-
BGG랭킹
BGG전체 : 5459
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
75-75 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Johann Favazzo
-
아티스트
ann&seb
-
인원
게임 소개
사악한 저주 아래 숲은 서서히 죽어가고 있다. 이 녹색의 위험에 처한 왕국의 마지막 수호자인 몇몇 드루이드들이 무기력한 동물들의 부름에 응답합니다. 숲을 구하고 보호자가 되어라!
네메톤에서는 10 moons (열 차례)가 숲을 탐험하고, 새로운 물약을 만들고, 동물의 영혼을 소환하여 최대한 많은 평판 포인트를 획득할 수 있습니다.
플레이어의 차례는 밤, 새벽, 낮, 땅거미, 그리고 다음 플레이어의 차례가 4단계이다.
밤이 되면 드루이드는 달의 힘을 불러들여 숲에 신성한 식물의 본질을 키운다. 플레이어가 &ldquo를 추가합니다.포레스트” &ldquo의 기존 숲에 타일링Moon” 측면. 타일을 배치하고 나면 플레이어는 타일을 다른 &ldquo와 일직선으로 연결할 수 있는지 확인합니다.산림” 동일한 유형의 타일(강, 개간지, 바위 또는 흙), 모든 방향의 . 그런 다음 플레이어는 활성화된 타일 위에 특정 유형의 리소스를 배치합니다.
새벽에 플레이어가 "를 넘깁니다.포레스트 " 그가 방금 그 인용문에 붙인 타일"낮&인용. 그는 이제 오크, 샘, 또는 네메톤과 같은 성지로 가는 길을 발견할 수 있습니다. 만약 그렇다면, 플레이어는 해당 "인용어를 고른다.보호구역의 성지 타일을 그가 방금 추가한 타일에 연결하여 숲에 추가합니다.
낮에 플레이어는 "에 따라 적절한 행동을 취하기 위해 드루이드를 움직입니다.그가 걷고 있는 포레스트&인용 타일: 간단한 타일 위에 모든 자원을 모으고, 네메톤 근처에 있는 그 자원으로 물약을 만들거나, 동물의 신뢰를 얻습니다.
숲을 탐험하는 것은 쉽지 않습니다. 앞으로 나아갈 때, 드루이드는 꼬불꼬불한 길을 가고 방향을 바꾸거나 일직선으로 가는 움직임을 즐기는 힘을 사용할 수 있다. 그러나 플레이어는 휴식을 취하고 앞으로 나아갈 힘을 되찾는 것과 더 많은 점수를 얻기 위해 트리스켈을 얻는 것 중 하나를 선택해야 한다.
만약 그가 원한다면 드루이드는 신성한 식물인 대천사 식물을 이용해 까마귀로 변신해 어떤 인용문으로도 날아갈 수 있다.칠판에 타일을 얹다. 그는 동물의 영혼을 소환하여 특별한 힘을 얻은 다음 특별한 움직임(자원 교환, 지름길 찾기 등)을 할 수 있다.
해질 무렵 드루이드가 성공적으로 선행을 하여 숲을 치유하는 데 도움을 준 경우, 달성된 목표에 자신의 토큰을 올려놓고, 게임 종료 시 자원 1점은 물론 보너스 포인트를 부여한다.
그의 차례가 끝나면 모든 선수가 10"인용어를 내려놓을 때까지 다음 선수의 차례다.포레스트&인용타일.
그런 다음 플레이어는 자신의 평판 포인트를 계산해야 합니다.
각 물약은 카드에 표시된 포인트를 줍니다.
골은 주어진 점수 수를 나타냅니다.
동물들은 서로 다른 줄무늬에 따라 점수를 줍니다.
각 트리스켈은 2점을 줍니다.
평판 점수가 가장 많은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-게시자의 설명
네메톤에서는 10 moons (열 차례)가 숲을 탐험하고, 새로운 물약을 만들고, 동물의 영혼을 소환하여 최대한 많은 평판 포인트를 획득할 수 있습니다.
플레이어의 차례는 밤, 새벽, 낮, 땅거미, 그리고 다음 플레이어의 차례가 4단계이다.
밤이 되면 드루이드는 달의 힘을 불러들여 숲에 신성한 식물의 본질을 키운다. 플레이어가 &ldquo를 추가합니다.포레스트” &ldquo의 기존 숲에 타일링Moon” 측면. 타일을 배치하고 나면 플레이어는 타일을 다른 &ldquo와 일직선으로 연결할 수 있는지 확인합니다.산림” 동일한 유형의 타일(강, 개간지, 바위 또는 흙), 모든 방향의 . 그런 다음 플레이어는 활성화된 타일 위에 특정 유형의 리소스를 배치합니다.
새벽에 플레이어가 "를 넘깁니다.포레스트 " 그가 방금 그 인용문에 붙인 타일"낮&인용. 그는 이제 오크, 샘, 또는 네메톤과 같은 성지로 가는 길을 발견할 수 있습니다. 만약 그렇다면, 플레이어는 해당 "인용어를 고른다.보호구역의 성지 타일을 그가 방금 추가한 타일에 연결하여 숲에 추가합니다.
낮에 플레이어는 "에 따라 적절한 행동을 취하기 위해 드루이드를 움직입니다.그가 걷고 있는 포레스트&인용 타일: 간단한 타일 위에 모든 자원을 모으고, 네메톤 근처에 있는 그 자원으로 물약을 만들거나, 동물의 신뢰를 얻습니다.
숲을 탐험하는 것은 쉽지 않습니다. 앞으로 나아갈 때, 드루이드는 꼬불꼬불한 길을 가고 방향을 바꾸거나 일직선으로 가는 움직임을 즐기는 힘을 사용할 수 있다. 그러나 플레이어는 휴식을 취하고 앞으로 나아갈 힘을 되찾는 것과 더 많은 점수를 얻기 위해 트리스켈을 얻는 것 중 하나를 선택해야 한다.
만약 그가 원한다면 드루이드는 신성한 식물인 대천사 식물을 이용해 까마귀로 변신해 어떤 인용문으로도 날아갈 수 있다.칠판에 타일을 얹다. 그는 동물의 영혼을 소환하여 특별한 힘을 얻은 다음 특별한 움직임(자원 교환, 지름길 찾기 등)을 할 수 있다.
해질 무렵 드루이드가 성공적으로 선행을 하여 숲을 치유하는 데 도움을 준 경우, 달성된 목표에 자신의 토큰을 올려놓고, 게임 종료 시 자원 1점은 물론 보너스 포인트를 부여한다.
그의 차례가 끝나면 모든 선수가 10"인용어를 내려놓을 때까지 다음 선수의 차례다.포레스트&인용타일.
그런 다음 플레이어는 자신의 평판 포인트를 계산해야 합니다.
각 물약은 카드에 표시된 포인트를 줍니다.
골은 주어진 점수 수를 나타냅니다.
동물들은 서로 다른 줄무늬에 따라 점수를 줍니다.
각 트리스켈은 2점을 줍니다.
평판 점수가 가장 많은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-게시자의 설명
Under a vile curse, the forest is slowly dying. A few druids, last guardians of this green and endangered kingdom, answer the call of the helpless animals. Save the forest and become its protector!
In Nemeton, you have ten moons (ten turns) to explore the forest, create new potions, and summon the spirit of animals to earn as many reputation points as possible.
A player's turn has four phases — night, dawn, day, and dusk — then the next player takes their turn.
At night, the druid summons the power of the moon to grow sacred plant essences in the forest. The player adds a “Forest” tile to the existing forest on the “Moon” side. Once the tile is placed, the player checks if he can link it in a straight line with another “Forest” tile of the same type (river, clearing, rock or earth), in any direction. The player then places the resources of a certain type on the activated tiles.
At dawn, the player turns over the "Forest" tile he just placed on the "Day" side. He can now discover a path leading to a sacred place: an Oak, a spring, or a Nemeton. If it’s the case, the player picks the corresponding "Sacred place" tile in the reserve and adds it to the forest by connecting it to the tile he just added.
By day, the player will move the druid to take the proper course of action depending on the "Forest" tiles on which he is walking: gathering all the resources on a simple tile, creating potions with those resources near a Nemeton, or earning the trust of animals.
Exploring the forest isn’t easy. When moving forward, a druid can use a power to take winding paths and change directions or enjoy a boost in movements that go in a straight line. However, the player will have to choose between resting and getting back the power to move forward or getting a triskel to earn more points.
If he wishes, the druid can use a sacred plant, the archangel plant, to turn into a crow and to fly to any "Oak" tile on the board. He can summon the spirit of an animal to obtain its special powers and then use them during a special move (swap a resource, find a shortcut, etc.)
At dusk, if the druid helped to heal the forest by successfully doing virtuous deeds, he puts his token on the accomplished goal, giving him one more resource as well as bonus points at the end of the game if he is the first of the players to do so.
Once his turn is over, it‘s the turn of the next player until all players have laid down their 10 "Forest" tiles.
Then the players must count their reputation points:
Each potion gives the points indicated on the card.
The goals show the number of points given.
The animals give points depending on the different streaks.
Each triskel gives two points.
The player with the most reputation points wins the game.
-description from publisher
In Nemeton, you have ten moons (ten turns) to explore the forest, create new potions, and summon the spirit of animals to earn as many reputation points as possible.
A player's turn has four phases — night, dawn, day, and dusk — then the next player takes their turn.
At night, the druid summons the power of the moon to grow sacred plant essences in the forest. The player adds a “Forest” tile to the existing forest on the “Moon” side. Once the tile is placed, the player checks if he can link it in a straight line with another “Forest” tile of the same type (river, clearing, rock or earth), in any direction. The player then places the resources of a certain type on the activated tiles.
At dawn, the player turns over the "Forest" tile he just placed on the "Day" side. He can now discover a path leading to a sacred place: an Oak, a spring, or a Nemeton. If it’s the case, the player picks the corresponding "Sacred place" tile in the reserve and adds it to the forest by connecting it to the tile he just added.
By day, the player will move the druid to take the proper course of action depending on the "Forest" tiles on which he is walking: gathering all the resources on a simple tile, creating potions with those resources near a Nemeton, or earning the trust of animals.
Exploring the forest isn’t easy. When moving forward, a druid can use a power to take winding paths and change directions or enjoy a boost in movements that go in a straight line. However, the player will have to choose between resting and getting back the power to move forward or getting a triskel to earn more points.
If he wishes, the druid can use a sacred plant, the archangel plant, to turn into a crow and to fly to any "Oak" tile on the board. He can summon the spirit of an animal to obtain its special powers and then use them during a special move (swap a resource, find a shortcut, etc.)
At dusk, if the druid helped to heal the forest by successfully doing virtuous deeds, he puts his token on the accomplished goal, giving him one more resource as well as bonus points at the end of the game if he is the first of the players to do so.
Once his turn is over, it‘s the turn of the next player until all players have laid down their 10 "Forest" tiles.
Then the players must count their reputation points:
Each potion gives the points indicated on the card.
The goals show the number of points given.
The animals give points depending on the different streaks.
Each triskel gives two points.
The player with the most reputation points wins the game.
-description from publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
648
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
379
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18