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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
30-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Gary Graber
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아티스트
-
인원
게임 소개
전투지도자는 민덴의 게임 시리즈로, 제2차 세계 대전 중 전술 수준 보병 전투를 시뮬레이션한 게임입니다. 카운터(5/8인치)는 사격술, 사기, 근거리 능력, 지도자 계급 및 무기에 대해 개별적으로 명명되고 평가되는 병사들을 나타냅니다. 지도 눈금은 육각형당 17야드이고, 시간 눈금은 한 바퀴당 45초에서 60초 사이입니다. 다양한 시나리오로 게이머들은 각 팀 간의 교전을 수행할 수 있다. 이 게임은 두 명의 플레이어를 위해 고안되었다.
모든 민덴이 출시하는 것과 마찬가지로 이 게임 시리즈는 역사성과 플레이 가능성을 강조한다. 게임과 모듈은 자유롭게 결합할 수 있습니다. 첫 두 편은 동부 전선의 타이타닉 투쟁을 다루고 있습니다 가능한 가장 작은 규모로... 독일군과 러시아군 각각 1명씩 카운터에는 각 군의 강점과 약점이 반영돼 있다. 플레이어가 게임을 하기 위해서는 6면 주사위와 표준 플레이 카드 덱을 제공해야 하며, 양면 카운터는 게임을 하기 전에 분할해야 한다.
탱크는 안 돼! 전투지도자(Combat Leader) 시스템은 역사적으로 충실하지만 플레이가 가능한 방식으로 개별 군인과 지도자 간의 전술 보병 사격을 시뮬레이션하기 위해 고안된 2인용 게임이다. 그리고 네... 전투지도자 체제를 위한 더 많은 게임과 국적이 계획되어 있다.
컴뱃 리더 게임 시스템은 두 명의 플레이어를 위해 설계되었지만, 많은 솔리테어 애호가들은 복잡성이 낮고, 맵에 유닛이 많지 않으며, 시스템에 일부 "chaos"와 가변성이 내장되어 있기 때문에 "solo 친화적인"로 간주한다.
전투 지도자: 핵심 규칙은 전투 리더 게임 시스템 전체에 대한 민덴의 규칙집이다. 여기에는 게임을 하기 위한 모든 표준, 고급 및 옵션 규칙이 포함되어 있습니다. 이 책에는 샘플 시나리오를 플레이할 수 있도록 게임 맵과 군인 카운터가 포함되어 있습니다. 이 규칙을 완전히 사용하기 위해 플레이어는 적어도 하나의 전투 지도자 게임, 모듈, 게임 컴포넌트 세트에 접근할 수 있다고 가정한다.
전투지도자: 핵심규칙(CORE Rules)은 독일 및 러시아 병사(그린, SS, 돌격공병, 국민돌격대 및 인민해방부대를 위한 규칙 포함)를 포함하는 52페이지 분량의 책이다.
모든 민덴이 출시하는 것과 마찬가지로 이 게임 시리즈는 역사성과 플레이 가능성을 강조한다. 게임과 모듈은 자유롭게 결합할 수 있습니다. 첫 두 편은 동부 전선의 타이타닉 투쟁을 다루고 있습니다 가능한 가장 작은 규모로... 독일군과 러시아군 각각 1명씩 카운터에는 각 군의 강점과 약점이 반영돼 있다. 플레이어가 게임을 하기 위해서는 6면 주사위와 표준 플레이 카드 덱을 제공해야 하며, 양면 카운터는 게임을 하기 전에 분할해야 한다.
탱크는 안 돼! 전투지도자(Combat Leader) 시스템은 역사적으로 충실하지만 플레이가 가능한 방식으로 개별 군인과 지도자 간의 전술 보병 사격을 시뮬레이션하기 위해 고안된 2인용 게임이다. 그리고 네... 전투지도자 체제를 위한 더 많은 게임과 국적이 계획되어 있다.
컴뱃 리더 게임 시스템은 두 명의 플레이어를 위해 설계되었지만, 많은 솔리테어 애호가들은 복잡성이 낮고, 맵에 유닛이 많지 않으며, 시스템에 일부 "chaos"와 가변성이 내장되어 있기 때문에 "solo 친화적인"로 간주한다.
전투 지도자: 핵심 규칙은 전투 리더 게임 시스템 전체에 대한 민덴의 규칙집이다. 여기에는 게임을 하기 위한 모든 표준, 고급 및 옵션 규칙이 포함되어 있습니다. 이 책에는 샘플 시나리오를 플레이할 수 있도록 게임 맵과 군인 카운터가 포함되어 있습니다. 이 규칙을 완전히 사용하기 위해 플레이어는 적어도 하나의 전투 지도자 게임, 모듈, 게임 컴포넌트 세트에 접근할 수 있다고 가정한다.
전투지도자: 핵심규칙(CORE Rules)은 독일 및 러시아 병사(그린, SS, 돌격공병, 국민돌격대 및 인민해방부대를 위한 규칙 포함)를 포함하는 52페이지 분량의 책이다.
Combat Leader is Minden's game series that simulates tactical level infantry combat during the Second World War. Counters (5/8th inch) represent individual soldiers that are individually named and rated for marksmanship, morale, melee ability, leadership rank, and weapon. The map scale is 17 yards per hex, and time scale is between 45 and 60 seconds per turn. A variety of scenarios enables gamers to conduct firefights between individual squads. The game was designed for two-players.
Like all Minden releases, this game series emphasizes historicity and playability. Games and modules may be freely combined. The first two releases cover the titanic struggle on the east front, at the smallest scale possible... individual German and Russian soldiers. The counters reflect the strengths and weaknesses of each army. Note that players must supply a six-sided die and deck of standard playing cards to play, and the two-sided counters must be cut apart prior to play.
Tanks? No tanks! The Combat Leader system is a two-player game designed to simulate tactical infantry firefights between individual soldiers and leaders in an historically faithful yet highly playable manner. And yes... more games and nationalities for the Combat Leader system are planned.
While the Combat Leader game system was designed for two players, many solitaire enthusiasts would consider it "solo friendly" since it is low complexity, there are not many units on the map at any time, and there is some "chaos" and variability built into the system (similar to other two-player games published by Minden).
Combat Leader: Core Rules is Minden's rulebook for the entire Combat Leader game system. It includes all standard, advanced, and optional rules to play the game. The book also contains portions of game maps and soldier counters to allow you to play sample scenarios. To fully employ these rules, it is assumed that players have access to at least one Combat Leader game, module, or game component set.
COMBAT LEADER: CORE RULES is a 52-page book containing all the standard, advanced, and optional rules for the system, covering German and Russian soldiers (including rules for Green, SS, Assault Engineer, and Volkssturm squads, and commissars)
Like all Minden releases, this game series emphasizes historicity and playability. Games and modules may be freely combined. The first two releases cover the titanic struggle on the east front, at the smallest scale possible... individual German and Russian soldiers. The counters reflect the strengths and weaknesses of each army. Note that players must supply a six-sided die and deck of standard playing cards to play, and the two-sided counters must be cut apart prior to play.
Tanks? No tanks! The Combat Leader system is a two-player game designed to simulate tactical infantry firefights between individual soldiers and leaders in an historically faithful yet highly playable manner. And yes... more games and nationalities for the Combat Leader system are planned.
While the Combat Leader game system was designed for two players, many solitaire enthusiasts would consider it "solo friendly" since it is low complexity, there are not many units on the map at any time, and there is some "chaos" and variability built into the system (similar to other two-player games published by Minden).
Combat Leader: Core Rules is Minden's rulebook for the entire Combat Leader game system. It includes all standard, advanced, and optional rules to play the game. The book also contains portions of game maps and soldier counters to allow you to play sample scenarios. To fully employ these rules, it is assumed that players have access to at least one Combat Leader game, module, or game component set.
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