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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Keith D Franks III
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아티스트
Seth Rutledge
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인원
게임 소개
카터 저택의 정령들은 사회적 속임수 마이크로게임으로, 넓은 사유지에 출몰하는 정령들입니다.
이웃 아이가 당신의 영혼이 갇혀있는 사유지의 위층 창문을 통해 축구공을 차 넣었습니다. 그리고 당신의 동료 영혼들은 어떻게 해야 할지 혼란에 빠졌습니다. 선한 영혼들은 아이가 오래된 집의 계속 바뀌는 방을 돌아다니도록 돕고 싶어합니다. 더 불길한 영혼들이 그들을 지하실로 몰래 유인해서 다시는 돌아오지 못하도록...
스피릿 오브 카터 맨션(Spirits of Carter Mansion)은 18개의 카드 게임으로, 플레이어들이 저택의 여러 방을 탐색하고 자신의 목표로부터 조금 더 가까이 또는 더 멀리 접근하기 위해 자신의 고유한 효과를 사용한다. 방에 들어가기 위해서는 자신의 방이 최선의 선택이라는 것을 다른 선수들에게 납득시켜야 하고, 자신이 사실 좋은 정신이라는 것을 확신시켜야 한다. 악령들이 다른 플레이어들을 그들의 사악한 방법으로 바꾸려고 하는 배반이나 이웃 아이들을 지하실로 이끌려고 하는 그들의 기만적인 말들을 조심하라.
각 턴을 할 때마다 자신의 손에서 아이가 들어갈 수 있는 방을 나타내는 카드를 플레이하고, 각 플레이어가 자신의 방을 선택해야 하는 이유를 설명한 후 선택한 방으로 이동한다. 악령들은 무리를 속여 지하실로 보내려고 할 것이고, 선한 영혼들은 정의와 냉철한 생각을 해야 할 것이다.
승리 조건이 충족되면 착한 선수들은 축구공을 회수하고 입구로 돌아와야 하며, 사악한 팀은 지하실로 들어가야 한다. 승리 조건 중 하나가 충족되면 해당 정렬의 모든 플레이어가 승리합니다!
카터 맨션의 영혼들은 플레이어들이 유령의 유산의 위험성을 성공적으로 헤쳐나가기 위해 영리한 허세, 미묘한 팀워크, 사회적 속임수, 그리고 행운에 의존한다.
이웃 아이가 당신의 영혼이 갇혀있는 사유지의 위층 창문을 통해 축구공을 차 넣었습니다. 그리고 당신의 동료 영혼들은 어떻게 해야 할지 혼란에 빠졌습니다. 선한 영혼들은 아이가 오래된 집의 계속 바뀌는 방을 돌아다니도록 돕고 싶어합니다. 더 불길한 영혼들이 그들을 지하실로 몰래 유인해서 다시는 돌아오지 못하도록...
스피릿 오브 카터 맨션(Spirits of Carter Mansion)은 18개의 카드 게임으로, 플레이어들이 저택의 여러 방을 탐색하고 자신의 목표로부터 조금 더 가까이 또는 더 멀리 접근하기 위해 자신의 고유한 효과를 사용한다. 방에 들어가기 위해서는 자신의 방이 최선의 선택이라는 것을 다른 선수들에게 납득시켜야 하고, 자신이 사실 좋은 정신이라는 것을 확신시켜야 한다. 악령들이 다른 플레이어들을 그들의 사악한 방법으로 바꾸려고 하는 배반이나 이웃 아이들을 지하실로 이끌려고 하는 그들의 기만적인 말들을 조심하라.
각 턴을 할 때마다 자신의 손에서 아이가 들어갈 수 있는 방을 나타내는 카드를 플레이하고, 각 플레이어가 자신의 방을 선택해야 하는 이유를 설명한 후 선택한 방으로 이동한다. 악령들은 무리를 속여 지하실로 보내려고 할 것이고, 선한 영혼들은 정의와 냉철한 생각을 해야 할 것이다.
승리 조건이 충족되면 착한 선수들은 축구공을 회수하고 입구로 돌아와야 하며, 사악한 팀은 지하실로 들어가야 한다. 승리 조건 중 하나가 충족되면 해당 정렬의 모든 플레이어가 승리합니다!
카터 맨션의 영혼들은 플레이어들이 유령의 유산의 위험성을 성공적으로 헤쳐나가기 위해 영리한 허세, 미묘한 팀워크, 사회적 속임수, 그리고 행운에 의존한다.
Spirits of Carter Mansion is a Social Deception Microgame where you are the Spirits that Haunt the large estate.
The neighbours child has kicked their Soccer ball in through the upstairs window of the estate your spirit has been trapped in, and your fellow spirits are in turmoil as to what to do. The good spirits want to help the kid navigate the ever shifting rooms of the old house, where as the more sinister spirits are trying to sneakily lure them into the basement to never return...
Spirits of Carter Mansion is an 18 card game, where players navigate through the different rooms of the mansion, and use their unique effects to inch closer or further from their goal. In order to enter a room, you must convince the other players that your room is the best choice, and convince that you are in fact a good spirit. Beware of the treachery of the evil spirits trying to convert other players to their sinister ways, or their deceptive words, as they try and steer the neighbours child towards the basement.
Each turn players will play a card from their hand which represents a room for the child to travel into, each player then makes a case for why their room should be picked, and the chosen room is then navigated into. Evil Spirits will try and trick the group into journeying into the basement, whilst good spirits must try and maintain justice and level-headed thinking through the rooms.
The game ends once either victory condition is met, the Good players must travel, and retrieve the Soccer Ball, and return to the entrance, whilst the Evil team must journey into the Basement (however if the basement is entered with the Soccer Ball, the ball is lost in another room, and good gets another chance to continue!). If either Victory condition is met, all the players of that alignment win!
Spirits of Carter Mansion relies on clever bluffs, subtle team work, social deception and Luck for players to successfully navigate the perils of the haunted estate!
The neighbours child has kicked their Soccer ball in through the upstairs window of the estate your spirit has been trapped in, and your fellow spirits are in turmoil as to what to do. The good spirits want to help the kid navigate the ever shifting rooms of the old house, where as the more sinister spirits are trying to sneakily lure them into the basement to never return...
Spirits of Carter Mansion is an 18 card game, where players navigate through the different rooms of the mansion, and use their unique effects to inch closer or further from their goal. In order to enter a room, you must convince the other players that your room is the best choice, and convince that you are in fact a good spirit. Beware of the treachery of the evil spirits trying to convert other players to their sinister ways, or their deceptive words, as they try and steer the neighbours child towards the basement.
Each turn players will play a card from their hand which represents a room for the child to travel into, each player then makes a case for why their room should be picked, and the chosen room is then navigated into. Evil Spirits will try and trick the group into journeying into the basement, whilst good spirits must try and maintain justice and level-headed thinking through the rooms.
The game ends once either victory condition is met, the Good players must travel, and retrieve the Soccer Ball, and return to the entrance, whilst the Evil team must journey into the Basement (however if the basement is entered with the Soccer Ball, the ball is lost in another room, and good gets another chance to continue!). If either Victory condition is met, all the players of that alignment win!
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