harm their realm and have begun to manipulate the dragons into attacking their new found local enemies. The Dragon Weyr viewed these actions as a violation of the ancient code set forth at the beginning of time and have thusly withdrawn their support from the land. However, not all people are corrupt in the land. The sacred religious council set up by Arcturias himself still holds hope that the hearts of the corrupted can be turned virtuous again in time. The council has therefore laid the burden of traveling throughout the land to sway the ancient protectors, upon you. If you accomplish the task of reinstating the ancient code, the evil that lurks in the shadows will be too weak to overthrow the local kingdoms.
In Dragon Stories, 1-6 players will manage stats on their individual player boards similar to an engine building game. The stats on the board also act as currency in the game. Stat labels are ranged / melee weapons, defensive armor, magical talents and various skills depending on the player board making Dragon Stories uniquely asymmetrical. Players will interact with the game itself through stories written on cards. Tough decisions will have to be made to convince the ancient dragons to help protect the realm. Players will manipulate a modified worker placement system. Player board stats will have the ability to be improved and players will have to defend the land from invading forces and possibly other players. Ultimately though, if players do not figure out how to work together, the impending evil will take over the land. Additionally, the invading evil is also seeking to persuade the dragons to destroy the people of the land. Enemy forces will accomplish this through a game driven worker placement mechanic which ultimately ends up limiting players worker placement choices as the game progresses. The only way to stop the enemy is through area control and persuading the dragons to honor the old code.
Dragon Stories also features different ways to play to suit differing play styles. Players can play full coop mode which is an all win or all lose style game. Players can also choose to either play semi cooperatively or strictly competitively. In the end, you will tell your own Dragon Stories.
In Dragon Stories, 1-6 players will manage stats on their individual player boards similar to an engine building game. The stats on the board also act as currency in the game. Stat labels are ranged / melee weapons, defensive armor, magical talents and various skills depending on the player board making Dragon Stories uniquely asymmetrical. Players will interact with the game itself through stories written on cards. Tough decisions will have to be made to convince the ancient dragons to help protect the realm. Players will manipulate a modified worker placement system. Player board stats will have the ability to be improved and players will have to defend the land from invading forces and possibly other players. Ultimately though, if players do not figure out how to work together, the impending evil will take over the land. Additionally, the invading evil is also seeking to persuade the dragons to destroy the people of the land. Enemy forces will accomplish this through a game driven worker placement mechanic which ultimately ends up limiting players worker placement choices as the game progresses. The only way to stop the enemy is through area control and persuading the dragons to honor the old code.
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