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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mohamed Ait-Mehdi, Christophe Catoire, Frédéric Morard
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아티스트
Aoulad
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인원
게임 소개
ArenaBots는 2명에서 6명의 플레이어를 위한 전술 전투 게임입니다. 당신은 풍요로운 에덴의 우주 실험실에서 영광을 위해 적들과 맞서는 젊은 로봇 파일럿 역할을 연기합니다. 전투에서 승리하기 위해서는 봇을 통제하고, 봇을 싸우게 하고, 움직이며, 적 봇을 해킹해야 합니다.
게임은 일련의 라운드로 진행되며, 이 라운드에서 플레이어는 "루틴"카드를 플레이하거나 드라이버를 활성화할 수 있다.
"루틴"카드는 이 게임의 원래 포인트 중 하나입니다. 봇의 행동 가능성과 파일럿의 방어 프로그램을 모두 나타냅니다. 봇을 활성화하려면 카드를 재생하고 이 봇에 설명된 작업을 수행해야 합니다. 조종사가 피해를 입으면 카드를 폐기해야 합니다.
사용자가 관리하는 여러 봇에는 특별한 기능이 있습니다. 경기장에서 상대를 제압하기 위해 그것들을 현명하게 사용하는 것은 여러분에게 달려 있습니다.
로닌봇은 한 번에 여러 명의 적을 공격할 수 있는 고급 전투 소프트웨어인 쥬짓수 2.0을 갖추고 있다.
PushBot은 테슬라 피스톤 덕분에 다른 봇들을 움직일 수 있지만, 그들의 프로그래밍은 파일럿을 밀어내는 것을 막는다.
SipderBot은 전자기 웹을 갖추고 있어 원격으로 해킹할 수 있다.
전투와 해킹 행위는 다이롤로 해결된다.
전투 롤에 성공한 봇은 파괴되고 경기장에서 제거됩니다. 전투 롤에 성공한 조종사는 "루틴"카드를 폐기해야 합니다.
봇이나 단말기는 해킹 시 측면이 바뀝니다. 성공한 해커는 해킹된 봇이나 터미널의 베이스에 자신의 색깔의 소유 표시를 합니다.
차례가 끝날 때, 활동적인 선수는 2개의 "루틴"카드를 뽑는다. 플레이어가 "루틴"카드의 덱을 마치면 게임이 종료된다.
승자를 결정하기 위해, 선수들은 게임에서 그리고 게임이 끝날 때 점수를 얻습니다.
차례가 시작될 때 소지하고 있는 각 터미널에 승리 포인트가 부여됩니다. 게임이 끝날 때 각 봇이 승리 포인트를 부여합니다.
차례가 끝날 때, 활동적인 선수는 2개의 "루틴"카드를 뽑는다. 플레이어가 "루틴"카드의 덱을 마치면 게임이 종료된다.
승자를 결정하기 위해, 선수들은 게임에서 그리고 게임이 끝날 때 점수를 얻습니다.
차례가 시작될 때 소지하고 있는 각 터미널에 승리 포인트가 부여됩니다. 게임이 끝날 때 각 봇이 승리 포인트를 부여합니다.
승점이 가장 높은 플레이어가 승리합니다. 축하하지만 곧 또 다른 싸움이 벌어질 테니 영광은 오래가지 않을 거예요!
—출판사의 설명
게임은 일련의 라운드로 진행되며, 이 라운드에서 플레이어는 "루틴"카드를 플레이하거나 드라이버를 활성화할 수 있다.
"루틴"카드는 이 게임의 원래 포인트 중 하나입니다. 봇의 행동 가능성과 파일럿의 방어 프로그램을 모두 나타냅니다. 봇을 활성화하려면 카드를 재생하고 이 봇에 설명된 작업을 수행해야 합니다. 조종사가 피해를 입으면 카드를 폐기해야 합니다.
사용자가 관리하는 여러 봇에는 특별한 기능이 있습니다. 경기장에서 상대를 제압하기 위해 그것들을 현명하게 사용하는 것은 여러분에게 달려 있습니다.
로닌봇은 한 번에 여러 명의 적을 공격할 수 있는 고급 전투 소프트웨어인 쥬짓수 2.0을 갖추고 있다.
PushBot은 테슬라 피스톤 덕분에 다른 봇들을 움직일 수 있지만, 그들의 프로그래밍은 파일럿을 밀어내는 것을 막는다.
SipderBot은 전자기 웹을 갖추고 있어 원격으로 해킹할 수 있다.
전투와 해킹 행위는 다이롤로 해결된다.
전투 롤에 성공한 봇은 파괴되고 경기장에서 제거됩니다. 전투 롤에 성공한 조종사는 "루틴"카드를 폐기해야 합니다.
봇이나 단말기는 해킹 시 측면이 바뀝니다. 성공한 해커는 해킹된 봇이나 터미널의 베이스에 자신의 색깔의 소유 표시를 합니다.
차례가 끝날 때, 활동적인 선수는 2개의 "루틴"카드를 뽑는다. 플레이어가 "루틴"카드의 덱을 마치면 게임이 종료된다.
승자를 결정하기 위해, 선수들은 게임에서 그리고 게임이 끝날 때 점수를 얻습니다.
차례가 시작될 때 소지하고 있는 각 터미널에 승리 포인트가 부여됩니다. 게임이 끝날 때 각 봇이 승리 포인트를 부여합니다.
차례가 끝날 때, 활동적인 선수는 2개의 "루틴"카드를 뽑는다. 플레이어가 "루틴"카드의 덱을 마치면 게임이 종료된다.
승자를 결정하기 위해, 선수들은 게임에서 그리고 게임이 끝날 때 점수를 얻습니다.
차례가 시작될 때 소지하고 있는 각 터미널에 승리 포인트가 부여됩니다. 게임이 끝날 때 각 봇이 승리 포인트를 부여합니다.
승점이 가장 높은 플레이어가 승리합니다. 축하하지만 곧 또 다른 싸움이 벌어질 테니 영광은 오래가지 않을 거예요!
—출판사의 설명
ArenaBots is a tactical combat game for 2 to 6 players. You play a young pilot of bots who faces his opponents for glory in a LAB in the rich universe of Eden. You will have to control your bots, make them fight, move and hack the enemy bots in order to emerge victorious from the fight.
The game is played out as a succession of rounds during which the active player can play "routines" cards and / or activate his driver.
The "routines" cards are one of the original points of the game. They represent both the possibilities of actions of your bots and the defense programs of your pilot. If you want to activate your bots it will be necessary to play a card and to realize the action described on this one. If your pilot takes damage, you will need to discard a card.
The different bots you have under your control have special abilities. It's up to you to use them wisely to dominate your opponents in the arena.
The RoninBot has advanced combat software, Jujitsu 2.0, which allows it to attack multiple opponents at once.
The PushBot can move other Bots thanks to its Tesla pistons, but their programming prevents them from pushing a Pilot.
The SipderBot is equipped with an electromagnetic web allowing it to hack remotely.
The combat and hacking actions are resolved by a die roll.
A bot that suffers a success to a combat roll is destroyed and removed from the arena. A pilot who suffers a success to a combat roll must discard a "routine" card.
A bot or terminal changes sides when hacked. The successful hacker places a possession marker of his color on the base of the hacked bot or terminal.
At the end of his turn, the active player draws 2 "routine" cards. When a player finishes his deck of "routine" cards the game ends.
In order to determine the winner, players score points in the game and at the end of the game.
Each terminal under your possession at the beginning of your turn grants you a victory point. Each bot under your possession, at the end of the game, grants you a victory point.
At the end of his turn, the active player draws 2 "routine" cards. When a player finishes his deck of "routine" cards the game ends.
In order to determine the winner, players score points in the game and at the end of the game.
Each terminal under your possession at the beginning of your turn grants you a victory point. Each bot under your possession, at the end of the game, grants you a victory point.
The player with the highest number of victory points wins the game. Congratulation to him but the glory is short-lived because soon another fight will take place!
—description from the publisher
The game is played out as a succession of rounds during which the active player can play "routines" cards and / or activate his driver.
The "routines" cards are one of the original points of the game. They represent both the possibilities of actions of your bots and the defense programs of your pilot. If you want to activate your bots it will be necessary to play a card and to realize the action described on this one. If your pilot takes damage, you will need to discard a card.
The different bots you have under your control have special abilities. It's up to you to use them wisely to dominate your opponents in the arena.
The RoninBot has advanced combat software, Jujitsu 2.0, which allows it to attack multiple opponents at once.
The PushBot can move other Bots thanks to its Tesla pistons, but their programming prevents them from pushing a Pilot.
The SipderBot is equipped with an electromagnetic web allowing it to hack remotely.
The combat and hacking actions are resolved by a die roll.
A bot that suffers a success to a combat roll is destroyed and removed from the arena. A pilot who suffers a success to a combat roll must discard a "routine" card.
A bot or terminal changes sides when hacked. The successful hacker places a possession marker of his color on the base of the hacked bot or terminal.
At the end of his turn, the active player draws 2 "routine" cards. When a player finishes his deck of "routine" cards the game ends.
In order to determine the winner, players score points in the game and at the end of the game.
Each terminal under your possession at the beginning of your turn grants you a victory point. Each bot under your possession, at the end of the game, grants you a victory point.
At the end of his turn, the active player draws 2 "routine" cards. When a player finishes his deck of "routine" cards the game ends.
In order to determine the winner, players score points in the game and at the end of the game.
Each terminal under your possession at the beginning of your turn grants you a victory point. Each bot under your possession, at the end of the game, grants you a victory point.
The player with the highest number of victory points wins the game. Congratulation to him but the glory is short-lived because soon another fight will take place!
—description from the publisher
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