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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-12 명
BGG추천: 1-7 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
16+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
David Manley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
해안군 해군 전쟁 게임 규칙
1914 – 1953
데이비드 맨리 지음
현재 버전 3.2
40페이지, 권장 배율 1/600, 복잡성: 7/10, 세부 수준: 6/10, 평균 게임 길이 2시간, 주사위: D10, D6
목차 요약 보기
이 규칙들은 1, 2차 세계 대전과 한국 전쟁에서의 행동에 대항하기 위해 고안되었다. 그들은 수송선에 대한 MTB 공격과 이와 유사한 격렬한 교전으로 해협, 의료부 및 태평양에서의 교전을 재퇴치할 기회를 제공한다. 현재 다양한 규모로 이용 가능한 모델과 함께 사용하도록 설계되었으며 140척의 선박과 90대의 항공기를 다루는 데이터 부록이 함께 제공됩니다.
목차 요약
소개: 축척, 필수 재료, 모델 베이스, 컨벤션; 디자이너’s 참고사항
선박 및 승무원 등급: 선박 등급; 손상; 승무원 품질; 날씨; 날씨 변화
플레이 순서: 데미지 컨트롤 롤; 이니셔티브 및 이동 순서
이동: 시동 엔진 충돌; 표류; 선체 손상을 통한 속도 손실; ‘사일런트’ 엔진; 충돌; 좌초 중; 견인
시야 및 탐지: 총성; ‘ 어두워진 해안’ ‘우수한 위장’별껍질 및 플레어;서치라이트;조명 영역;오디오 감지;연기 부유물;레이더;더미 마커
총기 공격: 손상 및 기습의 결정; 사격 속도; 목표물 변경; 사격선; 사격 절차; 명중 위치; 장갑; 명중 효과; 명중 효과; 무기 타격; 손상 통제; 해안 배터리; 무기 적용 가능성
어뢰 공격: 어뢰 발사; 표적 명중; 어뢰 명중 효과; 재장전; 호밍 어뢰; 선회 어뢰; 함미 발사 어뢰; 얕은 물 속 어뢰
지상군: 병력; 차량; 건물; 도크 게이트
잠수함: 잠수, ASW 공격, 수중 피해; 잠수함 공격 행동 제한
Q 선박: 숨겨진 무기; 특수 무기; 특수 기능; Q 선박 시나리오
기뢰전: 기뢰 종류; 기뢰부설; 지뢰제거
항공기: 이착륙; 공중 대 공중전; 지상 대 공중전; 공중 대 공중전; 공중 대 지상전; 항공기 손상
특수 규칙: 생존자; 보트 이동; 침몰하는 선박; 홀먼 프로젝터; 수상 선박에 대한 깊이 충전 공격; 스웜핑
제2차 세계 대전 데이터 표: 일반 상선; 영국 함정; 독일 함정; 이탈리아 함정; 일본 함정; 러시아 함정; 미국 함정; 미국 함정; 미국 군함; 영국 항공기; 독일 항공기; 이탈리아 항공기; 일본 항공기; 러시아 항공기; 미국 항공기
세계 1차 대전 데이터 표: 세계 1차 대전 선박; 세계 1차 대전 항공기
참조, 템플릿, 대형 크래프트 데이터 시트, 소형 크래프트 데이터 시트
1914 – 1953
데이비드 맨리 지음
현재 버전 3.2
40페이지, 권장 배율 1/600, 복잡성: 7/10, 세부 수준: 6/10, 평균 게임 길이 2시간, 주사위: D10, D6
목차 요약 보기
이 규칙들은 1, 2차 세계 대전과 한국 전쟁에서의 행동에 대항하기 위해 고안되었다. 그들은 수송선에 대한 MTB 공격과 이와 유사한 격렬한 교전으로 해협, 의료부 및 태평양에서의 교전을 재퇴치할 기회를 제공한다. 현재 다양한 규모로 이용 가능한 모델과 함께 사용하도록 설계되었으며 140척의 선박과 90대의 항공기를 다루는 데이터 부록이 함께 제공됩니다.
목차 요약
소개: 축척, 필수 재료, 모델 베이스, 컨벤션; 디자이너’s 참고사항
선박 및 승무원 등급: 선박 등급; 손상; 승무원 품질; 날씨; 날씨 변화
플레이 순서: 데미지 컨트롤 롤; 이니셔티브 및 이동 순서
이동: 시동 엔진 충돌; 표류; 선체 손상을 통한 속도 손실; ‘사일런트’ 엔진; 충돌; 좌초 중; 견인
시야 및 탐지: 총성; ‘ 어두워진 해안’ ‘우수한 위장’별껍질 및 플레어;서치라이트;조명 영역;오디오 감지;연기 부유물;레이더;더미 마커
총기 공격: 손상 및 기습의 결정; 사격 속도; 목표물 변경; 사격선; 사격 절차; 명중 위치; 장갑; 명중 효과; 명중 효과; 무기 타격; 손상 통제; 해안 배터리; 무기 적용 가능성
어뢰 공격: 어뢰 발사; 표적 명중; 어뢰 명중 효과; 재장전; 호밍 어뢰; 선회 어뢰; 함미 발사 어뢰; 얕은 물 속 어뢰
지상군: 병력; 차량; 건물; 도크 게이트
잠수함: 잠수, ASW 공격, 수중 피해; 잠수함 공격 행동 제한
Q 선박: 숨겨진 무기; 특수 무기; 특수 기능; Q 선박 시나리오
기뢰전: 기뢰 종류; 기뢰부설; 지뢰제거
항공기: 이착륙; 공중 대 공중전; 지상 대 공중전; 공중 대 공중전; 공중 대 지상전; 항공기 손상
특수 규칙: 생존자; 보트 이동; 침몰하는 선박; 홀먼 프로젝터; 수상 선박에 대한 깊이 충전 공격; 스웜핑
제2차 세계 대전 데이터 표: 일반 상선; 영국 함정; 독일 함정; 이탈리아 함정; 일본 함정; 러시아 함정; 미국 함정; 미국 함정; 미국 군함; 영국 항공기; 독일 항공기; 이탈리아 항공기; 일본 항공기; 러시아 항공기; 미국 항공기
세계 1차 대전 데이터 표: 세계 1차 대전 선박; 세계 1차 대전 항공기
참조, 템플릿, 대형 크래프트 데이터 시트, 소형 크래프트 데이터 시트
Naval Wargames Rules for Coastal Forces
1914 – 1953
by David Manley
Current Edition 3.2
40 pages; recommended scale 1/600; complexity: 7/10; level of detail: 6/10; avg game length 2 hours; dice required: D10, D6
View Summary of Contents
These rules are designed to fight actions in the First and Second World Wars and the Korean War. They provide the opportunity to re-fight skirmishes in the Channel, the Med and the Pacific with MTB attacks on Convoys and similar furious engagements. They are designed for use with models currently available in various scales, and come complete with a data annexe covering 140 vessels and 90 aircraft. (All that you could possibly wish for in your games.)
Summary of Contents
INTRODUCTION: Scales; Required Material; Model Bases; Conventions; Designer’s Notes
SHIP AND CREW CLASSES: Ship Classes; Damage; Crew Quality; Weather; Weather Change
ORDER OF PLAY: Damage Control Rolls; Initiative and Order of Movement
MOVEMENT: Crash Starting Engines; Drifting; Speed Loss through Hull Damage; ‘Silent’ Engines; Collisions; Running Aground; Towing
VISIBILITY AND DETECTION: Gunfire; ‘Darkened Shores’; ‘Superior Camouflage’; Starshells and Flares; Searchlights; Illuminated Areas; Audio Detection; Smoke Floats; Radar; Dummy Markers
GUN ATTACKS: Determination of Damage and Surprise; Rates of Fire; Changing Targets; Lines of Fire; Firing Procedure; Hit Location; Armour; Effects of Hits; Weapon Hits; Damage Control; Shore Batteries; Weapon Applicability
TORPEDO ATTACKS: Launching Torpedoes; Hitting the Target; Effects of Torpedo Hits; Reloads; Homing Torpedoes; Circling Torpedoes; Stern Launched Torpedoes; Torpedoes in Shallow Water
LAND FORCES: Troops; Vehicles; Buildings; Dock Gates
SUBMARINES: Diving; ASW Attacks; Damage whilst Submerged; Limitations on Submarine Offensive Actions
Q SHIPS: Hidden Weapons; Special Weapons; Special Features; Q Ship Scenarios
MINE WARFARE: Types of Mines; Hits on Minelayers; Mine Laying; Detonation; Minesweeping
AIRCRAFT: Taking Off and Landing; Air to Air Combat; Surface to Air Combat; Air to Surface Combat; Aircraft Damage
SPECIAL RULES: Survivors; Boat Transfers; Sinking Vessels; Holman Projectors; Depth Charge Attacks on Surface Ships; Swamping
WORLD WAR TWO DATA TABLES: Typical Merchant Vessels; British Vessels; German Vessels; Italian Vessels; Japanese Vessels; Russian Vessels; United States Vessels; Minor Nations Vessels; British Aircraft; German Aircraft; Italian Aircraft; Japanese Aircraft; Russian Aircraft; United States Aircraft
WORLD WAR ONE DATA TABLES: World War 1 Vessels; World War 1 Aircraft
REFERENCES; TEMPLATES; LARGE CRAFT DATA SHEET; SMALL CRAFT DATA SHEET
1914 – 1953
by David Manley
Current Edition 3.2
40 pages; recommended scale 1/600; complexity: 7/10; level of detail: 6/10; avg game length 2 hours; dice required: D10, D6
View Summary of Contents
These rules are designed to fight actions in the First and Second World Wars and the Korean War. They provide the opportunity to re-fight skirmishes in the Channel, the Med and the Pacific with MTB attacks on Convoys and similar furious engagements. They are designed for use with models currently available in various scales, and come complete with a data annexe covering 140 vessels and 90 aircraft. (All that you could possibly wish for in your games.)
Summary of Contents
INTRODUCTION: Scales; Required Material; Model Bases; Conventions; Designer’s Notes
SHIP AND CREW CLASSES: Ship Classes; Damage; Crew Quality; Weather; Weather Change
ORDER OF PLAY: Damage Control Rolls; Initiative and Order of Movement
MOVEMENT: Crash Starting Engines; Drifting; Speed Loss through Hull Damage; ‘Silent’ Engines; Collisions; Running Aground; Towing
VISIBILITY AND DETECTION: Gunfire; ‘Darkened Shores’; ‘Superior Camouflage’; Starshells and Flares; Searchlights; Illuminated Areas; Audio Detection; Smoke Floats; Radar; Dummy Markers
GUN ATTACKS: Determination of Damage and Surprise; Rates of Fire; Changing Targets; Lines of Fire; Firing Procedure; Hit Location; Armour; Effects of Hits; Weapon Hits; Damage Control; Shore Batteries; Weapon Applicability
TORPEDO ATTACKS: Launching Torpedoes; Hitting the Target; Effects of Torpedo Hits; Reloads; Homing Torpedoes; Circling Torpedoes; Stern Launched Torpedoes; Torpedoes in Shallow Water
LAND FORCES: Troops; Vehicles; Buildings; Dock Gates
SUBMARINES: Diving; ASW Attacks; Damage whilst Submerged; Limitations on Submarine Offensive Actions
Q SHIPS: Hidden Weapons; Special Weapons; Special Features; Q Ship Scenarios
MINE WARFARE: Types of Mines; Hits on Minelayers; Mine Laying; Detonation; Minesweeping
AIRCRAFT: Taking Off and Landing; Air to Air Combat; Surface to Air Combat; Air to Surface Combat; Aircraft Damage
SPECIAL RULES: Survivors; Boat Transfers; Sinking Vessels; Holman Projectors; Depth Charge Attacks on Surface Ships; Swamping
WORLD WAR TWO DATA TABLES: Typical Merchant Vessels; British Vessels; German Vessels; Italian Vessels; Japanese Vessels; Russian Vessels; United States Vessels; Minor Nations Vessels; British Aircraft; German Aircraft; Italian Aircraft; Japanese Aircraft; Russian Aircraft; United States Aircraft
WORLD WAR ONE DATA TABLES: World War 1 Vessels; World War 1 Aircraft
REFERENCES; TEMPLATES; LARGE CRAFT DATA SHEET; SMALL CRAFT DATA SHEET
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