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BGG랭킹
BGG전체 : 896
STRATEGY : 532
FAMILYGAMES : 229 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
40-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.61 / 5
-
디자이너
Francesco Testini, Pierluca Zizzi
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아티스트
Matthew Mizak
-
인원
게임 소개
당나라는 고전적인 정원의 첫 황금기로 여겨졌고 지금은 상징적인 중국 정원으로 여겨졌습니다. 선종은 생명과 그가 통치했던 곳에 대한 경의를 표하기 위해 웅장한 황실 정원을 지었다. 플레이어들은 임페리얼 가든 디자이너로 활동하며 자연의 요소들의 균형을 맞추면서 가장 놀라운 정원을 짓기 위해 소집될 것입니다.
탕가든은 중국의 첫 황금시대로 여러분을 안내할 선과 같은 게임으로, 플레이어들은 수직 파노라마를 통해 풍경을 만들고 풍경을 배치하고 시야를 투영하여 점진적으로 정원을 조성합니다. 공사가 진행되는 동안 양반들은 정원을 방문해 인류가 눈여겨 본 가장 숨막히는 풍경 속에서 주변 환경과 자연적 요소가 공존하는 방식에 감탄할 예정이다.
플레이어는 게임에서 사용할 수 있는 두 가지 동작 중 하나를 번갈아 실행한다.
1) 타일을 배치하고 요소를 일치시켜 개인의 특성 균형을 높이고 더 많은 캐릭터 미니어처를 잠금 해제합니다.
플레이어 보드의 자연적 요소들의 균형을 유지함으로써, 플레이어들은 새로운 캐릭터들을 정원으로 끌어들일 것이다. 각 턴마다 요소가 균형을 이루면 플레이어는 이용 가능한 미니어처 중 하나를 선택하고 마지막으로 정원에 배치될 캐릭터를 결정해야 하며, 다른 캐릭터는 자신의 능력을 계속 활용하도록 해야 한다.
2) 컬렉션을 완료하여 명성을 얻기 위해 데코레이션 카드를 그리고 보드 위에 올려놓으세요.
선수들은 보드 상황에 따라 많은 양의 카드를 뽑고 간직할 카드를 선택할 것입니다. 그런 다음 플레이어는 정원의 사용 가능한 장소 중 하나에 선택된 장식을 배치해야 하며, 이전과 같지 않은 독특하고 매끄러운 시나리오를 만들어야 한다.
게임을 하는 동안, 보드의 특별한 부분에 타일을 배치함으로써, 당신은 방문객들에게 끝없는 관점을 더해주는 새로운 요소인 파노라마 타일을 배치할 수 있을 것이다. 작은 파노라마와 큰 파노라마 모두 보드의 네 면에 매끄러운 모양을 만들어 보드 삽입물에 부착함으로써 보드에 수직으로 배치된다. 파노라마는 방문객이 보고 좋아하는 것에 따라 프레스티지 포인트를 줌으로써 게임이 끝날 때 캐릭터들과 상호작용합니다.
경기가 끝나면 가장 위신이 높은 선수가 승자가 된다.
—출판사의 설명
탕가든은 중국의 첫 황금시대로 여러분을 안내할 선과 같은 게임으로, 플레이어들은 수직 파노라마를 통해 풍경을 만들고 풍경을 배치하고 시야를 투영하여 점진적으로 정원을 조성합니다. 공사가 진행되는 동안 양반들은 정원을 방문해 인류가 눈여겨 본 가장 숨막히는 풍경 속에서 주변 환경과 자연적 요소가 공존하는 방식에 감탄할 예정이다.
플레이어는 게임에서 사용할 수 있는 두 가지 동작 중 하나를 번갈아 실행한다.
1) 타일을 배치하고 요소를 일치시켜 개인의 특성 균형을 높이고 더 많은 캐릭터 미니어처를 잠금 해제합니다.
플레이어 보드의 자연적 요소들의 균형을 유지함으로써, 플레이어들은 새로운 캐릭터들을 정원으로 끌어들일 것이다. 각 턴마다 요소가 균형을 이루면 플레이어는 이용 가능한 미니어처 중 하나를 선택하고 마지막으로 정원에 배치될 캐릭터를 결정해야 하며, 다른 캐릭터는 자신의 능력을 계속 활용하도록 해야 한다.
2) 컬렉션을 완료하여 명성을 얻기 위해 데코레이션 카드를 그리고 보드 위에 올려놓으세요.
선수들은 보드 상황에 따라 많은 양의 카드를 뽑고 간직할 카드를 선택할 것입니다. 그런 다음 플레이어는 정원의 사용 가능한 장소 중 하나에 선택된 장식을 배치해야 하며, 이전과 같지 않은 독특하고 매끄러운 시나리오를 만들어야 한다.
게임을 하는 동안, 보드의 특별한 부분에 타일을 배치함으로써, 당신은 방문객들에게 끝없는 관점을 더해주는 새로운 요소인 파노라마 타일을 배치할 수 있을 것이다. 작은 파노라마와 큰 파노라마 모두 보드의 네 면에 매끄러운 모양을 만들어 보드 삽입물에 부착함으로써 보드에 수직으로 배치된다. 파노라마는 방문객이 보고 좋아하는 것에 따라 프레스티지 포인트를 줌으로써 게임이 끝날 때 캐릭터들과 상호작용합니다.
경기가 끝나면 가장 위신이 높은 선수가 승자가 된다.
—출판사의 설명
The Tang dynasty was considered the first golden age of the classical and now iconic Chinese gardens. Emperor Xuanzong built the magnificent imperial Garden of the Majestic Clear Lake as an homage of life itself and from where he ruled. Players will act as Imperial Garden Designers and they will be called to build the most incredible garden while balancing the elements of Nature.
Tang Garden is a Zen-like game that will take you to the first golden age of China, where players will progressively build a garden by creating the landscape, placing the scenery and projecting their vision through vertical panoramas. During the construction, noblemen will visit the garden to admire the surroundings and the way the natural elements coexist in the most breathtaking scenery humankind has ever laid their eyes upon.
Players will take turns by playing one of the two actions available in the game:
1) Placing tiles and matching the elements to increase their personal nature balance and unlock more character miniatures.
By balancing the nature elements on the player boards, players will attract new characters into the garden. On each player turn, if the elements are balanced, the player will have to choose one miniature from the ones available and finally decide which one of the characters will be placed in the garden, orienting them towards their favorite background, while keeping the other with you to keep exploiting its ability.
2) Draw decoration cards and place one on the board to get prestige by completing collections.
Players will draw a quantity of cards based on the board situation and choose one to keep. Players will then have to place the chosen decoration in one of the available spots in the garden, creating a unique and seamless scenario that will never be the same.
During the game, by placing tiles on special parts of the board, you will be able to place a panorama tile, a new element that adds a never ending perspective for the visitors. Both small and big panoramas will be placed perpendicularly to the board by attaching it to the board insert by creating a seamless look on the four sides of the board. The Panoramas will interact with the characters at the end of the game by giving prestige points based on what your visitor sees and likes.
At the end of the game, the player with the most prestige will be the winner.
—description from the publisher
Tang Garden is a Zen-like game that will take you to the first golden age of China, where players will progressively build a garden by creating the landscape, placing the scenery and projecting their vision through vertical panoramas. During the construction, noblemen will visit the garden to admire the surroundings and the way the natural elements coexist in the most breathtaking scenery humankind has ever laid their eyes upon.
Players will take turns by playing one of the two actions available in the game:
1) Placing tiles and matching the elements to increase their personal nature balance and unlock more character miniatures.
By balancing the nature elements on the player boards, players will attract new characters into the garden. On each player turn, if the elements are balanced, the player will have to choose one miniature from the ones available and finally decide which one of the characters will be placed in the garden, orienting them towards their favorite background, while keeping the other with you to keep exploiting its ability.
2) Draw decoration cards and place one on the board to get prestige by completing collections.
Players will draw a quantity of cards based on the board situation and choose one to keep. Players will then have to place the chosen decoration in one of the available spots in the garden, creating a unique and seamless scenario that will never be the same.
During the game, by placing tiles on special parts of the board, you will be able to place a panorama tile, a new element that adds a never ending perspective for the visitors. Both small and big panoramas will be placed perpendicularly to the board by attaching it to the board insert by creating a seamless look on the four sides of the board. The Panoramas will interact with the characters at the end of the game by giving prestige points based on what your visitor sees and likes.
At the end of the game, the player with the most prestige will be the winner.
—description from the publisher
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