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BGG랭킹
BGG전체 : 5483
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.90 / 5
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디자이너
Chris Antony
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아티스트
Andrew Bosley, Aleksandar Mihajlovic, Yamandú Daniel Orce
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인원
게임 소개
길드 마스터는 2-4명의 플레이어를 위한 판타지 테이블 상판 게임입니다. 플레이어들은 모험 길드를 운영하며, 점점 늘어나는 일련의 사건들이 땅을 위협하면서 가장 유명한 길드가 되기 위해 서로 경쟁한다. 9개의 라운드에서 플레이어는 동시에 비밀리에 명령을 프로그래밍하여 모험가 팀을 보내 다음과 같은 일을 하게 한다.
더 많은 모험가를 모집합니다.
돈, 명성 및 기타 보상을 얻기 위해 점점 더 어려운 계약을 시도하십시오.
건설업자를 고용하여 길드를 업그레이드하여 더 많은 일을 할 수 있는 능력을 키우십시오.
모든 플레이어들은 각 플레이어의 첫 번째 순서, 두 번째 순서, 그리고 그들이 보드에 나타나는 순서(빌더, 어드벤처 A-F, 그 다음 계약)로 순차적으로 계획된 순서를 결정한다.
플레이어들은 다른 플레이어의 가능한 움직임, 다양한 전략, 위험, 보상을 중심으로 신중하게 순서를 계획하고 프로그래밍한다. 그들은 길드의 성장을 관리하고 그들의 목표를 달성하기 위해 모험가의 능력과 계약 보상의 조합을 최적화합니다. 게임이 발전함에 따라 길드는 더욱 강력해지며 증가하는 게임 상태 변화 위협에 대처하기 위해 일어서야 합니다. 점점 더 강력해지는 모험가를 모집하고 길드의 역량을 업그레이드하는 것이 승리의 열쇠입니다. 보드에 대한 통제력, 주사위 굴리기, 원하는 것을 얻을 수 있는 다양한 방법이 있습니다.
대부분의 주문은 모험가의 기술에 따라 코인을 지불하거나 주사위를 굴리는 방식으로 해결됩니다. 때때로 플레이어들은 이러한 주문을 혼자 해결하거나, 동시에 같은 일을 시도하는 다른 길드의 모험 팀들과 협력하거나 충돌하기도 한다. 플레이어의 주문이 겹치면 코인과 협상 대상자의 딜레마 체크가 협력하여 플레이를 해결한다. 공동의 목표, 계약 보너스, 보상 분할에 대한 협상은 장려되고 보람되지만 반드시 승리해야 하는 것은 아니다.
여러분이 하는 모든 일은 여러분에게 명성과 다른 보상을 줍니다. 9라운드가 끝나면 남은 동전은 5코인 = 1코인의 비율로 유명세로 전환된다. 그런 다음 특별한 프레스티지 업그레이드 명성이 추가됩니다. 가장 유명한 길드가 승자로 선언됩니다.
더 많은 모험가를 모집합니다.
돈, 명성 및 기타 보상을 얻기 위해 점점 더 어려운 계약을 시도하십시오.
건설업자를 고용하여 길드를 업그레이드하여 더 많은 일을 할 수 있는 능력을 키우십시오.
모든 플레이어들은 각 플레이어의 첫 번째 순서, 두 번째 순서, 그리고 그들이 보드에 나타나는 순서(빌더, 어드벤처 A-F, 그 다음 계약)로 순차적으로 계획된 순서를 결정한다.
플레이어들은 다른 플레이어의 가능한 움직임, 다양한 전략, 위험, 보상을 중심으로 신중하게 순서를 계획하고 프로그래밍한다. 그들은 길드의 성장을 관리하고 그들의 목표를 달성하기 위해 모험가의 능력과 계약 보상의 조합을 최적화합니다. 게임이 발전함에 따라 길드는 더욱 강력해지며 증가하는 게임 상태 변화 위협에 대처하기 위해 일어서야 합니다. 점점 더 강력해지는 모험가를 모집하고 길드의 역량을 업그레이드하는 것이 승리의 열쇠입니다. 보드에 대한 통제력, 주사위 굴리기, 원하는 것을 얻을 수 있는 다양한 방법이 있습니다.
대부분의 주문은 모험가의 기술에 따라 코인을 지불하거나 주사위를 굴리는 방식으로 해결됩니다. 때때로 플레이어들은 이러한 주문을 혼자 해결하거나, 동시에 같은 일을 시도하는 다른 길드의 모험 팀들과 협력하거나 충돌하기도 한다. 플레이어의 주문이 겹치면 코인과 협상 대상자의 딜레마 체크가 협력하여 플레이를 해결한다. 공동의 목표, 계약 보너스, 보상 분할에 대한 협상은 장려되고 보람되지만 반드시 승리해야 하는 것은 아니다.
여러분이 하는 모든 일은 여러분에게 명성과 다른 보상을 줍니다. 9라운드가 끝나면 남은 동전은 5코인 = 1코인의 비율로 유명세로 전환된다. 그런 다음 특별한 프레스티지 업그레이드 명성이 추가됩니다. 가장 유명한 길드가 승자로 선언됩니다.
Guild Master is a fantasy tabletop game for 2-4 players. Players manage an adventuring guild, competing with each other to become the most famous guild as an escalating series of events threaten the land. In each of the nine rounds, players simultaneously and secretly program orders to send teams of adventurers out to do the following:
Recruit more adventurers.
Attempt increasingly difficult contracts to gain money, fame and other rewards.
Hire builders to upgrade their guild to increase their capacity to do all of that more.
All players then sequentially resolve their planned orders, starting with each players' 1st order, then 2nd order and so on, and in the order they appear on the board (builders, then adventurers A-F then contracts 1-6).
Players plan and program orders carefully around other players' likely moves, various strategies, risks, and rewards. They manage their guilds' growth and optimize combinations between their adventurer abilities and contract rewards to achieve their goals. As the game advances, guilds become more powerful and must rise to meet an increasing number of game state changing threats. Recruiting increasingly powerful adventurers and upgrading your guild capacity are both key to victory. There are various ways to exert control over the board, your dice rolls, and your chances to get what you want.
Most orders are resolved by paying coin or rolling dice based on your adventurers' skills. Sometimes players resolve these orders alone, and sometimes cooperating with, or in conflict with, other guild's adventuring teams attempting the same thing at the same time. When players' orders overlap, coins and negotiated prisoners' dilemma cooperate/conflict skill checks resolve the contest. Negotiation over shared goals, contract bonuses and reward splits is encouraged and rewarding, but not absolutely required to win.
Everything you do earns you fame (victory points) and other rewards. At the end of nine rounds, any remaining coins are converted to fame at a rate of 5 coins = 1 fame. Then any special prestige upgrade fame is added. The most famous guild is then declared the winner.
Recruit more adventurers.
Attempt increasingly difficult contracts to gain money, fame and other rewards.
Hire builders to upgrade their guild to increase their capacity to do all of that more.
All players then sequentially resolve their planned orders, starting with each players' 1st order, then 2nd order and so on, and in the order they appear on the board (builders, then adventurers A-F then contracts 1-6).
Players plan and program orders carefully around other players' likely moves, various strategies, risks, and rewards. They manage their guilds' growth and optimize combinations between their adventurer abilities and contract rewards to achieve their goals. As the game advances, guilds become more powerful and must rise to meet an increasing number of game state changing threats. Recruiting increasingly powerful adventurers and upgrading your guild capacity are both key to victory. There are various ways to exert control over the board, your dice rolls, and your chances to get what you want.
Most orders are resolved by paying coin or rolling dice based on your adventurers' skills. Sometimes players resolve these orders alone, and sometimes cooperating with, or in conflict with, other guild's adventuring teams attempting the same thing at the same time. When players' orders overlap, coins and negotiated prisoners' dilemma cooperate/conflict skill checks resolve the contest. Negotiation over shared goals, contract bonuses and reward splits is encouraged and rewarding, but not absolutely required to win.
Everything you do earns you fame (victory points) and other rewards. At the end of nine rounds, any remaining coins are converted to fame at a rate of 5 coins = 1 fame. Then any special prestige upgrade fame is added. The most famous guild is then declared the winner.
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