-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Christopher Ng
-
아티스트
Christopher Ng
-
인원
게임 소개
&field;11:58&field;은 사회적 공제 요소를 가진 손 관리/손 관리 카드 게임입니다. 플레이어들은 두 개의 가상의 초강대국들 사이의 갈등에서 에이전트 역할을 맡는다.
각 턴마다 글로벌 이벤트 카드가 뒤집힙니다. 모든 글로벌 이벤트 카드는 인류의 파괴로부터 더 가깝거나 더 멀어질 수 있는 최후의 날 시계를 울릴 수 있는 위기를 보여준다 - 이러한 글로벌 이벤트들은 또한 두 초강대국 사이의 관계에도 영향을 미친다. 참가자들은 각 글로벌 이벤트 카드의 결과를 결정하기 위해 투표합니다.
이러한 투표를 통해 플레이어는 두 가지(때로는 상충되는) 목표의 균형을 유지해야 합니다. 즉, 플레이어는 인류의 생존을 보장하고 자신만의 숨겨진 목표를 완수해야 합니다.
게임은 최후의 날 시계가 완전히 빨간색(인류 파괴의 신호) 또는 완전히 파란색(인류 구원의 신호)을 읽을 때 종료된다. 이 시점에서 각 플레이어는 숨겨진 목표를 드러내며, 모든 목표를 달성한 플레이어가 게임에서 승리한다.
-디자이너의 설명
각 턴마다 글로벌 이벤트 카드가 뒤집힙니다. 모든 글로벌 이벤트 카드는 인류의 파괴로부터 더 가깝거나 더 멀어질 수 있는 최후의 날 시계를 울릴 수 있는 위기를 보여준다 - 이러한 글로벌 이벤트들은 또한 두 초강대국 사이의 관계에도 영향을 미친다. 참가자들은 각 글로벌 이벤트 카드의 결과를 결정하기 위해 투표합니다.
이러한 투표를 통해 플레이어는 두 가지(때로는 상충되는) 목표의 균형을 유지해야 합니다. 즉, 플레이어는 인류의 생존을 보장하고 자신만의 숨겨진 목표를 완수해야 합니다.
게임은 최후의 날 시계가 완전히 빨간색(인류 파괴의 신호) 또는 완전히 파란색(인류 구원의 신호)을 읽을 때 종료된다. 이 시점에서 각 플레이어는 숨겨진 목표를 드러내며, 모든 목표를 달성한 플레이어가 게임에서 승리한다.
-디자이너의 설명
"11:58" is a hand-management/voting card game with social deduction elements. Players take the roles of agents during a conflict between two fictional superpowers.
On each turn a global event card is flipped. Every global event card reveals a crisis which can tick the doomsday clock (represented by eight scoring cards) closer or further from humanity's destruction - these global events also affect the relationship between the two superpowers. Players vote to determine the outcome of each global event card.
With these votes players must balance two (sometimes conflicting) goals - players must both ensure humanity's survival and complete their own unique hidden agenda.
The game ends when the doomsday clock reads entirely red (signalling humanity's destruction) or entirely blue (signalling humanity's salvation). At this point each player reveals their hidden objective; players who have completed all their objectives win the game.
-description from designer
On each turn a global event card is flipped. Every global event card reveals a crisis which can tick the doomsday clock (represented by eight scoring cards) closer or further from humanity's destruction - these global events also affect the relationship between the two superpowers. Players vote to determine the outcome of each global event card.
With these votes players must balance two (sometimes conflicting) goals - players must both ensure humanity's survival and complete their own unique hidden agenda.
The game ends when the doomsday clock reads entirely red (signalling humanity's destruction) or entirely blue (signalling humanity's salvation). At this point each player reveals their hidden objective; players who have completed all their objectives win the game.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
624
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
462
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
397
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
369
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18