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Bulldogs Away!! Modern Fast Attack Craft Rules 1950 - 2010 (2006)
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    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.33 / 5

게임 소개

현대 속공 기술 규칙

데이비드 맨리 지음

현재 버전 1.0

36페이지, 권장 배율 1/600, 1/700, 복잡성: 6/10, 세부 수준: 5/10, 평균 게임 길이 2시간, 주사위 필요: D20, D10, D6

목차 요약 보기

이 규칙은 주로 해안 수역에서 미사일 보트와 소형 군함과 같은 고속 공격 기기와 소규모 해상 교전을 재현하기 위한 것이다. 이 기간은 1950년 후반부터 계속되며 항공기와 헬리콥터의 사용도 허용된다.

규칙의 중요한 측면은 유닛이 더미일 수 있는 미확인 “blips”로 시작할 수 있으며, 모델이 배포된 “contact” 및 “target”로 상태를 변경하는 간단한 탐지 및 식별 시스템이 있다는 것이다. 레이더 “sight”에서 벗어날 수 있으면 “blip” 상태로 다시 돌아갈 수 있습니다.

사격 시스템은 다양한 종류의 총과 미사일이 가능하며, 손상이 없는 상태에서 침몰까지 5개 상태의 등급 체계로 기록된다. 혈관이 손상되면 특수 타격을 입을 수 있어 기능이 더욱 저하될 수 있습니다. 선박에서 헬리콥터를 운용하는 간단한 규칙과 총과 미사일로 항공기 사격을 방지하는 규칙이 있다.

또한 해안 목표물에 대한 작전, 기뢰전, 비전통적인 비행에 대한 추가 규정도 있다.

미사일, 어뢰, 총, 로켓, SAM 시스템, Air to Air 미사일, 선박, 헬리콥터 및 항공기에 대한 광범위한 데이터 테이블로 반올림됩니다.

목차 요약

소개

장면 설정: 선박 설명, 명령 및 제어, 재생 영역

턴 순서 및 이니셔티브

이동: 방향 전환, 충돌, 표류, 접지, 견인

대상 탐지 및 식별: 탐지/식별 상태; 관리 “블립” 및 기타 마커; 이동 “Blips” 및 “Contacts” 탐지 및 식별 참고; 레이더 방출 탐지; 탐지 데이터 공유; 목표물의 시각적 식별; 무작위 가시성; 식별 데이터 공유; 스타셸 및 플레어; 대책

사격: 무기 발사 아크; 목표물의 자격(사선); 사격; 미사일 발사; 어뢰 발사; 살보 로켓 발사기 및 로켓 포드

손상: 기본 손상 표; 손상 관리

항공기 및 헬리콥터: 고도; 항공기 및 헬리콥터 탐지 및 식별; 지상 대 공중 및 공기 대 공중 화재; 항공기 손상; 공중 대 지상 공격; 헬기 진수 및 복구

파격적인 우주선: 반잠수정; 표면 효과선; 수중익선; 호버크래프트; 에크라노플란; 자살 우주선

지뢰 제거: 기뢰 종류; 지뢰 제거; 지뢰 제거; 지뢰 제거; 지뢰 제거; 지뢰 제거 헬리콥터

육상군: 병력; 차량; 건물; 육지 목표물에 대한 해군 무기 사용

약어 표

데이터 표: 공대공 미사일, 대함 미사일, 포와 로켓 발사대, SAM 시스템, 특수기, 어뢰(유도되지 않음) 어뢰(유도), 폭탄 시스템; 일반 헬리콥터; 일반 항공기; 선박 데이터 표에 대한 참고 사항

배송 데이터 테이블
Modern Fast Attack Craft Rules

by David Manley

Current Edition 1.0

36 pages; recommended scale 1/600, 1/700; complexity: 6/10; level of detail: 5/10; avg game length 2 hours; dice required: D20, D10, D6

View Summary of Contents

The rules are for the recreation of small naval engagements with Fast Attack Craft such as missile boats and smaller warships, mainly in coastal waters. The period covered runs from the late 1950’s onwards, and allows also for the use of aircraft and helicopters.

An important aspect of the rules is that the units can start as unidentified “blips”, which might be dummies, and there is a simple detection and identification system that changes the status to “contact” (detected as an enemy vessel) and “target” where the model is deployed. If you can get out of radar “sight” then you can revert to “blip” status again.

The shooting system allows for guns and missiles of various types, and damage is recorded in a graded system with 5 states from intact to sunk. Vessels can take Special hits when damaged which further degrade their ability. There are simple rules for operating helicopters from ships, as well as rules for anti aircraft fire with guns and missiles.

There are also additional rules for unconventional craft, mine warfare and operations against coastal targets.

They are rounded off with extensive data tables for missiles, torpedoes, guns, rockets, SAM systems, Air to Air missiles, ships, helicopters and aircraft. (There are 140 sets of ship data from over 40 countries).

Summary of Contents

INTRODUCTION

SETTING THE SCENE: Vessel Descriptions; Command and Control; Play Area

TURN SEQUENCE AND INITIATIVE

MOVEMENT: Moving Astern; Turning; Collisions; Drifting; Grounding; Towing

TARGET DETECTION AND IDENTIFICATION: Detection / Identification States; Managing “Blips” and other markers; Moving “Blips” and “Contacts”; Notes on Detection and Identification; Radar Detection; Detecting Radar Emissions; Sharing Detection Data; Visual Identification of the Target; Random Visibility; Sharing Identification Data; Starshells and Flares; Countermeasures

FIRING: Weapon Firing Arcs; Eligibility of Targets (Lines of Fire); Gunfire; Missile Fire; Torpedo Fire; Salvo Rocket Launchers and Rocket Pods

DAMAGE: Basic Damage Table; Damage Control

AIRCRAFT AND HELICOPTERS: Altitude; Aircraft and Helicopter Detection and Identification; Surface to Air and Air to Air Fire; Aircraft Damage; Air to Surface Attacks; Launching and Recovering Helicopters

UNCONVENTIONAL CRAFT: Semi Submersibles; Surface Effect Ships; Hydrofoils; Hovercraft; Ekranoplans; Suicide Craft

MINE WARFARE: Types of Mines; Hits on Minelayers; Mine Laying; Detonation; Minesweeping; Mine Hunting; Minesweeping Helicopters

LAND FORCES: Troops; Vehicles; Buildings; Use of Naval Weapons against land targets

TABLE OF ACRONYMS AND ABBREVIATIONS

DATA TABLES: Air to Air Missiles; Anti-Ship Missiles; Guns and Rocket launchers; SAM Systems; Special Craft; Torpedoes (Unguided); Torpedoes (Guided); Bomb Systems; Typical Helicopters; Typical Aircraft; Notes on Ship Data Tables

SHIP DATA TABLES


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