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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-45 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Lou Coatney
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아티스트
Lou Coatney
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인원
게임 소개
가족과 친구들을 위한 빠르고 간단한 인쇄 및 재생이 가능한 추상 해상 작전 게임 - 7살 된 딸이 좋아합니다 - 코트니에서 무료로 인쇄 및 재생역사.
6각형 배틀 보드에서 7x7 정사각형 또는 7개의 육각형 중 하나를 선택하여 플레이할 수 있습니다. 육각형 보드는 영국 대 영국 3자 게임을 가능하게 할 수 있습니다. 이탈리아 vs. 예를 들어 프랑스어. 그리고 팀 경기를 위한 별도의 태스크포스 명령이 있을 수 있다.
초보자를 위한 간단한 기본 게임 버전이 포함되어 있습니다.
더 많은 워게임 게임을 위해 CV, BB, CA&CL, DD, 서브, 호송 및 [동일] 매트릭스를 사용하여 접촉&전투 문제를 해결한다. 규칙은 2페이지밖에 되지 않습니다.
현시점에서 균형을 맞추거나 최적의 (선박 종류를 선택하는) 힘 구조를 사용해야 할지는 모르겠지만, 여기 오슬로에서 우리는 이미 많은 재미를 보았습니다.
이탈리아, 미국, 영국, 독일, 일본, 러시아, 프랑스 대표 함정이 비밀 선발 및 배치 대상에 포함되며 접촉/전투로만 공개된다.
나는 이제 좀 더 복잡한 인용구를 가지고 있다.역사 게임&인용, 역사적 시나리오와 함께 추상적인 게임을 위해 이러한 게임을 하는 것은 재미있다. 1940년 노르웨이, 메르스 엘 케비르, 케이프 스파르타벤토, 마타판, 덴마크 해협, 코너링 비스마르크, 리가 탈출, 제2 시르테, 산호해, 미드웨이, 호송 PQ17, 사보, 이스턴 솔로몬스, 케이프 에스페란스, 산타크루즈, 제1 과달카날 제2
—디자이너의 설명
6각형 배틀 보드에서 7x7 정사각형 또는 7개의 육각형 중 하나를 선택하여 플레이할 수 있습니다. 육각형 보드는 영국 대 영국 3자 게임을 가능하게 할 수 있습니다. 이탈리아 vs. 예를 들어 프랑스어. 그리고 팀 경기를 위한 별도의 태스크포스 명령이 있을 수 있다.
초보자를 위한 간단한 기본 게임 버전이 포함되어 있습니다.
더 많은 워게임 게임을 위해 CV, BB, CA&CL, DD, 서브, 호송 및 [동일] 매트릭스를 사용하여 접촉&전투 문제를 해결한다. 규칙은 2페이지밖에 되지 않습니다.
현시점에서 균형을 맞추거나 최적의 (선박 종류를 선택하는) 힘 구조를 사용해야 할지는 모르겠지만, 여기 오슬로에서 우리는 이미 많은 재미를 보았습니다.
이탈리아, 미국, 영국, 독일, 일본, 러시아, 프랑스 대표 함정이 비밀 선발 및 배치 대상에 포함되며 접촉/전투로만 공개된다.
나는 이제 좀 더 복잡한 인용구를 가지고 있다.역사 게임&인용, 역사적 시나리오와 함께 추상적인 게임을 위해 이러한 게임을 하는 것은 재미있다. 1940년 노르웨이, 메르스 엘 케비르, 케이프 스파르타벤토, 마타판, 덴마크 해협, 코너링 비스마르크, 리가 탈출, 제2 시르테, 산호해, 미드웨이, 호송 PQ17, 사보, 이스턴 솔로몬스, 케이프 에스페란스, 산타크루즈, 제1 과달카날 제2
—디자이너의 설명
My simple, free print-and-play, fast-playing abstract World War 2 naval operations game for family and friends - my 7 year old daughter loves it - free to print-and-play on CoatneyHistory.
Choice of 7x7 square or 7 hexagons on a side hexagonal battle boards to play upon. The hexagonal board can enable a 3-way game: British vs. Italian vs. French, for example. And there can be separate task force commands for team games.
Includes a simple basic game version for beginners.
For the more wargame game, a CV, BB, CA&CL, DD, Sub, Convoy, and Land-based Air vs. [same] matrix is used to resolve contact&combat. The rules are only 2 pages (so far).
I have no idea as to play balance or optimal (selection of ship types) force structure at this point, but I/we've already had a lot of just fun with it here in Oslo.
Representative Italian, American, British, German, Japanese, Russian, and French ships are included for secret selection and deployment and are revealed only with contact/combat.
I now have a more complex "Historical Game" too, with historical scenarios - it's fun doing them for such an abstract game - and additional ship units: Norway 1940, Mers el Kebir, Cape Spartivento, Matapan, Denmark Strait, Cornering Bismarck, Escape from Riga, 2nd Sirte, Coral Sea, Midway, Convoy PQ17, Savo, Eastern Solomons, Cape Esperance, Santa Cruz, 1st Guadalcanal, 2nd Guadalcanal, Tassafaronga, Philippine Sea, Surigao Strait, Engano, and probably more to come - maybe added by others.
—description from the designer
Choice of 7x7 square or 7 hexagons on a side hexagonal battle boards to play upon. The hexagonal board can enable a 3-way game: British vs. Italian vs. French, for example. And there can be separate task force commands for team games.
Includes a simple basic game version for beginners.
For the more wargame game, a CV, BB, CA&CL, DD, Sub, Convoy, and Land-based Air vs. [same] matrix is used to resolve contact&combat. The rules are only 2 pages (so far).
I have no idea as to play balance or optimal (selection of ship types) force structure at this point, but I/we've already had a lot of just fun with it here in Oslo.
Representative Italian, American, British, German, Japanese, Russian, and French ships are included for secret selection and deployment and are revealed only with contact/combat.
I now have a more complex "Historical Game" too, with historical scenarios - it's fun doing them for such an abstract game - and additional ship units: Norway 1940, Mers el Kebir, Cape Spartivento, Matapan, Denmark Strait, Cornering Bismarck, Escape from Riga, 2nd Sirte, Coral Sea, Midway, Convoy PQ17, Savo, Eastern Solomons, Cape Esperance, Santa Cruz, 1st Guadalcanal, 2nd Guadalcanal, Tassafaronga, Philippine Sea, Surigao Strait, Engano, and probably more to come - maybe added by others.
—description from the designer
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