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BGG랭킹
BGG전체 : 11828
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
35-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Alberto Cano
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아티스트
Roman Kucharski
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인원
게임 소개
수백만 년 된 호박은 고대부터 사용된 반 귀중 보석으로 여겨진다. 호박의 가장 잘 알려진 색은 노란색/꿀색이지만, 다른 색상은 드물다. 암바르에서는 위험한 경로를 따라 호박을 수집하여 매력적인 보석을 만들어 빌라나 성에서 가장 높은 입찰자에게 팔려고 합니다. 크게 두 가지 놀이공간이 있다.
경로 요일, 순번 중에 경로 덱에서 카드를 수령하여 구성할 것입니다.
각 선수 앞에 4장의 고정카드로 구성된 액션존.
차례가 진행되는 동안, 플레이어는 경로 덱에서 중립 카드(크림색)와 여행의 위험을 나타내는 카드(블랙 카드)가 나타나는 카드를 집는다. 각 카드는 하루를 나타내며, 게임을 더 많이 할수록(턴의 1단계), 더 많은 동작을 취할 수 있습니다(턴의 2단계). 이러한 행동들은 호박을 수집하고, 귀중한 보석을 생산하여, 그것들을 팔 수 있는 마을로 가져가기 위해 사용된다.
이 게임은 두 개의 다른 라운드로 나뉜다. 첫 번째 라운드는 적은 자원과 적은 위험을 수반한다. 2차전은 1차전의 폐기 카드와 2차전의 새로운 카드를 합친 것이다. 두 번째 라운드의 카드가 끝나면 게임이 종료되고 가장 많은 금을 가진 플레이어가 승리합니다.
경기 내내 악마가 선수들을 쫓아다닌다. 1라운드에서는 너무 많이 전진하는 선수를 추격하는 뱀악마가, 2라운드에서는 항상 가장 많은 금을 가지고 플레이어를 추격하는 붉은악마가 있다.
퀵 턴 개요: 카드를 보드에 올려놓고 카드를 꺼내면 몇 가지 이벤트가 발생합니다. 당신이 잡으면, 당신은 당신의 지역에서 행동을 취합니다. 이전에 보드에서 플레이된 카드마다 하나씩, 당신의 보석을 생산합니다. 그리고 나서, 당신은 금을 얻기 위해 무역 카드로 팔 수 있습니다. 나중에, 당신은 당신의 자원을 향상시키면서 당신의 금으로 무언가를 살 수 있습니다. 차례가 끝나면 악마 카드를 풀게 될 거야 만약 이 차례에 악마 카드가 있다면
—출판사의 설명
경로 요일, 순번 중에 경로 덱에서 카드를 수령하여 구성할 것입니다.
각 선수 앞에 4장의 고정카드로 구성된 액션존.
차례가 진행되는 동안, 플레이어는 경로 덱에서 중립 카드(크림색)와 여행의 위험을 나타내는 카드(블랙 카드)가 나타나는 카드를 집는다. 각 카드는 하루를 나타내며, 게임을 더 많이 할수록(턴의 1단계), 더 많은 동작을 취할 수 있습니다(턴의 2단계). 이러한 행동들은 호박을 수집하고, 귀중한 보석을 생산하여, 그것들을 팔 수 있는 마을로 가져가기 위해 사용된다.
이 게임은 두 개의 다른 라운드로 나뉜다. 첫 번째 라운드는 적은 자원과 적은 위험을 수반한다. 2차전은 1차전의 폐기 카드와 2차전의 새로운 카드를 합친 것이다. 두 번째 라운드의 카드가 끝나면 게임이 종료되고 가장 많은 금을 가진 플레이어가 승리합니다.
경기 내내 악마가 선수들을 쫓아다닌다. 1라운드에서는 너무 많이 전진하는 선수를 추격하는 뱀악마가, 2라운드에서는 항상 가장 많은 금을 가지고 플레이어를 추격하는 붉은악마가 있다.
퀵 턴 개요: 카드를 보드에 올려놓고 카드를 꺼내면 몇 가지 이벤트가 발생합니다. 당신이 잡으면, 당신은 당신의 지역에서 행동을 취합니다. 이전에 보드에서 플레이된 카드마다 하나씩, 당신의 보석을 생산합니다. 그리고 나서, 당신은 금을 얻기 위해 무역 카드로 팔 수 있습니다. 나중에, 당신은 당신의 자원을 향상시키면서 당신의 금으로 무언가를 살 수 있습니다. 차례가 끝나면 악마 카드를 풀게 될 거야 만약 이 차례에 악마 카드가 있다면
—출판사의 설명
Millions of years old, amber is considered a semi-precious jewel used since ancient times. While the best known color of amber is yellow/honey, there are rare varieties of other colors. In Ambar, you want to collect the amber by following dangerous routes to create attractive jewels and sell them to the highest bidder in villas and castles. There are two main play areas:
The route days, which we will form by picking up cards from the route deck during the turn.
The action zone, which is made up of four fixed cards in front of each player.
During their turn, a player picks up cards from the route deck, where neutral cards (cream color) and cards that represent dangers of the journey (black cards) will appear. Each card represents one day, and the more days you play (Phase 1 of the turn), the more actions you can take (Phase 2 of the turn). These actions are used to collect amber, produce precious jewels with it, and take them to villages where they can be sold.
The game is divided into two different rounds. The first round comes with fewer resources and involves less danger. The second round adds up the discard cards from the first round mixed with the new cards from the second round. When the cards of the second round are finished, the game ends, and the player with the most gold wins.
During the whole game, demons are chasing the players. In the first round there is the snake demon, which chases the player who advances too much (five or more days of travel) and in the second round is the red demon, which always chases the player with the most gold.
Quick turn overview: You take cards from the deck placing them on the board, and some events happen. When you hold, you take actions in your area, one for each card previously played on the board, producing your jewels. Then, you can sell to a trade card to get gold. Later, you can buy something with your gold, improving your resources. At the end of the turn, you will solve the demon cards, if there are any of them in this turn.
—description from the publisher
The route days, which we will form by picking up cards from the route deck during the turn.
The action zone, which is made up of four fixed cards in front of each player.
During their turn, a player picks up cards from the route deck, where neutral cards (cream color) and cards that represent dangers of the journey (black cards) will appear. Each card represents one day, and the more days you play (Phase 1 of the turn), the more actions you can take (Phase 2 of the turn). These actions are used to collect amber, produce precious jewels with it, and take them to villages where they can be sold.
The game is divided into two different rounds. The first round comes with fewer resources and involves less danger. The second round adds up the discard cards from the first round mixed with the new cards from the second round. When the cards of the second round are finished, the game ends, and the player with the most gold wins.
During the whole game, demons are chasing the players. In the first round there is the snake demon, which chases the player who advances too much (five or more days of travel) and in the second round is the red demon, which always chases the player with the most gold.
Quick turn overview: You take cards from the deck placing them on the board, and some events happen. When you hold, you take actions in your area, one for each card previously played on the board, producing your jewels. Then, you can sell to a trade card to get gold. Later, you can buy something with your gold, improving your resources. At the end of the turn, you will solve the demon cards, if there are any of them in this turn.
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