-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-15 분
-
연령
3+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Shanon Lyon, Marisa Peña
-
아티스트
Lesley Breen Withrow
-
인원
게임 소개
써니와 폭풍의 날은 "써니"와 "스토미"경험의 은유를 통해 감정에 대한 토론을 장려하는 협동 게임이다. 이 게임은 세 가지 활동으로 나뉘는데, 고전적인 타일 매칭 게임의 변형, 플레이어들이 하루의 일부를 토론하도록 요청하는 토큰이 든 드로백, 타일에 그려진 이야기를 담은 책이 그것이다.
이 책은 막스 더 헤지호그라는 인생의 하루의 이야기를 들려줍니다. 낮 동안 그는 "써니"와 "폭풍"사건들을 경험한다. 드로백에는 태양, 구름, 무지개 등 3개의 토큰이 들어 있습니다. 그들은 참가자들에게 맑고 폭풍우가 몰아쳤던 하루의 일부를 공유하거나 그들이 기대하는 것을 공유하도록 요청한다. 책과 토큰은 게임에 감정을 가르치는 것을 지원하지만 게임의 일부가 아니다.
책의 20개의 햇빛과 폭풍우가 짝을 이뤄 10개의 세트(예: 웅덩이에서 물장난을 즐기거나 빗속에서 춥고 겁먹기)를 만든다. 이 게임의 목표는 모든 짝을 찾는 것입니다. 이 규칙은 증가하는 도전의 세 가지 변형을 명시한다. Variant 1은 타일이 위를 향하도록 배치되는 협동 매칭 게임입니다. Variant 2는 타일을 엎어 놓는 협동 매칭 게임입니다. 변종 3에서는 맥스의 하루가 거의 끝나가고 그는 하루의 화창하고 폭풍우가 몰아치는 부분을 기억하고 있다. 그는 밤과 잘 시간이 되기 전에 모든 짝을 찾아야 한다. 이 변형은 플레이어가 나이트 퍼즐에 퍼즐 조각을 추가해야 하는 협동 매칭 게임에 4개의 야간 타일을 추가한다. 플레이어는 퍼즐이 완성되기 전에 모든 일치 항목을 찾아야 합니다(퍼즐 조각 6개) 나이트 타일은 노출되었을 때 보드에서 제거되지 않습니다. 4개의 타일과 6개의 퍼즐 조각이 있으므로 플레이어가 타일이 어디에 있는지 기억하면 승리합니다.
이 책은 막스 더 헤지호그라는 인생의 하루의 이야기를 들려줍니다. 낮 동안 그는 "써니"와 "폭풍"사건들을 경험한다. 드로백에는 태양, 구름, 무지개 등 3개의 토큰이 들어 있습니다. 그들은 참가자들에게 맑고 폭풍우가 몰아쳤던 하루의 일부를 공유하거나 그들이 기대하는 것을 공유하도록 요청한다. 책과 토큰은 게임에 감정을 가르치는 것을 지원하지만 게임의 일부가 아니다.
책의 20개의 햇빛과 폭풍우가 짝을 이뤄 10개의 세트(예: 웅덩이에서 물장난을 즐기거나 빗속에서 춥고 겁먹기)를 만든다. 이 게임의 목표는 모든 짝을 찾는 것입니다. 이 규칙은 증가하는 도전의 세 가지 변형을 명시한다. Variant 1은 타일이 위를 향하도록 배치되는 협동 매칭 게임입니다. Variant 2는 타일을 엎어 놓는 협동 매칭 게임입니다. 변종 3에서는 맥스의 하루가 거의 끝나가고 그는 하루의 화창하고 폭풍우가 몰아치는 부분을 기억하고 있다. 그는 밤과 잘 시간이 되기 전에 모든 짝을 찾아야 한다. 이 변형은 플레이어가 나이트 퍼즐에 퍼즐 조각을 추가해야 하는 협동 매칭 게임에 4개의 야간 타일을 추가한다. 플레이어는 퍼즐이 완성되기 전에 모든 일치 항목을 찾아야 합니다(퍼즐 조각 6개) 나이트 타일은 노출되었을 때 보드에서 제거되지 않습니다. 4개의 타일과 6개의 퍼즐 조각이 있으므로 플레이어가 타일이 어디에 있는지 기억하면 승리합니다.
Sunny and Stormy Day is a cooperative game that encourages discussion of feelings through the metaphor of "sunny" and "stormy" experiences. The game has 3 separate activities, a variant on the classic tile matching game, and a draw bag with tokens that ask for the players to discuss a part of their day, and a book that tells the story illustrated on the tiles.
The book tells the story of a day in the life Max the Hedgehog. During the day he experiences "sunny" and "stormy" events. The draw bag contains 3 tokens, a sun, a cloud, and a rainbow. They ask the participants to share part of their day that was sunny, stormy, or to share something they are looking forward to. The book and the tokens support the game in teaching about emotions but are not a part of the game.
Twenty sunny and stormy scenes from the book are paired together to create 10 matching sets (for example having fun splashing in puddles and being cold and scared in the rain). The goal of the game is to find all the pairs. The rules state three variants of increasing challenge. Variant 1 is a cooperative matching game in which tiles are placed face up. Variant 2 is a cooperative matching game in which tiles are placed face down. In variant 3, Max's day is almost over and he is remembering the sunny and stormy parts of the day. He must find all pairs before it is night and time for bed. This variant adds 4 nighttime tiles to the cooperative matching game that when revealed require the players to add a puzzle piece to a night puzzle. To win the players must find all matches before the puzzle is completed (6 puzzle pieces). Night tiles are not removed from the board when revealed. There are 4 tiles and 6 puzzle pieces so if players remember where the tiles are they will win.
The book tells the story of a day in the life Max the Hedgehog. During the day he experiences "sunny" and "stormy" events. The draw bag contains 3 tokens, a sun, a cloud, and a rainbow. They ask the participants to share part of their day that was sunny, stormy, or to share something they are looking forward to. The book and the tokens support the game in teaching about emotions but are not a part of the game.
Twenty sunny and stormy scenes from the book are paired together to create 10 matching sets (for example having fun splashing in puddles and being cold and scared in the rain). The goal of the game is to find all the pairs. The rules state three variants of increasing challenge. Variant 1 is a cooperative matching game in which tiles are placed face up. Variant 2 is a cooperative matching game in which tiles are placed face down. In variant 3, Max's day is almost over and he is remembering the sunny and stormy parts of the day. He must find all pairs before it is night and time for bed. This variant adds 4 nighttime tiles to the cooperative matching game that when revealed require the players to add a puzzle piece to a night puzzle. To win the players must find all matches before the puzzle is completed (6 puzzle pieces). Night tiles are not removed from the board when revealed. There are 4 tiles and 6 puzzle pieces so if players remember where the tiles are they will win.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
628
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
465
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
400
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
371
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18