-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jeff Stuckey
-
아티스트
-
인원
게임 소개
노르만 정복의 초기 그리스인들을 아우르는 고대 시대의 미니어처 워게임 규칙 집합이다.
배틀스탠다드(Battlestandard")는 고대 전쟁의 중간 정도의 복잡성으로 최근 몇 년 동안 취미용 스테이플이었던 고대 고대 시스템과 매우 상세한 시스템 사이에 적합하도록 고안되었다.
기본 시스템은 대부분의 기존 앤시언트 규칙 시스템과 호환되므로 플레이어는 이미 배치된 군대를 변경하지 않고도 이 규칙을 사용할 수 있다. 필리핀/알렉산드란 마케도니아, 아케메네스 왕조 후기 페르시아, 로마 마리안/카에사리아, 켈트족/갈리아족, 노르만 정복, 그리고 색슨족 후기 군대에 대한 군대 목록이 제공된다.
방향 전환 순서는 이니셔티브 시스템을 통해 결정됩니다. 방어력 및 방패 보호는 방어력을 정의하는 핵심입니다. 기마부대, 보병부대, 미사일부대의 여러 범주가 구분된다. 리더십은 여러 단계의 리더를 통해 표현됩니다.
이 시스템은 주로 25/28mm 수치에 맞춰져 있습니다. 15mm 및 40mm 군대에 대한 변환 지침이 포함되어 있습니다. 군대는 보통 한 면당 100에서 300개의 숫자로 구성된다; 표준 시스템 수치는 1?40이다.
일반 특성, 전쟁 기계 속성 및 육군 목록 템플릿을 포함한 육군 통계는 규칙과 함께 제공된 양식의 사본에 기록됩니다. 이 목록에 대한 참조는 게임에서 전투 및 사기 결과를 결정하는 데 충분하다. 이 정도 규모의 군대가 등장하는 게임은 시스템만 이해하면 3~4시간 안에 끝낼 수 있다.
게시자 웹 사이트: www.battlestandard.com
배틀스탠다드(Battlestandard")는 고대 전쟁의 중간 정도의 복잡성으로 최근 몇 년 동안 취미용 스테이플이었던 고대 고대 시스템과 매우 상세한 시스템 사이에 적합하도록 고안되었다.
기본 시스템은 대부분의 기존 앤시언트 규칙 시스템과 호환되므로 플레이어는 이미 배치된 군대를 변경하지 않고도 이 규칙을 사용할 수 있다. 필리핀/알렉산드란 마케도니아, 아케메네스 왕조 후기 페르시아, 로마 마리안/카에사리아, 켈트족/갈리아족, 노르만 정복, 그리고 색슨족 후기 군대에 대한 군대 목록이 제공된다.
방향 전환 순서는 이니셔티브 시스템을 통해 결정됩니다. 방어력 및 방패 보호는 방어력을 정의하는 핵심입니다. 기마부대, 보병부대, 미사일부대의 여러 범주가 구분된다. 리더십은 여러 단계의 리더를 통해 표현됩니다.
이 시스템은 주로 25/28mm 수치에 맞춰져 있습니다. 15mm 및 40mm 군대에 대한 변환 지침이 포함되어 있습니다. 군대는 보통 한 면당 100에서 300개의 숫자로 구성된다; 표준 시스템 수치는 1?40이다.
일반 특성, 전쟁 기계 속성 및 육군 목록 템플릿을 포함한 육군 통계는 규칙과 함께 제공된 양식의 사본에 기록됩니다. 이 목록에 대한 참조는 게임에서 전투 및 사기 결과를 결정하는 데 충분하다. 이 정도 규모의 군대가 등장하는 게임은 시스템만 이해하면 3~4시간 안에 끝낼 수 있다.
게시자 웹 사이트: www.battlestandard.com
A set of miniature wargame rules for the Ancient period, encompassing early Greeks through Norman Conquest.
"Battlestandard" was designed as a moderate-complexity treatment of Ancient warfare fitting between some recent, simpler Ancients systems and the highly detailed systems that have been hobby staples for many years.
The basing system is compatible with most existing Ancients rule systems, allowing players to use these rules without changing already-based armies. Army lists are provided for Philippian/Alexandran Macedonian; Late Achaemenid Persian; Roman Marian/Caesarian; Celtic/Gallic Barbarian; Norman Conquest; and Late Saxon armies.
Turn sequence is determined through an initiative system. Armor and Shield protection is key to defining defensive capabilities. Multiple categories of mounted, infantry and missile troops are distinguished. Leadership is represented through several tiers of Leaders.
The system is primarily geared for 25/28mm figures. Conversion instructions are included for 15mm and 40mm armies. Armies usually compose from 100 to 300 figures per side; the standard system figure ratio is 1?40.
Army statistics, including General characteristics, War Machine attributes and Army List Templates are recorded on copies of forms provided with the rules. Referral to these lists suffice for determining combat and morale outcomes in a game. Games featuring armies of this size can be completed in three to four hours once the system is understood.
Publisher website: www.battlestandard.com
"Battlestandard" was designed as a moderate-complexity treatment of Ancient warfare fitting between some recent, simpler Ancients systems and the highly detailed systems that have been hobby staples for many years.
The basing system is compatible with most existing Ancients rule systems, allowing players to use these rules without changing already-based armies. Army lists are provided for Philippian/Alexandran Macedonian; Late Achaemenid Persian; Roman Marian/Caesarian; Celtic/Gallic Barbarian; Norman Conquest; and Late Saxon armies.
Turn sequence is determined through an initiative system. Armor and Shield protection is key to defining defensive capabilities. Multiple categories of mounted, infantry and missile troops are distinguished. Leadership is represented through several tiers of Leaders.
The system is primarily geared for 25/28mm figures. Conversion instructions are included for 15mm and 40mm armies. Armies usually compose from 100 to 300 figures per side; the standard system figure ratio is 1?40.
Army statistics, including General characteristics, War Machine attributes and Army List Templates are recorded on copies of forms provided with the rules. Referral to these lists suffice for determining combat and morale outcomes in a game. Games featuring armies of this size can be completed in three to four hours once the system is understood.
Publisher website: www.battlestandard.com
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
690
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
492
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
392
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
618
-
2024-11-13
-
Lv.18