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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Oleksandr Tykhenko
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아티스트
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인원
게임 소개
플레이어는 사업을 영위하는 사업가(기업가)의 역할을 하며, 고용된 노동자의 창업자본과 자가노동, 노동력을 최대한 효과적으로 활용하려고 한다.
이기는 방법:
이 게임의 주된 목적은 그들 자신의 기업에서 바이오봇을 생산하는 것이다! 플레이어가 자신의 기업에서 일정 수의 바이오로봇을 만들 때 승리한다(게임 초반에 플레이어가 승리하기 위해 필요한 바이오로봇의 수에 동의함). 나머지 선수들은 패자로 꼽히지만 2, 3, 4위 분배를 위해 돈으로 운수를 따질 수 있다.
게임 방법:
각 선수의 턴은 5단계로 구성된다.
1. 생산: 플레이어의 모든 자산(이전에 취득한)은 작업자가 있을 때 원료를 사용하여 제품을 생산합니다.
2. 독점: 만약 한 플레이어가 다른 플레이어보다 어떤 종류의 제품이라도 더 많이 얻을 수 있다면, 그는 독점권을 얻고 이 제품의 가격을 규제한다.
3. 움직인다. 플레이어는 이동 카드를 사용하여 지도에서 특정 수의 셀로 이동합니다.
4. 투자. 플레이어가 특별한 장소나 자유 자산 중 하나에 도달한 경우 기술, 자산, 캐리어, 신규 인력 채용에 자금을 투자할 수 있다.
5. 계획. 플레이어는 효과적인 생산을 위해 자신의 자산 중 원자재, 기술, 노동자를 다음 차례에 분배한다.
5번째 스테이지가 끝나면 다음 플레이어에게 차례를 넘긴다.
게임의 일반 규칙:
게임의 리소스 가격은 특정 규칙에 따라 달라지며 거래소 일반 게시판에 표시됩니다. 리소스의 가격 변동은 다음 이벤트에서 발생합니다.
1. 이 자원이 생산하는 자산을 살 때 가격이 낮아집니다.
2. 기술의 도입으로 가격이 낮아져 생산량이 증가합니다.
3. 게임의 독점자는 자원의 가격을 낮추거나 올립니다.
4. 이벤트 카드는 상품 가격을 바꿀 수 있습니다.
각 플레이어는 자신의 기업에서 일할 직원들을 고용합니다. 기업마다 생산에 필요한 인력의 수가 다릅니다. 하지만 일이 바쁘든 바쁘든 아니든 상관없이 모든 고용된 직원들은 월급을 받아야 합니다.
경쟁사로부터 기업을 보호하기 위해 추가 직원이 사용됩니다. 이렇게 하면 자산 손실 위험은 줄어들지만 생산 원가는 높아진다.
이 게임에는 특수 기술 카드가 탑재돼 있어 플레이어가 기업의 효율성을 높이기 위해 구매해 생산 능력을 높이거나 자원 소모를 줄인다.
각 플레이어는 지도에서 이동할 수 있는 특정한 종류의 교통수단을 사용할 것이다. 더 비싼 수송은 플레이어의 이동성을 증가시킨다.
어른과 아이들의 지식에 유용한 많은 경제 법칙이 게임에서 사용됩니다. 운은 물론 구매, 광산 창업, 플랜트 굴착, 경쟁사의 자산과의 자원 거래, 위험 부담이 큰 거래 등을 통해 플레이어가 독자적인 산업제국을 만들 수 있다.
큰 구성 요소 세트는 플레이어가 게임의 다양한 전술을 적용하고 요청 시 기본 규칙에 보완을 도입할 수 있도록 한다.
AWARDS
"베이비 엑스포 2018"의 우승자
이기는 방법:
이 게임의 주된 목적은 그들 자신의 기업에서 바이오봇을 생산하는 것이다! 플레이어가 자신의 기업에서 일정 수의 바이오로봇을 만들 때 승리한다(게임 초반에 플레이어가 승리하기 위해 필요한 바이오로봇의 수에 동의함). 나머지 선수들은 패자로 꼽히지만 2, 3, 4위 분배를 위해 돈으로 운수를 따질 수 있다.
게임 방법:
각 선수의 턴은 5단계로 구성된다.
1. 생산: 플레이어의 모든 자산(이전에 취득한)은 작업자가 있을 때 원료를 사용하여 제품을 생산합니다.
2. 독점: 만약 한 플레이어가 다른 플레이어보다 어떤 종류의 제품이라도 더 많이 얻을 수 있다면, 그는 독점권을 얻고 이 제품의 가격을 규제한다.
3. 움직인다. 플레이어는 이동 카드를 사용하여 지도에서 특정 수의 셀로 이동합니다.
4. 투자. 플레이어가 특별한 장소나 자유 자산 중 하나에 도달한 경우 기술, 자산, 캐리어, 신규 인력 채용에 자금을 투자할 수 있다.
5. 계획. 플레이어는 효과적인 생산을 위해 자신의 자산 중 원자재, 기술, 노동자를 다음 차례에 분배한다.
5번째 스테이지가 끝나면 다음 플레이어에게 차례를 넘긴다.
게임의 일반 규칙:
게임의 리소스 가격은 특정 규칙에 따라 달라지며 거래소 일반 게시판에 표시됩니다. 리소스의 가격 변동은 다음 이벤트에서 발생합니다.
1. 이 자원이 생산하는 자산을 살 때 가격이 낮아집니다.
2. 기술의 도입으로 가격이 낮아져 생산량이 증가합니다.
3. 게임의 독점자는 자원의 가격을 낮추거나 올립니다.
4. 이벤트 카드는 상품 가격을 바꿀 수 있습니다.
각 플레이어는 자신의 기업에서 일할 직원들을 고용합니다. 기업마다 생산에 필요한 인력의 수가 다릅니다. 하지만 일이 바쁘든 바쁘든 아니든 상관없이 모든 고용된 직원들은 월급을 받아야 합니다.
경쟁사로부터 기업을 보호하기 위해 추가 직원이 사용됩니다. 이렇게 하면 자산 손실 위험은 줄어들지만 생산 원가는 높아진다.
이 게임에는 특수 기술 카드가 탑재돼 있어 플레이어가 기업의 효율성을 높이기 위해 구매해 생산 능력을 높이거나 자원 소모를 줄인다.
각 플레이어는 지도에서 이동할 수 있는 특정한 종류의 교통수단을 사용할 것이다. 더 비싼 수송은 플레이어의 이동성을 증가시킨다.
어른과 아이들의 지식에 유용한 많은 경제 법칙이 게임에서 사용됩니다. 운은 물론 구매, 광산 창업, 플랜트 굴착, 경쟁사의 자산과의 자원 거래, 위험 부담이 큰 거래 등을 통해 플레이어가 독자적인 산업제국을 만들 수 있다.
큰 구성 요소 세트는 플레이어가 게임의 다양한 전술을 적용하고 요청 시 기본 규칙에 보완을 도입할 수 있도록 한다.
AWARDS
"베이비 엑스포 2018"의 우승자
Players play role of businessmen (entrepreneurs), who carry on business, trying maximally effectively to use a start-up capital, own labor and labor of the hired workers.
How to win:
The primary purpose of the game is to be first in producing a BIObot at their own enterprise! The player wins when he makes a certain number of BIOrobots at his enterprise (the players agree at the beginning of the game, the number of biorobots needed to win). The rest of the players are considered losers, but they can count their fortunes in money in order to distribute places 2,3 and 4.
How to play:
The turn of each player consists of 5 stages:
1. Production: all of the player's assets (previously acquired) produce products using raw materials when there are workers on them.
2. Monopoly: if a player can get products of any kind more than other players, then he gets the monopoly right and regulates the price for this product.
3. Moving. The player using its card of the transport moves on the map to a certain number of cells.
4. Investments. If a player has reached one of the special locations or a free asset, he can invest money in acquiring technologies, assets, carriers or hiring new workers.
5. Planning. The player distributes raw materials, technology and workers among his assets for effective production to next turn.
After stage 5 the player passes the turn to the next player.
General rules of the game:
The prices for resources in the game vary according to certain rules and are displayed on the general display board of the exchange. The price change for resources occurs at the following events:
1. The price decreases when buying the asset that this resource produces.
2. The price decreases with the introduction of technology, which increases the output of this product.
3. Monopolist in the game pushes down or raise the price of the resource.
4. Event cards can change product prices.
Each player hires employees to work at their enterprises. Different enterprises require different numbers of workers for production. But every hired worker must receive a salary, regardless of whether he is busy at work or not.
Additional employees are used to protect the enterprise from competitors. This reduces the risk of losing an asset, but increases the cost of production.
The game has special technology cards, which are purchased by players to improve the efficiency of enterprises, they increase production capacity or reduce resource consumption.
Each player will use a certain type of transport, which allows him to move on the map. The more expensive transport increase the player's mobility.
Many economic laws, which are useful to knowledge of the adults and children, are used in a game. Making purchases, start-up of mines and excavating plants, trade in resources and risky transactions with the assets of competitors, as well as luckiness allow the players to create own industrial empire.
The large set of components allows players to apply different tactics of the game and introduce supplements to the basic rules on request.
AWARDS
Winner of the "Baby Expo Ukraine 2018" (best economic game)
How to win:
The primary purpose of the game is to be first in producing a BIObot at their own enterprise! The player wins when he makes a certain number of BIOrobots at his enterprise (the players agree at the beginning of the game, the number of biorobots needed to win). The rest of the players are considered losers, but they can count their fortunes in money in order to distribute places 2,3 and 4.
How to play:
The turn of each player consists of 5 stages:
1. Production: all of the player's assets (previously acquired) produce products using raw materials when there are workers on them.
2. Monopoly: if a player can get products of any kind more than other players, then he gets the monopoly right and regulates the price for this product.
3. Moving. The player using its card of the transport moves on the map to a certain number of cells.
4. Investments. If a player has reached one of the special locations or a free asset, he can invest money in acquiring technologies, assets, carriers or hiring new workers.
5. Planning. The player distributes raw materials, technology and workers among his assets for effective production to next turn.
After stage 5 the player passes the turn to the next player.
General rules of the game:
The prices for resources in the game vary according to certain rules and are displayed on the general display board of the exchange. The price change for resources occurs at the following events:
1. The price decreases when buying the asset that this resource produces.
2. The price decreases with the introduction of technology, which increases the output of this product.
3. Monopolist in the game pushes down or raise the price of the resource.
4. Event cards can change product prices.
Each player hires employees to work at their enterprises. Different enterprises require different numbers of workers for production. But every hired worker must receive a salary, regardless of whether he is busy at work or not.
Additional employees are used to protect the enterprise from competitors. This reduces the risk of losing an asset, but increases the cost of production.
The game has special technology cards, which are purchased by players to improve the efficiency of enterprises, they increase production capacity or reduce resource consumption.
Each player will use a certain type of transport, which allows him to move on the map. The more expensive transport increase the player's mobility.
Many economic laws, which are useful to knowledge of the adults and children, are used in a game. Making purchases, start-up of mines and excavating plants, trade in resources and risky transactions with the assets of competitors, as well as luckiness allow the players to create own industrial empire.
The large set of components allows players to apply different tactics of the game and introduce supplements to the basic rules on request.
AWARDS
Winner of the "Baby Expo Ukraine 2018" (best economic game)
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