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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Dan Ferrara, Jr.
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아티스트
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인원
게임 소개
Get Organization은 마피아 기반의 카드와 주사위 게임입니다. &ldquo를 적립하여 100점 이상 적립하는 것이 목표다.산업 카드.각 플레이어는 각 산업 카드(스트라이프 클럽, 마약 밀매, 폐기물 관리, 돈세탁, 도박 링, 법 집행)를 하나씩 가지고 시작합니다. 각 턴은 &ldquo로 시작합니다.플레이어가 “stash에서 $200를 가져가는 Collect” 단계입니다.그 다음에 &ldquo가 있습니다.구매” 단계에서는 플레이어가 더 많은 산업 카드(지금은 손에 쥐고 있지만 플레이는 하지 않음) 또는 공격할 총알을 구매할 수 있습니다. 다음은 &ldquo입니다.공격” 페이즈에서는 플레이어가 주사위를 굴려 다른 플레이어’의 산업 카드에서 총알”을 쏠 수 있습니다. 4+가 롤링되면 플레이어는 해당 카드를 가져다가 자신의 산업 카드에 추가합니다. 마지막으로, &ldquo가 있습니다.빌드” 단계는 플레이어가 이전에 구매한 하나의 산업 카드를 재생할 수 있는 단계입니다.
게이밍 링을 소유한 사람은 수집 단계에서 주사위를 굴려 그들이 이미 모은 $200에 더하여 그 숫자의 $100 X를 모으게 된다. 한 산업이 인수될 때마다, 그 산업을 소유하고 있는 사람은 &ldquo를 끌어들일 수 있다.Good Earner” 카드는 언제든지 저장하여 사용할 수 있습니다(예를 들어, 한 번의 공격 단계에서 5’s와 6’s에만 총알이 박힐 수 있는 방탄 조끼가 있습니다).
각 라운드가 끝난 후 가장 많은 산업 카드를 소지한 플레이어는 &ldqu;Rat이다.그들은 거의 항상 부정적인 행동을 취해야 하는 쥐 카드를 꺼내야 한다. 다음 라운드에서는 쥐가 먼저 가는 것이 항상 좋은 것은 아니다.
각 산업 카드는 5점이지만 플레이어가 산업을 소유하게 되면 해당 산업 내의 모든 카드는 해당 플레이어에게 10점이 됩니다. 라운드 종료 시 100점 이상의 선수가 1명 이상일 때(점수가 가장 많은 선수가 승리한다) 게임이 종료된다. 만약 누군가가 라운드 도중에 100점을 넘으면, 다른 사람들은 그들의 점수를 100점 이하로 줄이기 위해 그 선수를 공격할 수 있습니다.
—출판사의 설명
게이밍 링을 소유한 사람은 수집 단계에서 주사위를 굴려 그들이 이미 모은 $200에 더하여 그 숫자의 $100 X를 모으게 된다. 한 산업이 인수될 때마다, 그 산업을 소유하고 있는 사람은 &ldquo를 끌어들일 수 있다.Good Earner” 카드는 언제든지 저장하여 사용할 수 있습니다(예를 들어, 한 번의 공격 단계에서 5’s와 6’s에만 총알이 박힐 수 있는 방탄 조끼가 있습니다).
각 라운드가 끝난 후 가장 많은 산업 카드를 소지한 플레이어는 &ldqu;Rat이다.그들은 거의 항상 부정적인 행동을 취해야 하는 쥐 카드를 꺼내야 한다. 다음 라운드에서는 쥐가 먼저 가는 것이 항상 좋은 것은 아니다.
각 산업 카드는 5점이지만 플레이어가 산업을 소유하게 되면 해당 산업 내의 모든 카드는 해당 플레이어에게 10점이 됩니다. 라운드 종료 시 100점 이상의 선수가 1명 이상일 때(점수가 가장 많은 선수가 승리한다) 게임이 종료된다. 만약 누군가가 라운드 도중에 100점을 넘으면, 다른 사람들은 그들의 점수를 100점 이하로 줄이기 위해 그 선수를 공격할 수 있습니다.
—출판사의 설명
Get Organized is a mafia-based card and dice game. The goal is to accumulate 100 or more points by collecting “Industry Cards.” Each player begins with 1 of each industry card in play (Strip Clubs, Drug Trafficking, Waste Management, Money Laundering, Gambling Ring and Law Enforcement). Each turn begins with a “Collect” phase, where the player takes $200 from the “stash.” Then there is a “Purchase” phase, where they player may choose to purchase more industry cards (kept in their hand for now, but not in play) or bullets to attack with. Next is the “Attack” phase, where the player can choose to roll dice to “shoot the bullets” at another player’s industry cards. If a 4+ is rolled, the player takes that card and adds it to his/her industry cards in play. Finally, there is the “Build” phase, which is when a player may play one industry card that was purchased earlier.
The first player to accumulate 3 of any one industry card in play, “owns” that industry and gains the benefits of it (for example, the person who owns the Gambling Ring gets to roll a die during his/her collect phase and collects $100 X the number they roll, in addition to the $200 they already collect). Every time an industry is taken over, the player who now owns it gets to pull a “Good Earner” card, which can be saved and used at any time (for example, there is a bullet proof vest, which makes bullets only hit on 5’s and 6’s for one attack phase).
After each round, the player with the most industry cards in play (not counting the ones purchased but not played yet) is the “Rat.” They must pull a rat card, which almost always has a negative action that must be taken. The Rat goes first in the next round, which isn’t always a good thing.
Each industry card in play is worth 5 points, but once the player owns the industry, all the cards within that industry are worth 10 points for that player. The game ends when there are one or more players over 100 points at the end of the round (the one with the most points wins). If someone gets over 100 points in the middle of a round, others can attack that player to reduce their points to less than 100.
—description from the publisher
The first player to accumulate 3 of any one industry card in play, “owns” that industry and gains the benefits of it (for example, the person who owns the Gambling Ring gets to roll a die during his/her collect phase and collects $100 X the number they roll, in addition to the $200 they already collect). Every time an industry is taken over, the player who now owns it gets to pull a “Good Earner” card, which can be saved and used at any time (for example, there is a bullet proof vest, which makes bullets only hit on 5’s and 6’s for one attack phase).
After each round, the player with the most industry cards in play (not counting the ones purchased but not played yet) is the “Rat.” They must pull a rat card, which almost always has a negative action that must be taken. The Rat goes first in the next round, which isn’t always a good thing.
Each industry card in play is worth 5 points, but once the player owns the industry, all the cards within that industry are worth 10 points for that player. The game ends when there are one or more players over 100 points at the end of the round (the one with the most points wins). If someone gets over 100 points in the middle of a round, others can attack that player to reduce their points to less than 100.
—description from the publisher
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