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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
90-150 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Mike Caputo, Elle Kelsheimer
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아티스트
Elle Kelsheimer
-
인원
게임 소개
그림스도르프(Grimmsdorf)는 유럽의 먼 과거를 배경으로 한 2-4인 협동 마을 만들기 게임이다. 이 투쟁과 무지의 세계에서 지친 마을 사람들은 어디에서 현실이 끝나고 환상이 시작되는지 확신하지 못한다. 요정들, 기근들, 늑대들, 마녀들이 굽이굽이마다 숨어있는 것 같아. 실제 역사와 구전 신화가 신비, 공포, 모험의 한 세계에서 함께 어우러진다.
플레이어들은 생존의 기회를 원한다면 기아를 피하고, 마법의 저주를 극복하고, 마을을 건설하고, 자신의 작은 세계를 넘어 광활한 황야를 탐험하기 위해 협력해야 한다. 테마와 메카니즘은 플레이어들에게 풍부하고 매력적인 경험을 만들기 위해 서로 밀접하게 짜여져 있다.
만약 그들이 사기꾼 난쟁이나 배고픈 늑대 무리를 먼저 만나지 않는다면, 친숙하고 잘 알려지지 않은 40명의 독특한 동화 주인공들은 그들의 원래 동화를 바탕으로 모험을 떠날 수 있다. 그들은 명예에 대한 갈증과 땅을 일구기 위한 필요성의 균형을 맞춰야 할 것이고 약제상, 성서, 사냥 오두막과 같은 유용한 건물을 지어야 할 것이다. 하지만 그들이 성공한다면, 그들의 이야기는 계속 살아있을 것이고 전설의 소재가 될 수 있습니다.
게임은 90분에서 150분 사이에 진행되며 자율적인 행동과 팀 전략을 혼합한다. 플레이어들은 마을에 음식을 공급하기 위해 일하면서 캐릭터의 이야기를 통해 플레이하기도 한다. 탐사를 통해 특정 지형 타일이 발견되면, 그들은 새로운 건물을 짓기 위해 농사를 짓거나 자원을 수확할 수 있으며, 이는 다시 이 자원 타일의 수확량을 배가시킨다. 빌딩은 또한 캐릭터들의 상태 점수를 높여주며(Charm, Fortitude, Wit, 가계부를 통해 추적됨) 그들이 그들의 이야기를 시작하기 위한 요구 조건들을 충족하도록 돕는다(예를 들어, 백설공주는 그들 중 가장 공정하고 그녀의 이야기를 시작하기 위해 일정량의 매력이 필요하다). 새로운 지형 타일이 공개되면 플레이어는 이벤트 카드를 받을 수 있으며, 게임에 추가적인 서술 요소를 가져오며, 이러한 방식으로 플레이어는 자신의 스토리와 다른 플레이어의 행동에 관계 없이 탐색하고 모험을 할 수 있다. 캐릭터가 길 잃은 마을에서 멀어질수록 위험과 보상이 커진다.
플레이어들은 생존의 기회를 원한다면 기아를 피하고, 마법의 저주를 극복하고, 마을을 건설하고, 자신의 작은 세계를 넘어 광활한 황야를 탐험하기 위해 협력해야 한다. 테마와 메카니즘은 플레이어들에게 풍부하고 매력적인 경험을 만들기 위해 서로 밀접하게 짜여져 있다.
만약 그들이 사기꾼 난쟁이나 배고픈 늑대 무리를 먼저 만나지 않는다면, 친숙하고 잘 알려지지 않은 40명의 독특한 동화 주인공들은 그들의 원래 동화를 바탕으로 모험을 떠날 수 있다. 그들은 명예에 대한 갈증과 땅을 일구기 위한 필요성의 균형을 맞춰야 할 것이고 약제상, 성서, 사냥 오두막과 같은 유용한 건물을 지어야 할 것이다. 하지만 그들이 성공한다면, 그들의 이야기는 계속 살아있을 것이고 전설의 소재가 될 수 있습니다.
게임은 90분에서 150분 사이에 진행되며 자율적인 행동과 팀 전략을 혼합한다. 플레이어들은 마을에 음식을 공급하기 위해 일하면서 캐릭터의 이야기를 통해 플레이하기도 한다. 탐사를 통해 특정 지형 타일이 발견되면, 그들은 새로운 건물을 짓기 위해 농사를 짓거나 자원을 수확할 수 있으며, 이는 다시 이 자원 타일의 수확량을 배가시킨다. 빌딩은 또한 캐릭터들의 상태 점수를 높여주며(Charm, Fortitude, Wit, 가계부를 통해 추적됨) 그들이 그들의 이야기를 시작하기 위한 요구 조건들을 충족하도록 돕는다(예를 들어, 백설공주는 그들 중 가장 공정하고 그녀의 이야기를 시작하기 위해 일정량의 매력이 필요하다). 새로운 지형 타일이 공개되면 플레이어는 이벤트 카드를 받을 수 있으며, 게임에 추가적인 서술 요소를 가져오며, 이러한 방식으로 플레이어는 자신의 스토리와 다른 플레이어의 행동에 관계 없이 탐색하고 모험을 할 수 있다. 캐릭터가 길 잃은 마을에서 멀어질수록 위험과 보상이 커진다.
Grimmsdorf is a 2-4 player coöperative town-building game of lore, exploration, and survival set in a dark fairytale forest sometime in Europe's distant past. In this world of struggle and ignorance, wearied villagers are never sure where reality ends and fantasy begins. Fairies, famines, wolves, and witches seem to lurk around every bend. Real history and oral mythologies are blended together in one world of mystery, fear, and adventure.
Players have to work together to avoid starvation, overcome magickal curses, build up their town, and explore the vast wilderness beyond their small world if they want a chance to survive. The themes and mechanics are tightly woven together, to create a rich and compelling experience for players.
If they don't meet a trickster dwarf or a pack of hungry wolves first, 40 unique fairytale characters - both familiar and obscure - can strike out on their adventures based on their original fairytales. They'll have to balance their thirst for glory with the need to work the land, and construct helpful buildings such as apothecaries, scriptoriums, and hunting lodges. But if they succeed, their stories will live on and they can become the stuff of legend.
Games run between 90-150 minutes and involve a mix of autonomous actions and team strategizing. Players work to feed the town while also playing through their characters' stories (which ultimately garners point and satisfies the win condition). When certain terrain tiles are discovered via exploration, they can farm or harvest resources to build new buildings, which in turn multiply the yield from these resource tiles. Buildings also boost characters' stat points (Charm, Fortitude and Wit; tracked on a household ledger) which helps them satisfy the requirements to start on their stories (for example, Snow White needs a certain amount of charm to be the fairest of them all and start on her story). When a new terrain tile is uncovered, players also have a chance for an event card, bring additional narrative elements to the game - and in this way players can explore and adventure independently of their story and of other players' actions. The risks and rewards increase the farther from town a character strays.
Players have to work together to avoid starvation, overcome magickal curses, build up their town, and explore the vast wilderness beyond their small world if they want a chance to survive. The themes and mechanics are tightly woven together, to create a rich and compelling experience for players.
If they don't meet a trickster dwarf or a pack of hungry wolves first, 40 unique fairytale characters - both familiar and obscure - can strike out on their adventures based on their original fairytales. They'll have to balance their thirst for glory with the need to work the land, and construct helpful buildings such as apothecaries, scriptoriums, and hunting lodges. But if they succeed, their stories will live on and they can become the stuff of legend.
Games run between 90-150 minutes and involve a mix of autonomous actions and team strategizing. Players work to feed the town while also playing through their characters' stories (which ultimately garners point and satisfies the win condition). When certain terrain tiles are discovered via exploration, they can farm or harvest resources to build new buildings, which in turn multiply the yield from these resource tiles. Buildings also boost characters' stat points (Charm, Fortitude and Wit; tracked on a household ledger) which helps them satisfy the requirements to start on their stories (for example, Snow White needs a certain amount of charm to be the fairest of them all and start on her story). When a new terrain tile is uncovered, players also have a chance for an event card, bring additional narrative elements to the game - and in this way players can explore and adventure independently of their story and of other players' actions. The risks and rewards increase the farther from town a character strays.
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