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BGG랭킹
BGG전체 : 862
STRATEGY : 500
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.57 / 5
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디자이너
Jeremy Stoltzfus
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아티스트
Tomasz Jedruszek, Dann May
-
인원
게임 소개
위스퍼들의 전쟁은 2명에서 4명의 플레이어들을 위한 경쟁적인 보드 게임입니다. 5개의 강력한 제국이 세계를 위해 싸우고 있지만, 당신은 강력한 통치자가 아닙니다. 대신, 당신은 이 전쟁의 결과에 베팅하는 비밀스러운 사회를 연기하면서 결과를 조작하고 그들의 베팅이 성과를 거둘 수 있도록 줄을 당깁니다. 위스퍼들의 전쟁은 깊은 전략, 숨겨진 의제, 그리고 충성심을 바꾸는 게임이다.
5개의 로열티 토큰으로 게임을 시작합니다. 각각 5개의 다른 제국 중 하나에 해당하는 토큰은 로열티 값에 무작위로 베팅됩니다. 당신의 주된 목표는 게임이 끝났을 때 당신이 가장 충성스럽게 전 세계 대부분의 도시를 통제하는 것입니다. 게임플레이는 턴을 4단계로 나눈다.
에이전트 배포 단계: 플레이어의 순서대로(첫 번째 플레이어부터 시계 방향으로 진행) 각 플레이어는 제국 평의회에 에이전트를 배치한다.
엠파이어 전환 단계: 각 제국 평의회에 대한 각 평의회는 조치를 취할 것이다. 플레이어가 카드를 획득한 경우 이 단계에서 카드를 플레이할 수 있습니다.
정리 단계: 턴 트래커의 다음 공간에 턴 마커를 추가하면 각 플레이어가 카드 5장까지 버립니다.
교환 단계: 플레이어 순서에 따라 각 플레이어는 공개되지 않은 로열티 토큰 2개를 교환할 수 있다. 이렇게 하려면 스왑된 로열티 토큰을 둘 다 표시해야 합니다. 그들은 남은 경기 동안 공개된다.
게임플레이는 이 순서대로 네 번 반복된다. 턴트랙의 마지막 자리가 채워지면 경기가 바로 종료되고 득점이 시작된다. 제국의 충성도와 도시를 기반으로 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
5개의 로열티 토큰으로 게임을 시작합니다. 각각 5개의 다른 제국 중 하나에 해당하는 토큰은 로열티 값에 무작위로 베팅됩니다. 당신의 주된 목표는 게임이 끝났을 때 당신이 가장 충성스럽게 전 세계 대부분의 도시를 통제하는 것입니다. 게임플레이는 턴을 4단계로 나눈다.
에이전트 배포 단계: 플레이어의 순서대로(첫 번째 플레이어부터 시계 방향으로 진행) 각 플레이어는 제국 평의회에 에이전트를 배치한다.
엠파이어 전환 단계: 각 제국 평의회에 대한 각 평의회는 조치를 취할 것이다. 플레이어가 카드를 획득한 경우 이 단계에서 카드를 플레이할 수 있습니다.
정리 단계: 턴 트래커의 다음 공간에 턴 마커를 추가하면 각 플레이어가 카드 5장까지 버립니다.
교환 단계: 플레이어 순서에 따라 각 플레이어는 공개되지 않은 로열티 토큰 2개를 교환할 수 있다. 이렇게 하려면 스왑된 로열티 토큰을 둘 다 표시해야 합니다. 그들은 남은 경기 동안 공개된다.
게임플레이는 이 순서대로 네 번 반복된다. 턴트랙의 마지막 자리가 채워지면 경기가 바로 종료되고 득점이 시작된다. 제국의 충성도와 도시를 기반으로 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
A War of Whispers is a competitive board game for 2 to 4 players. Five mighty empires are at war for the world, but you are no mighty ruler. Instead, you play a secret society that is betting on the results of this war while pulling strings to rig the results and ensure their bets pay off. A War of Whispers is a game of deep strategy, hidden agendas, and shifting loyalties.
You start the game with five loyalty tokens, each corresponding to one of the five different empires, bet randomly on a loyalty value. Your primary goal is to ensure that when the game ends, the empires you are most loyal to control the most cities across the globe. Gameplay consists of turns broken down into four phases:
Deploy agents phase: In player order (starting with the first player and proceeding clockwise), each player removes, then deploys agents to empire councils, the positions on the board marked Sheriff, Steward, Marshall, and Chancellor.
Empire turns phase: Each council position on each empire council will take an action. If a player has acquired cards, they may play them during this phase.
Cleanup phase: Add the turn marker to the next space on the turn tracker, then each player discards down to the hand limit of five cards.
Swap phase: In player order, each player may swap two of their unrevealed loyalty tokens. If you choose to do so, you must reveal both of the swapped loyalty tokens. They remain revealed for the rest of the game.
Gameplay repeats itself in this order four times. When the last space on the turn track is filled, the game ends immediately and scoring commences. The player with the most points based off their empire loyalties and the cities they control wins.
You start the game with five loyalty tokens, each corresponding to one of the five different empires, bet randomly on a loyalty value. Your primary goal is to ensure that when the game ends, the empires you are most loyal to control the most cities across the globe. Gameplay consists of turns broken down into four phases:
Deploy agents phase: In player order (starting with the first player and proceeding clockwise), each player removes, then deploys agents to empire councils, the positions on the board marked Sheriff, Steward, Marshall, and Chancellor.
Empire turns phase: Each council position on each empire council will take an action. If a player has acquired cards, they may play them during this phase.
Cleanup phase: Add the turn marker to the next space on the turn tracker, then each player discards down to the hand limit of five cards.
Swap phase: In player order, each player may swap two of their unrevealed loyalty tokens. If you choose to do so, you must reveal both of the swapped loyalty tokens. They remain revealed for the rest of the game.
Gameplay repeats itself in this order four times. When the last space on the turn track is filled, the game ends immediately and scoring commences. The player with the most points based off their empire loyalties and the cities they control wins.
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