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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-15 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Apuri (あぷり)
-
아티스트
Shimesu (しめす)
-
인원
게임 소개
사용자 요약
《북웜》은 일본의 공포와 서스펜스가 가미된 추리 게임이다. 플레이어들은 책꽂이에 있는 18장의 카드들에 대한 행동을 합니다. 이 게임은 일본어와 영어 규칙에 따라 일본어로 출판된다.
학교 도서관에 소문이 났는데 벌써 경기가 시작됐대.
책을 좋아하는 소녀 "는 오래전 이야기입니다.북 웜&인용어가 갑자기 사라졌어요. 마법 같은 일이 벌어졌고, 그녀가 마지막으로 빌린 책은 학교 도서관 책꽂이로 돌아왔다.
선수들은 책장을 만들기 위해 카드를 배열합니다. 이 안에 책벌레 책이 있을지도 몰라. 플레이어들은 책을 읽으면서 책을 피하기 위해 그것이 무엇인지 추론하는 행동을 따른다.
반납된 책을 찾는 데는 세 가지 규칙이 있습니다.
1. 당신은 항상 책장의 한쪽에서 책을 빌려요.
2. 책 제목에 따라 행동하세요.
3. "을 빌리는 사람;도서관 카드에 있는 북 웜&인용구는 사라지고 게임을 잃게 됩니다.
게시자 요약
더 테일
그것은 오래 전의 이야기입니다. 어느 장소엔가 책을 좋아하는 소녀가 있었다. 그녀는 모든 사람들의 부름을 받았다.Worm”, 왜냐하면 그녀는 항상
학교 도서관에 가서 매일 많은 책을 빌렸다.
어느 날, 그녀는 갑자기 사라졌습니다. 아무도 그녀의 행방을 몰랐다. 모두가 그녀가 학교를 떠나 사라진 것에 대해 영혼처럼 이야기한다. 마법 같은 일이 벌어졌고, 그녀가 마지막으로 빌린 책은 책꽂이 학교 도서관에 반납되었다.
몇 십 년 후, 소녀에 대한 이야기가 나왔습니다.책 웜”는 괴담으로 학교 도서관에서 계속되었습니다. 어느 날, 한 소년이 많은 학생에게 말했습니다.
게임을 통해 &ldquo의 위치를 알아봅시다.책 웜”라는 이름의 소녀가 마지막으로 빌린 책 웜”책 웜”. 그리고 나서, 그들은 그 게임을 하기 시작했습니다.
목적
플레이어는 BOOK 카드를 테이블 위에 가로줄로 배열합니다. 그 카드들은 책장이라고 불립니다. 게임이 시작되면 플레이어는 항상 테이블 위에 있는 책장에서 카드를 고르게 되는데, 이는 책장에서 책을 빌린다는 것을 의미한다. &ldquo라고 적힌 조커 카드를 집어 든 선수책 웜” 일본어로 “のの” 위에 빨간색 줄무늬가 있습니다.
物語
少し昔のお話です。
あるところに本が大好きな女の子がいました。
毎日のように学校の図書室に足を運んでは
本を借りていたので、
『本の虫』と呼ばれていました。
そんな彼女が、ある日忽然(こつぜん)と姿を消しました。
彼女のゆくえ行方は誰にも分からず、神隠しとして
学校中の噂(うわさ)となりましたが、
不思議なことに、そのとき彼女が借りていた本は
図書室の本棚に戻されていたそうです−。
彼女のことが
すっかり怪談話として伝わるようになった数十年後、
図書室に集まる本好きな学生たちの一人が
こんなことを口にしました。
「『本の虫』が最後に借りていた本を探すゲームをしないか。
借りた本の題名に沿って次に借りる本を決め、
貸出履歴に彼女の名前が入った本を借りた人が
どうなるのか確かめてみよう。」
こうして始まったゲームが
新たな物語の幕開けとなるのでした。
ゲームの目的
プレイヤーは
順番に横一列に並べた本を端からおもてにしていきます。
(これを『本を借りる』と呼びます)
その中で、貸出履歴に『本の虫』と書いてある本を
借りてしまったプレイヤーがゲームの敗北者となります。
本が持つ様々な効果を駆使し、
相手と本をよく見て勝利を掴みましょう。
《북웜》은 일본의 공포와 서스펜스가 가미된 추리 게임이다. 플레이어들은 책꽂이에 있는 18장의 카드들에 대한 행동을 합니다. 이 게임은 일본어와 영어 규칙에 따라 일본어로 출판된다.
학교 도서관에 소문이 났는데 벌써 경기가 시작됐대.
책을 좋아하는 소녀 "는 오래전 이야기입니다.북 웜&인용어가 갑자기 사라졌어요. 마법 같은 일이 벌어졌고, 그녀가 마지막으로 빌린 책은 학교 도서관 책꽂이로 돌아왔다.
선수들은 책장을 만들기 위해 카드를 배열합니다. 이 안에 책벌레 책이 있을지도 몰라. 플레이어들은 책을 읽으면서 책을 피하기 위해 그것이 무엇인지 추론하는 행동을 따른다.
반납된 책을 찾는 데는 세 가지 규칙이 있습니다.
1. 당신은 항상 책장의 한쪽에서 책을 빌려요.
2. 책 제목에 따라 행동하세요.
3. "을 빌리는 사람;도서관 카드에 있는 북 웜&인용구는 사라지고 게임을 잃게 됩니다.
게시자 요약
더 테일
그것은 오래 전의 이야기입니다. 어느 장소엔가 책을 좋아하는 소녀가 있었다. 그녀는 모든 사람들의 부름을 받았다.Worm”, 왜냐하면 그녀는 항상
학교 도서관에 가서 매일 많은 책을 빌렸다.
어느 날, 그녀는 갑자기 사라졌습니다. 아무도 그녀의 행방을 몰랐다. 모두가 그녀가 학교를 떠나 사라진 것에 대해 영혼처럼 이야기한다. 마법 같은 일이 벌어졌고, 그녀가 마지막으로 빌린 책은 책꽂이 학교 도서관에 반납되었다.
몇 십 년 후, 소녀에 대한 이야기가 나왔습니다.책 웜”는 괴담으로 학교 도서관에서 계속되었습니다. 어느 날, 한 소년이 많은 학생에게 말했습니다.
게임을 통해 &ldquo의 위치를 알아봅시다.책 웜”라는 이름의 소녀가 마지막으로 빌린 책 웜”책 웜”. 그리고 나서, 그들은 그 게임을 하기 시작했습니다.
목적
플레이어는 BOOK 카드를 테이블 위에 가로줄로 배열합니다. 그 카드들은 책장이라고 불립니다. 게임이 시작되면 플레이어는 항상 테이블 위에 있는 책장에서 카드를 고르게 되는데, 이는 책장에서 책을 빌린다는 것을 의미한다. &ldquo라고 적힌 조커 카드를 집어 든 선수책 웜” 일본어로 “のの” 위에 빨간색 줄무늬가 있습니다.
物語
少し昔のお話です。
あるところに本が大好きな女の子がいました。
毎日のように学校の図書室に足を運んでは
本を借りていたので、
『本の虫』と呼ばれていました。
そんな彼女が、ある日忽然(こつぜん)と姿を消しました。
彼女のゆくえ行方は誰にも分からず、神隠しとして
学校中の噂(うわさ)となりましたが、
不思議なことに、そのとき彼女が借りていた本は
図書室の本棚に戻されていたそうです−。
彼女のことが
すっかり怪談話として伝わるようになった数十年後、
図書室に集まる本好きな学生たちの一人が
こんなことを口にしました。
「『本の虫』が最後に借りていた本を探すゲームをしないか。
借りた本の題名に沿って次に借りる本を決め、
貸出履歴に彼女の名前が入った本を借りた人が
どうなるのか確かめてみよう。」
こうして始まったゲームが
新たな物語の幕開けとなるのでした。
ゲームの目的
プレイヤーは
順番に横一列に並べた本を端からおもてにしていきます。
(これを『本を借りる』と呼びます)
その中で、貸出履歴に『本の虫』と書いてある本を
借りてしまったプレイヤーがゲームの敗北者となります。
本が持つ様々な効果を駆使し、
相手と本をよく見て勝利を掴みましょう。
User summary
本の虫 (Book Worm) is a deduction game with Japanese horror and suspense. Players work through actions on the 18 cards found on the book shelf. The game is published in Japanese with Japanese and English rules.
There's a rumor in the school library and the game had already started.
It's a long time ago story, a book-loving girl called "Book Worm" suddenly disappeared. Something magical happened, and the book she borrowed last was returned to the bookshelf of the school library.
The players arrange the cards to make the shelf of books. Within this might be the Book Worm book. Players work through the books, following the actions to deduce which it is, in order to avoid it.
There are three rules to find out the returned book.
1. You always borrow the book from one side of the shelf.
2. Follow the action on the title of the book.
3. The one who borrows the book with "Book Worm" on the library card will disappear and lose the game.
Publisher's summary
The Tale
It’s a long time ago story. In a certain place, there was a girl who loved books. She was called by everyone “Book Worm”, because she always
went to school library and borrowed a lot of books everyday.
One day, she suddenly disappeared. Nobody knew her whereabouts. Everyone talks to about her disappearance away from school like spirit person. Something magical happened and, the book she borrowed last, was returned to the Bookshelf school library.
Few decades later, the story of the girl “Book Worm” continued in the school library by everyone as ghost story. One day, a boy said to many student.
Let’s play the game to find out the location of the “Book Worm” that was last borrowed by the girl named “Book Worm”. Then, they started play the game.
Purpose
Players place BOOK cards orderly in a horizontal row on the table. The cards are called Bookshelf. When game is started, player will always pick cards from Bookshelf on the table, which means borrowing a Book from Bookshelf. Any player who picks up a joker card that is written “Book Worm” in Japanese character “本の虫” with a red color stripe on top.
物語
少し昔のお話です。
あるところに本が大好きな女の子がいました。
毎日のように学校の図書室に足を運んでは
本を借りていたので、
『本の虫』と呼ばれていました。
そんな彼女が、ある日忽然(こつぜん)と姿を消しました。
彼女のゆくえ行方は誰にも分からず、神隠しとして
学校中の噂(うわさ)となりましたが、
不思議なことに、そのとき彼女が借りていた本は
図書室の本棚に戻されていたそうです−。
彼女のことが
すっかり怪談話として伝わるようになった数十年後、
図書室に集まる本好きな学生たちの一人が
こんなことを口にしました。
「『本の虫』が最後に借りていた本を探すゲームをしないか。
借りた本の題名に沿って次に借りる本を決め、
貸出履歴に彼女の名前が入った本を借りた人が
どうなるのか確かめてみよう。」
こうして始まったゲームが
新たな物語の幕開けとなるのでした。
ゲームの目的
プレイヤーは
順番に横一列に並べた本を端からおもてにしていきます。
(これを『本を借りる』と呼びます)
その中で、貸出履歴に『本の虫』と書いてある本を
借りてしまったプレイヤーがゲームの敗北者となります。
本が持つ様々な効果を駆使し、
相手と本をよく見て勝利を掴みましょう。
本の虫 (Book Worm) is a deduction game with Japanese horror and suspense. Players work through actions on the 18 cards found on the book shelf. The game is published in Japanese with Japanese and English rules.
There's a rumor in the school library and the game had already started.
It's a long time ago story, a book-loving girl called "Book Worm" suddenly disappeared. Something magical happened, and the book she borrowed last was returned to the bookshelf of the school library.
The players arrange the cards to make the shelf of books. Within this might be the Book Worm book. Players work through the books, following the actions to deduce which it is, in order to avoid it.
There are three rules to find out the returned book.
1. You always borrow the book from one side of the shelf.
2. Follow the action on the title of the book.
3. The one who borrows the book with "Book Worm" on the library card will disappear and lose the game.
Publisher's summary
The Tale
It’s a long time ago story. In a certain place, there was a girl who loved books. She was called by everyone “Book Worm”, because she always
went to school library and borrowed a lot of books everyday.
One day, she suddenly disappeared. Nobody knew her whereabouts. Everyone talks to about her disappearance away from school like spirit person. Something magical happened and, the book she borrowed last, was returned to the Bookshelf school library.
Few decades later, the story of the girl “Book Worm” continued in the school library by everyone as ghost story. One day, a boy said to many student.
Let’s play the game to find out the location of the “Book Worm” that was last borrowed by the girl named “Book Worm”. Then, they started play the game.
Purpose
Players place BOOK cards orderly in a horizontal row on the table. The cards are called Bookshelf. When game is started, player will always pick cards from Bookshelf on the table, which means borrowing a Book from Bookshelf. Any player who picks up a joker card that is written “Book Worm” in Japanese character “本の虫” with a red color stripe on top.
物語
少し昔のお話です。
あるところに本が大好きな女の子がいました。
毎日のように学校の図書室に足を運んでは
本を借りていたので、
『本の虫』と呼ばれていました。
そんな彼女が、ある日忽然(こつぜん)と姿を消しました。
彼女のゆくえ行方は誰にも分からず、神隠しとして
学校中の噂(うわさ)となりましたが、
不思議なことに、そのとき彼女が借りていた本は
図書室の本棚に戻されていたそうです−。
彼女のことが
すっかり怪談話として伝わるようになった数十年後、
図書室に集まる本好きな学生たちの一人が
こんなことを口にしました。
「『本の虫』が最後に借りていた本を探すゲームをしないか。
借りた本の題名に沿って次に借りる本を決め、
貸出履歴に彼女の名前が入った本を借りた人が
どうなるのか確かめてみよう。」
こうして始まったゲームが
新たな物語の幕開けとなるのでした。
ゲームの目的
プレイヤーは
順番に横一列に並べた本を端からおもてにしていきます。
(これを『本を借りる』と呼びます)
その中で、貸出履歴に『本の虫』と書いてある本を
借りてしまったプレイヤーがゲームの敗北者となります。
本が持つ様々な効果を駆使し、
相手と本をよく見て勝利を掴みましょう。
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