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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

타이타노마치나는 아삭아삭한 거대한 로봇 액션입니다! 플레이어들은 지역 패권을 위해 상대편과 싸우기 위해 맞춤형 전략(타이탄으로 구성된 시스템, 무기, 크루, 빌딩)을 가지고 온다. 무기의 돌격, 주도권 교체, 휴전 시한 1인치 가까이 다가갈수록 입장과 타이밍이 중요하다.

1라운드를 치르기 전에 플레이어는 주도권을 위해 추첨을 하고, 포인트 시스템을 사용하거나 사용 가능한 카드로 타이탄의 시스템, 무기, 크루를 초안하여 전략을 세울 수 있다. 건설이나 제도 후에 플레이어는 시스템, 무기, 승무원의 위치를 대시보드에 기록하고, 타이탄에 무기를 장착하고, 무기와 승무원 카드를 시스템 덱에 추가한다. 플레이어는 이 덱을 원하는 대로 주문할 수 있습니다. 마지막으로, 플레이어들은 그들의 건물을 배치하고 그 다음에 그들의 타이탄을 보드 위에 놓는다.

라운드 중에 선수들은 가장 높은 시작점부터 가장 낮은 시작점 순으로 돌아가며 경기를 한다. 각 턴마다 플레이어는 자신의 손에서 카드를 플레이할 수 있으며, 한 장의 카드를 액션으로 플레이(활성화)하거나 다른 카드를 충전하거나 패스할 수 있다. 이동, 공격, 공격 차단, 방패 생성, 타이탄 수리, 타이탄의 진취성 점수 증가(턴 순서에서 플레이어의 위치 변경), 승무원을 사용하여 보너스를 위한 무기를 운용한다. 선수들은 카드가 다 떨어지거나 모두 통과할 때까지 돌아가며 경기를 한다. 라운드가 끝나면 모든 플레이된 카드는 폐기되고 플레이어는 자신의 덱에서 더 많은 카드를 뽑는다.

이 게임은 18라운드로 진행되며, 한 명의 선수가 각각의 점수에서 10점을 앞서게 된다. 빌딩은 플레이어의 출발 점수를 결정합니다. 플레이어는 적 타이탄의 일부를 파괴하고 게임이 끝날 때까지 자신의 타이탄을 보존함으로써 추가 승리 포인트를 얻는다. 플레이어들은 그들의 타이타닉 기계들의 모든 부분들을 매끄럽게 돌아가는 승리의 엔진으로 만들기 위해 관리할 필요가 있다.

-디자이너의 설명
Titanomachina is crunchy giant robot action! Players bring customized strategies (Titans composed systems, weapons, and crews; and buildings) to battle their opponents for local supremacy. Position and timing are crucial, as weapons charge, initiative changes hands, and the cease-fire deadline inches closer.

Before the first round players draw for initiative, and can either set up by constructing their strategy using a system of points, or by drafting their Titan's systems, weapons and crew out of the available cards. After construction or drafting, the players write up the locations of those systems, weapons and crew on their dashboards, mount weapons on their Titan, and add the weapon and crew cards to their decks of systems. Players can order these decks to their liking. Finally, players place their buildings and then their Titans on the board.

During a round players take turns in order of highest initiative score to lowest. Each turn a player can either play cards from their hand; they can play ('activate') one card face-up as an action, and others to charge it, or pass. Actions include moving, attacking, blocking attacks, generating shields, repairing the Titan, increasing a Titan's initiative score (and changing its player's position in the turn order), and using crew to operate weapons for bonuses. Players keep taking turns until they run out of cards or they all pass. When the round is over all played cards are discarded, and players draw more cards from their deck.

The game lasts 18 rounds, or until one player achieves a 10-point lead on their respective scores. Buildings determine the player's starting score. Players then score additional Victory Points by destroying parts of enemy Titans, and preserving their own Titan until the end of the game. Players need to manage all the parts of their titanic machines to turn them into smoothly running engines of victory.

-description from designer

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