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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Daniel A. George (I)
-
아티스트
Mac Hillier
-
인원
게임 소개
간둠의 동굴은 천년을 통해 전해 내려오는 난쟁이 전설이다. 이 전설은 마석이라고 불리는 강력한 유물을 만든 난쟁이 마법사 간둠에 대해 이야기한다. 그것은 평범한 바위에 마법의 에너지를 불어넣는 힘으로 만들어졌습니다.
욕심에 사로잡힌 드래곤 로드 리즈는 마석의 힘에 집착했어요. 그는 간두를 보물산 안에 있는 매복으로 유인했다. 그들은 몇 시간 동안 싸웠지만, 결국 리즈는 간둠에게 치명상을 입혔다. 리즈가 마석의 힘을 통제하는 것을 막기 위해, 간덤은 자신과 마석을 지하의 심연에 던집니다. 리즈 경은 마석을 찾기 위해 여생을 보냈지만, 마석은 발견되지 않았습니다.
즉, 한 무리의 난쟁이 광부들이 마석의 마법이 깃든 빛나는 크리스털로 가득 찬 광대한 동굴을 발견하기 전까지는 말이다. 광부들은 보물산 깊은 곳에서 간둠의 동굴을 발견하여 전설이 사실임을 증명하고 마석의 마법을 풀어주었습니다.
간덤 동굴은 트레져 마운틴에 두 가지 흥미로운 새로운 요소들을 소개한다: 주문과 오토마 데크. 이러한 확장을 하기 전에 베이스 게임에 익숙해지는 것이 좋습니다.
주문을 사용하면 난쟁이들을 배치하고 자원을 모으고 용과 싸우면서 게임의 규칙을 구부릴 수 있습니다. 주문은 새로운 광산 타일 타입에서 채굴되거나 확장 보드의 새로운 공간에 모인 자주색 마석들로 채워집니다.
오토마 덱은 더미 플레이어를 사용하는 두 명의 플레이어 경험을 더하고 단독 플레이어를 추가한다. 더미 플레이어 동작은 오토마 덱을 사용하여 제어됩니다.
-게시자의 설명
욕심에 사로잡힌 드래곤 로드 리즈는 마석의 힘에 집착했어요. 그는 간두를 보물산 안에 있는 매복으로 유인했다. 그들은 몇 시간 동안 싸웠지만, 결국 리즈는 간둠에게 치명상을 입혔다. 리즈가 마석의 힘을 통제하는 것을 막기 위해, 간덤은 자신과 마석을 지하의 심연에 던집니다. 리즈 경은 마석을 찾기 위해 여생을 보냈지만, 마석은 발견되지 않았습니다.
즉, 한 무리의 난쟁이 광부들이 마석의 마법이 깃든 빛나는 크리스털로 가득 찬 광대한 동굴을 발견하기 전까지는 말이다. 광부들은 보물산 깊은 곳에서 간둠의 동굴을 발견하여 전설이 사실임을 증명하고 마석의 마법을 풀어주었습니다.
간덤 동굴은 트레져 마운틴에 두 가지 흥미로운 새로운 요소들을 소개한다: 주문과 오토마 데크. 이러한 확장을 하기 전에 베이스 게임에 익숙해지는 것이 좋습니다.
주문을 사용하면 난쟁이들을 배치하고 자원을 모으고 용과 싸우면서 게임의 규칙을 구부릴 수 있습니다. 주문은 새로운 광산 타일 타입에서 채굴되거나 확장 보드의 새로운 공간에 모인 자주색 마석들로 채워집니다.
오토마 덱은 더미 플레이어를 사용하는 두 명의 플레이어 경험을 더하고 단독 플레이어를 추가한다. 더미 플레이어 동작은 오토마 덱을 사용하여 제어됩니다.
-게시자의 설명
The Cavern of Gandum is a dwarven legend that has been passed down through the millenia. The legend tells of a Dwarf wizard, Gandum, who created a powerful relic called the Mana Stone. It was created with the power to infuse magical energy into ordinary rock.
The Dragon Lord Rizz, mad with greed, obsessed over the power of the Mana Stone. He lured Gandum into an ambush within Treasure Mountain. They fought for hours, but in the end, Rizz mortally wounded Gandum. To keep Rizz from controlling the power of the Mana Stone, Gandum cast himself and the Mana Stone into a subterranean abyss. Lord Rizz spent the rest of his life searching for the Mana Stone, but it was never found.
That is, until a group of dwarven miners uncovered vast caverns filled with glowing crystals, infused with magic from the Mana Stone. Deep in the heart of Treasure Mountain, the miners had discovered the Caverns of Gandum, proving the legend true and unleashing the magic of the Mana Stone.
The Cavern of Gandum introduces two exciting new elements to Treasure Mountain: spells and the automa deck. It is recommended you become familiar with the base game before playing with this expansion.
Spells allow you to bend the rules of the game while placing dwarves, collecting resources, and fighting dragons. Spells are fueled with purple mana gems that are mined from new mine tile types or gathered in new spaces on the expansion board.
The automa decks add solo and enhanced two player experiences using dummy players. Dummy player actions are controlled using the automa decks.
-description from publisher
The Dragon Lord Rizz, mad with greed, obsessed over the power of the Mana Stone. He lured Gandum into an ambush within Treasure Mountain. They fought for hours, but in the end, Rizz mortally wounded Gandum. To keep Rizz from controlling the power of the Mana Stone, Gandum cast himself and the Mana Stone into a subterranean abyss. Lord Rizz spent the rest of his life searching for the Mana Stone, but it was never found.
That is, until a group of dwarven miners uncovered vast caverns filled with glowing crystals, infused with magic from the Mana Stone. Deep in the heart of Treasure Mountain, the miners had discovered the Caverns of Gandum, proving the legend true and unleashing the magic of the Mana Stone.
The Cavern of Gandum introduces two exciting new elements to Treasure Mountain: spells and the automa deck. It is recommended you become familiar with the base game before playing with this expansion.
Spells allow you to bend the rules of the game while placing dwarves, collecting resources, and fighting dragons. Spells are fueled with purple mana gems that are mined from new mine tile types or gathered in new spaces on the expansion board.
The automa decks add solo and enhanced two player experiences using dummy players. Dummy player actions are controlled using the automa decks.
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