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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-80 분
-
연령
18+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
그것은 너무 틀렸다: Caveman Edition은 여러분이 빨리 배울 수 있지만, 숙달하는데 몇 년을 소비하는 전략적인 파티 게임 시리즈가 되기를 바라는 것 중 첫 번째 게임입니다. 게임 시스템은 너무나 많은 내용을 제공해서 당신이 죽을 때까지 영원히 플레이할 수 있고 당신의 아이들에게 물려줄 수 있다. 전통적인 독립 실행형 게임은 선택하기 쉽지만 숙련된 플레이어를 계속 참여시킬 수 있는 게임플레이가 충분하지 않거나, 깊이는 풍부하지만 참여하기는 어렵습니다. 그것은 너무 틀렸다: Caveman 에디션은 새로운 플레이어들이 바로 뛰어들 수 있도록 단순함을 유지하면서 경험 많은 게이머들을 즐겁게 하기 위해 고안되었다.
플레이어들은 4명의 원시인 중 무작위로 구성된 집합으로부터 부족을 만드는 것으로 게임을 시작합니다. 모든 플레이어가 이 작업을 완료하면 플레이어는 원시인을 "와일드"로 보내 아이템을 가져오면 부족이 더 강해질 수 있습니다. 원시인과 다른 플레이어가 같은 아이템(동굴 여인, 이벤트, 거주할 동굴, 사냥할 공룡)을 선택할 때 충돌이 발생합니다. 이 경우 충돌이 시작되고 카드의 텍스트를 보면서 해결됩니다. 간단한 지침에 따라 우승자를 결정하십시오. 승자들은 소중한 소유물을 그들의 부족에게 돌려줍니다.
어떤 원시인과 아이템은 다른 일을 더 잘 해냅니다. 어떤 원시인은 사냥을 잘하고, 어떤 원시인은 동굴 아줌마와의 사랑을 잘 찾으며, 다른 원시인은 덜 실용적이다. 어떤 것들은 심지어 갈등에서 이기기에 완벽합니다.
논쟁 없이 승리하거나 분쟁에서 승리하여 성공적으로 임무를 완수하는 원시인들은 지치게 되고 그들(그리고 그들의 발견의 전리품)은 다음 차례가 될 때까지 다시 돌려보낼 수 없다. 누가 지쳤는지, 얼마나 많은 카드를 손에 쥐고 있는지를 관리하는 것(새로운 집/동굴의 발견으로 확대될 수 있음)이 승리를 주장하기 위해 중요하다. 당신의 부족이 아이템, 강력한 공룡 사냥, 동굴 여인, 애완동물로 부자가 되면 당신은 더 많은 분쟁에서 승리할 수 있고 다른 플레이어들에게 더 많은 혼란을 일으킬 수 있습니다.
게임이 끝나면 플레이어들이 모아둔 카드의 가치를 합산해 승자가 나올 수도 있다.
—디자이너의 설명
플레이어들은 4명의 원시인 중 무작위로 구성된 집합으로부터 부족을 만드는 것으로 게임을 시작합니다. 모든 플레이어가 이 작업을 완료하면 플레이어는 원시인을 "와일드"로 보내 아이템을 가져오면 부족이 더 강해질 수 있습니다. 원시인과 다른 플레이어가 같은 아이템(동굴 여인, 이벤트, 거주할 동굴, 사냥할 공룡)을 선택할 때 충돌이 발생합니다. 이 경우 충돌이 시작되고 카드의 텍스트를 보면서 해결됩니다. 간단한 지침에 따라 우승자를 결정하십시오. 승자들은 소중한 소유물을 그들의 부족에게 돌려줍니다.
어떤 원시인과 아이템은 다른 일을 더 잘 해냅니다. 어떤 원시인은 사냥을 잘하고, 어떤 원시인은 동굴 아줌마와의 사랑을 잘 찾으며, 다른 원시인은 덜 실용적이다. 어떤 것들은 심지어 갈등에서 이기기에 완벽합니다.
논쟁 없이 승리하거나 분쟁에서 승리하여 성공적으로 임무를 완수하는 원시인들은 지치게 되고 그들(그리고 그들의 발견의 전리품)은 다음 차례가 될 때까지 다시 돌려보낼 수 없다. 누가 지쳤는지, 얼마나 많은 카드를 손에 쥐고 있는지를 관리하는 것(새로운 집/동굴의 발견으로 확대될 수 있음)이 승리를 주장하기 위해 중요하다. 당신의 부족이 아이템, 강력한 공룡 사냥, 동굴 여인, 애완동물로 부자가 되면 당신은 더 많은 분쟁에서 승리할 수 있고 다른 플레이어들에게 더 많은 혼란을 일으킬 수 있습니다.
게임이 끝나면 플레이어들이 모아둔 카드의 가치를 합산해 승자가 나올 수도 있다.
—디자이너의 설명
That's So Wrong: Caveman Edition is the first in what is hoped to be a long series of strategic party games that you can learn quickly, but spend years mastering. The game system offers so much substance that you can play them forever and ever until you die and pass them on to your children. Traditional standalone games usually make you pick one: they're either easy to pick up, but don't have enough gameplay to keep experienced players engaged; or they're loaded with depth, but tough to get into. That's So Wrong: Caveman edition was designed to keep experienced gamers entertained, while maintaining simplicity so new players can jump right in.
Players start the game by building their tribe from a random set of 4 caveman. Once all players have done this, players can send their caveman out to the "wild" to fetch items which in turn help make your tribe stronger. Conflicts happen when your caveman and another player's choose the same item, cave woman, event, caves to live in, or dinosaurs to hunt. If this happens conflicts begin and are resolved by looking at the text of the card. Follow the simple instructions to determine the winner. Winners take the prized possessions back to their tribe.
Certain cavemen and items are better at accomplishing different tasks. Some cavemen are good at hunting, some are good at finding love with the cave-ladies, and others are less practical. Some are even perfect for winning conflicts.
Cavemen who successfully accomplish their mission by being uncontested or winning a conflict become exhausted and they (and their spoils of discovery) are unable to be sent back out again until the following turn. Managing who is exhausted and how many cards are in your hand (which can be expanded with the discovery of a new home/cave) is important to claim victory. As your tribe grows rich with items, powerful dinosaur hunts, cave-woman, and pets you'll be able to win more conflicts and cause more mayhem for other players.
At the end of the game, players add up the value of the cards they've collected and a winner may emerge.
—description from the designer
Players start the game by building their tribe from a random set of 4 caveman. Once all players have done this, players can send their caveman out to the "wild" to fetch items which in turn help make your tribe stronger. Conflicts happen when your caveman and another player's choose the same item, cave woman, event, caves to live in, or dinosaurs to hunt. If this happens conflicts begin and are resolved by looking at the text of the card. Follow the simple instructions to determine the winner. Winners take the prized possessions back to their tribe.
Certain cavemen and items are better at accomplishing different tasks. Some cavemen are good at hunting, some are good at finding love with the cave-ladies, and others are less practical. Some are even perfect for winning conflicts.
Cavemen who successfully accomplish their mission by being uncontested or winning a conflict become exhausted and they (and their spoils of discovery) are unable to be sent back out again until the following turn. Managing who is exhausted and how many cards are in your hand (which can be expanded with the discovery of a new home/cave) is important to claim victory. As your tribe grows rich with items, powerful dinosaur hunts, cave-woman, and pets you'll be able to win more conflicts and cause more mayhem for other players.
At the end of the game, players add up the value of the cards they've collected and a winner may emerge.
—description from the designer
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