-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-240 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Adam Brauch
-
아티스트
Adam Brauch
-
인원
게임 소개
페그보드 야구는 우연과 확률에 기반한 2인용 테마 게임이다. 그것은 운과 기술의 게임입니다. 타자 통계에 대한 배경지식이 유리하다.
이 게임은 디자이너가 직접 만든 것으로 야구 다이아몬드를 묘사한 6인치의 둥근 나무 조각과 베이스라인 주위에 양피지 페그 구멍으로 구성되어 있다. 선수들은 팀 컬러의 크리비지 페그로 표현된다.
페그보드 야구는 야구 경기를 TV나 경기장에서 볼 때만 할 수 있습니다. 경기를 지켜볼 필요가 있는 가장 큰 이유는 반칙은 하나의 페그 동작에 해당되기 때문이다. 파울볼을 집계하는 가장 좋은 방법은 경기를 보는 것이다.
지금 보시는 실제 야구 경기 점수는 페그보드 야구 경기 점수와는 관련이 없습니다.
당신의 말뚝의 움직임은 전적으로 타자가 플레이트에서 무엇을 하느냐에 달려 있다. 배트와 공 사이의 모든 접촉은 당신의 말뚝의 움직임에 의해 이루어진다.
시작 방법:
당신의 팀과 상대 팀을 대표하는 두 개의 페그를 고르세요. 홈 플레이트에 두 개의 페그를 놓으세요.
원정팀은 홈플레이트(이닝 초)에서 출발해 그 라인 베이스 주변을 계속 돈다. 홈팀은 홈플레이트(이닝 말)에서 출발한다.
어떻게 생겼는지
재생 중:
배팅팀을 대표하는 사람이 페그보드를 잡습니다.
게임을 위한 목표를 선택하세요.
다음과 같은 가능성이 있습니다.
전체 게임을 따라가면 가장 많은 점수와 가장 먼 거리를 가진 플레이어가 승리합니다.
같은 이닝 동안 플레이하고 누구의 페그가 가장 멀리(점수와 거리) 이동했는지 확인합니다. 예를 들어, 발표를 시작하기 전에 “우리는 3이닝 동안 경기를 할 것입니다.”
말뚝 운동은 다음과 같다.
각 타자가 타석에서 하는 것.
파울 볼 = 1페그 이동
타자가 파울을 칠 때, 아웃 플레이는 1 페그 동작과 같습니다.
Inplay Out = 2peg 이동
페어 영토에서 타자가 공을 쳐도 타자가 아웃됐을 때. 여기에는 팝파리와 그라운드아웃이 포함된다.
단일 = 3 페그 이동
타자가 공을 치고 1루에서 안전할 때.
이중 = 4 페그 이동
타자가 공을 치고 2루에서 안전할 때. 또한, 그라운드 룰은 두 배가 된다.
트리플 = 5 페그 동작
타자가 공을 치고 3루에서 안전할 때.
홈런 = 6
투런 홈런 = 12
3점 홈런 = 18
그랜드 슬램 = 24
번트 파울 = 2
번트 내야 아웃 = 4
번트 싱글 = 6
선택적 점수 매기기
게임 전 옵션 점수:
더 많은 페그 이동: 사용설명서 참조
페그 이동량을 줄이려면: 사용법을 참조하십시오.
게임 중 선택적 점수:
어떤 타석(또는 이닝)에 앞서, 선수는 희망적인 결과에 따라 어느 정도 페그 모션을 내기할 수 있다. 경험이 많은 팬들은 좋은 선수들이 언제 타석에 서는지 알고 그들의 페그의 움직임을 위험하게 하기로 결정할지도 모른다.
선수들은 그들의 내기에 창의적이 되도록 장려된다.
—디자이너의 설명
이 게임은 디자이너가 직접 만든 것으로 야구 다이아몬드를 묘사한 6인치의 둥근 나무 조각과 베이스라인 주위에 양피지 페그 구멍으로 구성되어 있다. 선수들은 팀 컬러의 크리비지 페그로 표현된다.
페그보드 야구는 야구 경기를 TV나 경기장에서 볼 때만 할 수 있습니다. 경기를 지켜볼 필요가 있는 가장 큰 이유는 반칙은 하나의 페그 동작에 해당되기 때문이다. 파울볼을 집계하는 가장 좋은 방법은 경기를 보는 것이다.
지금 보시는 실제 야구 경기 점수는 페그보드 야구 경기 점수와는 관련이 없습니다.
당신의 말뚝의 움직임은 전적으로 타자가 플레이트에서 무엇을 하느냐에 달려 있다. 배트와 공 사이의 모든 접촉은 당신의 말뚝의 움직임에 의해 이루어진다.
시작 방법:
당신의 팀과 상대 팀을 대표하는 두 개의 페그를 고르세요. 홈 플레이트에 두 개의 페그를 놓으세요.
원정팀은 홈플레이트(이닝 초)에서 출발해 그 라인 베이스 주변을 계속 돈다. 홈팀은 홈플레이트(이닝 말)에서 출발한다.
어떻게 생겼는지
재생 중:
배팅팀을 대표하는 사람이 페그보드를 잡습니다.
게임을 위한 목표를 선택하세요.
다음과 같은 가능성이 있습니다.
전체 게임을 따라가면 가장 많은 점수와 가장 먼 거리를 가진 플레이어가 승리합니다.
같은 이닝 동안 플레이하고 누구의 페그가 가장 멀리(점수와 거리) 이동했는지 확인합니다. 예를 들어, 발표를 시작하기 전에 “우리는 3이닝 동안 경기를 할 것입니다.”
말뚝 운동은 다음과 같다.
각 타자가 타석에서 하는 것.
파울 볼 = 1페그 이동
타자가 파울을 칠 때, 아웃 플레이는 1 페그 동작과 같습니다.
Inplay Out = 2peg 이동
페어 영토에서 타자가 공을 쳐도 타자가 아웃됐을 때. 여기에는 팝파리와 그라운드아웃이 포함된다.
단일 = 3 페그 이동
타자가 공을 치고 1루에서 안전할 때.
이중 = 4 페그 이동
타자가 공을 치고 2루에서 안전할 때. 또한, 그라운드 룰은 두 배가 된다.
트리플 = 5 페그 동작
타자가 공을 치고 3루에서 안전할 때.
홈런 = 6
투런 홈런 = 12
3점 홈런 = 18
그랜드 슬램 = 24
번트 파울 = 2
번트 내야 아웃 = 4
번트 싱글 = 6
선택적 점수 매기기
게임 전 옵션 점수:
더 많은 페그 이동: 사용설명서 참조
페그 이동량을 줄이려면: 사용법을 참조하십시오.
게임 중 선택적 점수:
어떤 타석(또는 이닝)에 앞서, 선수는 희망적인 결과에 따라 어느 정도 페그 모션을 내기할 수 있다. 경험이 많은 팬들은 좋은 선수들이 언제 타석에 서는지 알고 그들의 페그의 움직임을 위험하게 하기로 결정할지도 모른다.
선수들은 그들의 내기에 창의적이 되도록 장려된다.
—디자이너의 설명
Pegboard Baseball is a two-player themed game based on chance and probability. It is a game of luck and skill. Background knowledge of batter statistics is advantageous.
The game is handmade by the designer and consists of a 6 inch round piece of wood depicting a baseball diamond with cribbage peg holes around the baselines. Players are represented by team-colored cribbage pegs.
Pegboard Baseball can only be played when watching a baseball game on TV or at the stadium. The main reason you need to be watching a game is because fouls count for one peg movement. The best way to tally foul balls is by watching (or listening to) a game.
The score of the actual baseball game you are watching is not related to the score in Pegboard Baseball.
The movement of your peg depends entirely on what the batter does at the plate. Any contact between the bat and the ball is awarded by movement of your peg.
How to start:
Choose two pegs that represents your team and the opposing team. Place the two pegs on home plate.
The visiting team will start on the top of home plate (top of the innings) and continue around the bases on that line. The home team will start on the bottom on home plate (bottom of the innings).
What it looks like
when you are playing:
The person representing the batting team holds the pegboard.
Choose a goal for your game.
Possibilities include:
--Follow an entire game and the player with the most points, plus furthest distance, wins.
--Play for an equal number of innings and see whose peg traveled furthest (points plus distance). For example, prior to starting announce, “We are going to play for three innings.”
Peg movement depend on
what each batter does at the plate.
Foul Ball = 1 peg movement
When the batter hits the ball foul, out of play, that equals 1 peg movement.
Inplay Out = 2 peg movements
When a batter hits the ball in fair territory, but the batter is out. This includes pop flies and ground outs.
Single = 3 peg movements
When a batter hits the ball and is safe at 1st base.
Double = 4 peg movements
When the batter hits the ball and is safe at 2nd base. Also, ground rule doubles.
Triple = 5 peg movements
When the batter hits the ball and is safe at 3rd base.
Home run = 6
Two run homer = 12
Three run homer = 18
Grand Slam = 24
Bunt foul = 2
Bunt infield but out = 4
Bunt single = 6
Optional Scoring
Optional scoring prior to play:
For more peg movement: see directions
For less peg movements: see directions
Optional scoring during play:
Prior to any at-bat (or inning), a player can wager for more or less peg movements based on a hopeful outcome. Experienced fans may know when good players are coming up to bat and decide to risk their peg's movement.
Players are encouraged to be creative in their wagers.
—description from the designer
The game is handmade by the designer and consists of a 6 inch round piece of wood depicting a baseball diamond with cribbage peg holes around the baselines. Players are represented by team-colored cribbage pegs.
Pegboard Baseball can only be played when watching a baseball game on TV or at the stadium. The main reason you need to be watching a game is because fouls count for one peg movement. The best way to tally foul balls is by watching (or listening to) a game.
The score of the actual baseball game you are watching is not related to the score in Pegboard Baseball.
The movement of your peg depends entirely on what the batter does at the plate. Any contact between the bat and the ball is awarded by movement of your peg.
How to start:
Choose two pegs that represents your team and the opposing team. Place the two pegs on home plate.
The visiting team will start on the top of home plate (top of the innings) and continue around the bases on that line. The home team will start on the bottom on home plate (bottom of the innings).
What it looks like
when you are playing:
The person representing the batting team holds the pegboard.
Choose a goal for your game.
Possibilities include:
--Follow an entire game and the player with the most points, plus furthest distance, wins.
--Play for an equal number of innings and see whose peg traveled furthest (points plus distance). For example, prior to starting announce, “We are going to play for three innings.”
Peg movement depend on
what each batter does at the plate.
Foul Ball = 1 peg movement
When the batter hits the ball foul, out of play, that equals 1 peg movement.
Inplay Out = 2 peg movements
When a batter hits the ball in fair territory, but the batter is out. This includes pop flies and ground outs.
Single = 3 peg movements
When a batter hits the ball and is safe at 1st base.
Double = 4 peg movements
When the batter hits the ball and is safe at 2nd base. Also, ground rule doubles.
Triple = 5 peg movements
When the batter hits the ball and is safe at 3rd base.
Home run = 6
Two run homer = 12
Three run homer = 18
Grand Slam = 24
Bunt foul = 2
Bunt infield but out = 4
Bunt single = 6
Optional Scoring
Optional scoring prior to play:
For more peg movement: see directions
For less peg movements: see directions
Optional scoring during play:
Prior to any at-bat (or inning), a player can wager for more or less peg movements based on a hopeful outcome. Experienced fans may know when good players are coming up to bat and decide to risk their peg's movement.
Players are encouraged to be creative in their wagers.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
615
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
393
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18