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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
David Santiago
-
아티스트
Josh Huf
-
인원
게임 소개
주조는 8세 이상 2~5명의 플레이어가 30~40분 만에 완료할 수 있는 전략/면적 컨트롤 게임이다. 이 게임의 목적은 상대 선수들을 공격하면서 여러분의 군대를 뭉치게 하는 것입니다. 연속된 타일을 통해 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다. 이 게임은 코믹한 주제를 가지고 있다.
게임을 시작하기 위해 각 플레이어는 관련된 타일이 있는 각각의 게임 가방을 흔든 다음 무작위로 5개의 타일을 꺼내 게임 보드의 측면에 놓는다. 이 타일들은 게임에서 사용되지 않을 것입니다. 그런 다음 플레이어는 나머지 20개의 타일을 게임 보드 근처에 놓아 게임 중에 사용할 수 있다.
첫 번째 플레이어는 20개의 타일 중 하나를 앞면이 위를 향하게 하여 정사각형 안에 배치한다. 다음 플레이어가 뒤따르고, 세 번째와 네 번째 플레이어가 남은 공간이 없을 때까지 보드에 타일을 놓는다. 플레이어들은 같은 색의 연속된 번호의 타일을 가지고 점수를 얻는다. 둘 이상의 연속 번호 타일을 런이라고 합니다. 번호가 매겨진 두 개 이상의 타일이 닿아야 합니다. 그렇지 않으면 포인트가 주어지지 않습니다. 한 선수는 다득점을 할 수 있다.
상대 선수를 공격하거나 선수의 군대를 보호하는 여러 가지 다른 방법이 있다. 공격 또는 수비 전술의 사용은 경기를 흥미롭게 만들고, 경기 전략의 중심이다.
게임이 끝날 때 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다. 점수는 런을 합산하여 집계됩니다.
게임을 시작하기 위해 각 플레이어는 관련된 타일이 있는 각각의 게임 가방을 흔든 다음 무작위로 5개의 타일을 꺼내 게임 보드의 측면에 놓는다. 이 타일들은 게임에서 사용되지 않을 것입니다. 그런 다음 플레이어는 나머지 20개의 타일을 게임 보드 근처에 놓아 게임 중에 사용할 수 있다.
첫 번째 플레이어는 20개의 타일 중 하나를 앞면이 위를 향하게 하여 정사각형 안에 배치한다. 다음 플레이어가 뒤따르고, 세 번째와 네 번째 플레이어가 남은 공간이 없을 때까지 보드에 타일을 놓는다. 플레이어들은 같은 색의 연속된 번호의 타일을 가지고 점수를 얻는다. 둘 이상의 연속 번호 타일을 런이라고 합니다. 번호가 매겨진 두 개 이상의 타일이 닿아야 합니다. 그렇지 않으면 포인트가 주어지지 않습니다. 한 선수는 다득점을 할 수 있다.
상대 선수를 공격하거나 선수의 군대를 보호하는 여러 가지 다른 방법이 있다. 공격 또는 수비 전술의 사용은 경기를 흥미롭게 만들고, 경기 전략의 중심이다.
게임이 끝날 때 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다. 점수는 런을 합산하여 집계됩니다.
Jujo is a strategy/area control game for 2-5 players for ages 8+ that can be completed in 30-40 minutes. The object of the game is to keep your troops together while attacking opposing players. The player who obtains the most points through contiguous tiles wins. The game has a comic, marshal theme.
To start the game, each player shakes their respective game bags with the associated tiles, then randomly pulls out five tiles and places them on the side of the game board. These tiles will not be used in the game. The players can then place the remaining twenty tiles near the game board for use during the game.
The first player places any one of the twenty tiles in any of the squares, with the front side facing up. The next player follows, then the third and fourth players, who place tiles on the board until there is no space left. Players score points by having contiguous, numbered tiles of the same color. Two or more contiguous numbered tiles are called runs. Two or more numbered tiles must be touching, otherwise no points will be given. A player can have multiple runs.
There are several different ways to attack opposing players or to protect a player's troops. The use of offensive or defensive tactics makes the game interesting, and is central to the game's strategy.
The player who scores the most points at the end of the game wins. Points are tallied by adding up runs.
To start the game, each player shakes their respective game bags with the associated tiles, then randomly pulls out five tiles and places them on the side of the game board. These tiles will not be used in the game. The players can then place the remaining twenty tiles near the game board for use during the game.
The first player places any one of the twenty tiles in any of the squares, with the front side facing up. The next player follows, then the third and fourth players, who place tiles on the board until there is no space left. Players score points by having contiguous, numbered tiles of the same color. Two or more contiguous numbered tiles are called runs. Two or more numbered tiles must be touching, otherwise no points will be given. A player can have multiple runs.
There are several different ways to attack opposing players or to protect a player's troops. The use of offensive or defensive tactics makes the game interesting, and is central to the game's strategy.
The player who scores the most points at the end of the game wins. Points are tallied by adding up runs.
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