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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Earle Mock
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아티스트
Vegetarian Zombie
-
인원
게임 소개
검을 든 난쟁이들은 난쟁이 부족의 일상적 투쟁을 다루는 테이블 상판 전쟁 게임이다. 맥주는 누가 가지고 있나요? 누가 더 잘 싸우나요? 그 망치들은 다 어디로 갔지? 이 게임은 두 가지 주요 목표를 가지고 있다. 승점을 얻기 위해 죽을 때까지 싸우거나 통제 구역까지 싸웁니다.
검을 든 난쟁이에는 두 가지 주요 게임 메커니즘이 있다. 첫 번째는 그룹 빌딩으로, 플레이어는 4개의 다른 난쟁이 클래스 중에서 선택하여 전투에 사용할 9개의 그룹을 만든다. 이런 계층마다 잘하는 것과 못 하는 것이 있기 때문에 지도 목표와 개인 플레이 스타일을 바탕으로 조를 짜는 것이 중요하다.
두 번째는 실제 전투로, 그룹에 대해 선택된 동작과 관련 상태 값(Armor, Dexterity, 힘, 지식 및 지혜)에 따라 주사위를 굴려 결정됩니다. 공격용 롤과 방어용 롤의 비교는 검을 든 난쟁이만의 독특한 방식으로 이루어지며, 우리가 사랑하는 모든 다이 사이즈를 활용한다.
전투의 또 다른 주요 요소는 드렁큰니스이다. 드렁큰스의 모든 포인트는 전투력을 증가시키는 동시에 스피드를 감소시키지만, 드렁큰스 레벨이 메모리 레벨과 같거나 클 경우, 블랙 아웃은 보드에서 제외된다. 모든 착한 난쟁이들은 술을 참는 법을 알고 있기 때문에, 이런 식으로 게임에서 탈락하는 것은 믿을 수 없을 정도로 창피한 일입니다!
—디자이너의 설명
검을 든 난쟁이에는 두 가지 주요 게임 메커니즘이 있다. 첫 번째는 그룹 빌딩으로, 플레이어는 4개의 다른 난쟁이 클래스 중에서 선택하여 전투에 사용할 9개의 그룹을 만든다. 이런 계층마다 잘하는 것과 못 하는 것이 있기 때문에 지도 목표와 개인 플레이 스타일을 바탕으로 조를 짜는 것이 중요하다.
두 번째는 실제 전투로, 그룹에 대해 선택된 동작과 관련 상태 값(Armor, Dexterity, 힘, 지식 및 지혜)에 따라 주사위를 굴려 결정됩니다. 공격용 롤과 방어용 롤의 비교는 검을 든 난쟁이만의 독특한 방식으로 이루어지며, 우리가 사랑하는 모든 다이 사이즈를 활용한다.
전투의 또 다른 주요 요소는 드렁큰니스이다. 드렁큰스의 모든 포인트는 전투력을 증가시키는 동시에 스피드를 감소시키지만, 드렁큰스 레벨이 메모리 레벨과 같거나 클 경우, 블랙 아웃은 보드에서 제외된다. 모든 착한 난쟁이들은 술을 참는 법을 알고 있기 때문에, 이런 식으로 게임에서 탈락하는 것은 믿을 수 없을 정도로 창피한 일입니다!
—디자이너의 설명
Dwarves with Swords is a tabletop war game that deals with the daily struggles of dwarven clans: Who has the beer? Who is the better fighter? AND WHERE DID ALL THE HAMMERS GO?!?. The game has two primary objectives. Brawl and fight to the death or control areas for victory points.
There are two primary game mechanisms in Dwarves with Swords. The first is Group Building, where the player picks from four different dwarf classes and builds groups of nine to use in combat. Each of these different classes has things they are good at and things they are weak at, so it's important to build the groups based on the map objectives and personal play style.
The second is the actual combat, which is determined by rolling dice according to both the actions that are chosen for the groups and the relevant stat value (Armor, Dexterity, Strength, Knowledge, and Wisdom). The comparison of the attacking roll and the defending roll is done in a way that is unique to Dwarves with Swords, and makes use of all of the different die sizes that we love.
Another major component of the combat is Drunkenness. Every point of Drunkenness that the group has increases its combat stats while decreasing its Speed - but if the group reaches a Drunkenness level equal or greater than its Memory, the group Blacks Out and is removed from the board. All good dwarves know how to hold their booze, so being eliminated from the game this way is incredibly embarrassing!
—description from the designer
There are two primary game mechanisms in Dwarves with Swords. The first is Group Building, where the player picks from four different dwarf classes and builds groups of nine to use in combat. Each of these different classes has things they are good at and things they are weak at, so it's important to build the groups based on the map objectives and personal play style.
The second is the actual combat, which is determined by rolling dice according to both the actions that are chosen for the groups and the relevant stat value (Armor, Dexterity, Strength, Knowledge, and Wisdom). The comparison of the attacking roll and the defending roll is done in a way that is unique to Dwarves with Swords, and makes use of all of the different die sizes that we love.
Another major component of the combat is Drunkenness. Every point of Drunkenness that the group has increases its combat stats while decreasing its Speed - but if the group reaches a Drunkenness level equal or greater than its Memory, the group Blacks Out and is removed from the board. All good dwarves know how to hold their booze, so being eliminated from the game this way is incredibly embarrassing!
—description from the designer
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