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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jeff Brown (III), Gus Fink
-
아티스트
Jeff Brown (III), Gus Fink
-
인원
게임 소개
너드배틀은 2-4명의 선수들이 각양각색의 너드들이 승리를 위해 싸우는 카드게임이다. 각 너드 카드에는 베이스 공격, 수비, 아이큐가 있습니다. 추가 공격 및 방어 카드는 전투에서 괴짜에게 추가될 수 있으며, 이 경우 IQ 값은 추가될 수 있는 추가 카드의 양입니다. 신뢰도 토큰을 추가하면 괴짜의 공격과 수비 가치를 높일 수 있다. 괴짜 4명을 물리치면 네가 이긴다!
모든 사람들은 2개의 너드 카드, 4개의 배틀 카드, 4개의 랜덤 신뢰 토큰으로 게임을 시작합니다. 턴을 시작할 때 너드 카드 1장 또는 배틀 카드 2장을 뽑습니다. 그런 다음, 배틀을 시작하기 위해 상대편과 당신의 괴짜를 맞히거나, 단순히 액션 카드를 치세요. 너드 배틀을 시작할 경우, 공격하고자 하는 플레이어를 선택하고, 너드를 플레이에 투입하세요. 전투 카드를 괴짜에 추가하여 공격 방어력을 높이고 카드 수를 IQ 값 이하로 유지합니다. 이때 신뢰 토큰을 너드에 추가할 수도 있다. 토큰이 너드와 일치하면 공격과 방어를 위해 +2를 얻게 된다. 일치하지 않으면 해당 값의 +1에 불과하며, 전투가 끝날 때 폐기됩니다.
그런 다음, 상대는 공격을 방어하기 위해 너드를 투입할 필요가 있다. 공격과 동등하거나 더 큰 수비를 확보해 공격을 성공적으로 차단할 수 있다면 지지 않을 뿐만 아니라 충분히 공격 카드를 추가해 반격을 가하고 공격 괴짜를 물리칠 수 있다. 여전히 괴짜 IQ에 의해 제한되지만 신뢰 토큰을 추가할 수도 있습니다. 어느 쪽이든, 지는 괴짜는 승자 지하에 숨어서 옆으로 돌아간다. 배틀이 끝나면 모든 배틀 카드는 폐기되지만 잃지 않은 괴짜들은 고개를 들고 플레이한다. 7장의 배틀 카드까지 버리면 다음 선수 차례입니다. 첫 번째로 지하실에서 4명의 괴짜를 얻은 선수가 승리합니다!
-디자이너의 설명
모든 사람들은 2개의 너드 카드, 4개의 배틀 카드, 4개의 랜덤 신뢰 토큰으로 게임을 시작합니다. 턴을 시작할 때 너드 카드 1장 또는 배틀 카드 2장을 뽑습니다. 그런 다음, 배틀을 시작하기 위해 상대편과 당신의 괴짜를 맞히거나, 단순히 액션 카드를 치세요. 너드 배틀을 시작할 경우, 공격하고자 하는 플레이어를 선택하고, 너드를 플레이에 투입하세요. 전투 카드를 괴짜에 추가하여 공격 방어력을 높이고 카드 수를 IQ 값 이하로 유지합니다. 이때 신뢰 토큰을 너드에 추가할 수도 있다. 토큰이 너드와 일치하면 공격과 방어를 위해 +2를 얻게 된다. 일치하지 않으면 해당 값의 +1에 불과하며, 전투가 끝날 때 폐기됩니다.
그런 다음, 상대는 공격을 방어하기 위해 너드를 투입할 필요가 있다. 공격과 동등하거나 더 큰 수비를 확보해 공격을 성공적으로 차단할 수 있다면 지지 않을 뿐만 아니라 충분히 공격 카드를 추가해 반격을 가하고 공격 괴짜를 물리칠 수 있다. 여전히 괴짜 IQ에 의해 제한되지만 신뢰 토큰을 추가할 수도 있습니다. 어느 쪽이든, 지는 괴짜는 승자 지하에 숨어서 옆으로 돌아간다. 배틀이 끝나면 모든 배틀 카드는 폐기되지만 잃지 않은 괴짜들은 고개를 들고 플레이한다. 7장의 배틀 카드까지 버리면 다음 선수 차례입니다. 첫 번째로 지하실에서 4명의 괴짜를 얻은 선수가 승리합니다!
-디자이너의 설명
Nerd Battles is a card game for 2-4 players where nerds of all kinds fight for victory. Each nerd card has a base attack, defense, and IQ. Extra attack and defense cards can be added to a nerd in battle, where their IQ value is the amount of extra cards they can add. A nerd's attack and defense values can also be boosted by adding a confidence token. Defeat 4 nerds and you win!
Everyone starts the game with 2 nerd cards, 4 battle cards, and 4 random confidence tokens. At the start of a turn, draw 1 nerd card, or 2 battle cards. Then choose to pit your nerd against an opponents' to start a battle, or simply play an action card. If you start a nerd battle, choose the player you want to attack, and put your nerd into play. Add battle cards to your nerd to increase their attack defense, keeping the number of cards at or under their IQ value. At this time, a confidence token can also be added to the nerd. If the token matches the nerd, they get a permanent +2 to attack and defense. If it's unmatching, it's only a +1 to those values, and is discarded at the end of the battle.
Then, the opponent needs to put a nerd into play to defend the attack. If they can successfully block the attack by getting enough defense to equal or be greater than the attack, they not only don't lose, but they may be able to add enough attack cards to counter attack and defeat the attacking nerd. They are still limited by the nerds IQ, but can also add a confidence token. Either way, the losing nerd hides in the winners basement (an area under the play area) and gets turned sideways. After the battle, all battle cards are discarded, but any nerds that didn't lose stay in play, face up. Discard down to 7 battle cards, and it's the next player's turn. First player to get 4 nerds in their basement wins!
-description from designer
Everyone starts the game with 2 nerd cards, 4 battle cards, and 4 random confidence tokens. At the start of a turn, draw 1 nerd card, or 2 battle cards. Then choose to pit your nerd against an opponents' to start a battle, or simply play an action card. If you start a nerd battle, choose the player you want to attack, and put your nerd into play. Add battle cards to your nerd to increase their attack defense, keeping the number of cards at or under their IQ value. At this time, a confidence token can also be added to the nerd. If the token matches the nerd, they get a permanent +2 to attack and defense. If it's unmatching, it's only a +1 to those values, and is discarded at the end of the battle.
Then, the opponent needs to put a nerd into play to defend the attack. If they can successfully block the attack by getting enough defense to equal or be greater than the attack, they not only don't lose, but they may be able to add enough attack cards to counter attack and defeat the attacking nerd. They are still limited by the nerds IQ, but can also add a confidence token. Either way, the losing nerd hides in the winners basement (an area under the play area) and gets turned sideways. After the battle, all battle cards are discarded, but any nerds that didn't lose stay in play, face up. Discard down to 7 battle cards, and it's the next player's turn. First player to get 4 nerds in their basement wins!
-description from designer
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