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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-25 분

  • 연령

    6+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

히어로 팀 퀘스트는 어린 아이들을 위해 고안된 협동 게임입니다. 아이들이 협동과 팀 성공을 강조하기 위해 노출되는 보드 게임은 거의 없습니다. 히어로 팀 퀘스트는 모든 플레이어가 함께 경쟁하며 승패의 결과는 모든 플레이어가 공유한다. 목표는 시간이 다 가기 전에 마법사를 물리치는 것이다. 도깨비는 매 라운드마다 보드의 두 칸씩 끝까지 움직입니다. 플레이어는 끝까지 가서 마법사가 그곳에 도착하기 전에 그를 물리치기 전에 말입니다.

플레이어는 먼저 4명의 캐릭터로 구성된 히어로 팀을 구성하며 각각 마법 학교에서 마법의 힘을 얻을 수 있다. 각 힘은 게임에서 4명의 보스 중 한 명의 약점이다. 그들은 보드를 가로질러 움직일 때 진흙을 밟음으로써 한 바퀴를 잃는 것을 피하려고 합니다. 플레이어들은 다양한 보스들을 물리치기 위해 주사위를 굴리기 위해 배틀 스페이스에 멈춥니다. 어떤 힘들은 어떤 캐릭터들에게 성공의 기회를 더 좋게 만들 것이다. 만약 당신이 진다면, 당신은 자물쇠를 따기 위해 차례에 1을 굴려야 하는 케이지로 가세요. 그렇지 않으면 보스를 물리쳐야 할 경우 다른 플레이어가 여러분을 구하러 올 수도 있고, 시간이 꼭 필요한 경우 그 길을 계속 가기로 결정할 수도 있습니다.

이 게임은 약간의 선택과 팀워크/소통을 제공하지만, 궁극적으로 어린 아이들을 위해 고안된 단순한 게임으로 따라 하기 쉽다. 복잡성의 관점에서, 그것은 캔디랜드, 슈트와 사다리, 미안 등과 같은 게임보다 한 단계 발전된 것이지만, 대부분의 아이들이 즐기는 장르입니다.

—출판사의 설명
Hero Team Quest is a co-op game designed for young children. Very few board games that kids are exposed to emphasize cooperation and team success. With Hero Team Quest, all the players compete together and the outcome of victory or defeat is shared by all players. The goal is to defeat the wizard before time runs out (when the goblin gives the crystal of magic to him). The goblin moves 2 spaces on the board every round, closer to the end. Players must get to the end and defeat the wizard before he gets there.

Players first form a hero team of four characters and each may obtain a magic power at the magic school - each power is a weakness of one of the four bosses in the game. As they move across the board, they look to avoid losing a turn by stepping in mud. Players stop on the battle spaces to roll the dice to defeat the various bosses. Certain powers will make the chance of success better for some characters. If you should lose, you go to the cage where you must roll a 1 on your turn to pick the lock. Otherwise, other players may come to your rescue if they should defeat the boss OR they can decide to continue on the path if time is of the essence.

The game does offer some choices and teamwork/communication, but is ultimately a simple game designed for young kids that is easy to follow. From a complexity standpoint, it's a step up from games such as Candyland, Chutes and Ladders, Sorry, etc. - but in a genre that most kids enjoy.

—description from the publisher

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