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BGG랭킹
BGG전체 : 8567
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
Kendra Harrington
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인원
게임 소개
영리하고 교활한 이 거짓말쟁이의 주사위 경험은 고전적인 허풍 게임의 진화입니다. 플러프는 포커 스타일의 엿보기를 위한 손바닥이 장착된 롤링 컵과 "와일드 스타일" 놀이를 위한 크리터가 장식된 주사위를 갖추고 있어 더 과감한 입찰에 영감을 준다. 입찰을 부풀리거나 상담에 도전하세요. 다른 배역들보다 더 오래가는 최고의 솜털이 되어라.
각 선수들은 컵에 주사위를 놓고 잘 흔들어 줍니다. 주사위를 살짝 보세요. 목표는 테이블에 있는 모든 손에서 특정 주사위의 총 수를 "call"하는 것입니다. 그래서 첫 번째 참가자는 "과 같은 입찰을 한다.내 생각에 모든 손에 4개의 세개가 있는 것 같아." 왼쪽에 있는 플레이어가 입찰 또는 호출을 높입니다. 가격이나 수량을 늘려야만 마지막 입찰가를 올릴 수 있습니다. 그래서 제가 다음 선수라면 5 TREE라고 할 수도 있고, 아니면 수량을 그대로 유지하면서 값을 4 FORS로 올릴 수도 있다.
당신의 다른 선택은 전화 "를 하는 것입니다.기존 입찰에 대해 부풀려!"를 인용합니다. 만약 내가 "9 FIVES"를 불렀는데 당신은 5가 없다고 가정해보세요. 내가 미치광이라고 생각할지도 모르니까 전화하세요.플러프!" 모든 플레이어가 주사위를 공개합니다. 파이브가 9개 이상이면 주사위를 잃게 됩니다. 5V가 9개 미만이면 저는 주사위를 잃게 되고 슬퍼요. "로 전화할 수도 있습니다.플러프!" 당신이 틀리면 주사위 두 개를 잃게 되고 당신이 맞으면 입찰자는 여전히 한 개만 잃게 된다. 위험하고 거칠어!
주사위를 잃어버리면, 모두가 볼 수 있도록 치워두고, 새 롤로 새로 시작하세요. 주사위를 잃은 사람이 오프닝 입찰로 다음 라운드를 시작합니다.
마지막 주사위를 잃으면 탈락이야 이제 너도 슬퍼. 주사위가 한 명만 남을 때까지 플레이를 계속합니다. 그 선수는 이기고 그들이 선택한 어떤 방식으로든 축하할 수 있다.
그러니 다른 배역들보다 더 오래가는 최고의 솜털이 되어라.
각 선수들은 컵에 주사위를 놓고 잘 흔들어 줍니다. 주사위를 살짝 보세요. 목표는 테이블에 있는 모든 손에서 특정 주사위의 총 수를 "call"하는 것입니다. 그래서 첫 번째 참가자는 "과 같은 입찰을 한다.내 생각에 모든 손에 4개의 세개가 있는 것 같아." 왼쪽에 있는 플레이어가 입찰 또는 호출을 높입니다. 가격이나 수량을 늘려야만 마지막 입찰가를 올릴 수 있습니다. 그래서 제가 다음 선수라면 5 TREE라고 할 수도 있고, 아니면 수량을 그대로 유지하면서 값을 4 FORS로 올릴 수도 있다.
당신의 다른 선택은 전화 "를 하는 것입니다.기존 입찰에 대해 부풀려!"를 인용합니다. 만약 내가 "9 FIVES"를 불렀는데 당신은 5가 없다고 가정해보세요. 내가 미치광이라고 생각할지도 모르니까 전화하세요.플러프!" 모든 플레이어가 주사위를 공개합니다. 파이브가 9개 이상이면 주사위를 잃게 됩니다. 5V가 9개 미만이면 저는 주사위를 잃게 되고 슬퍼요. "로 전화할 수도 있습니다.플러프!" 당신이 틀리면 주사위 두 개를 잃게 되고 당신이 맞으면 입찰자는 여전히 한 개만 잃게 된다. 위험하고 거칠어!
주사위를 잃어버리면, 모두가 볼 수 있도록 치워두고, 새 롤로 새로 시작하세요. 주사위를 잃은 사람이 오프닝 입찰로 다음 라운드를 시작합니다.
마지막 주사위를 잃으면 탈락이야 이제 너도 슬퍼. 주사위가 한 명만 남을 때까지 플레이를 계속합니다. 그 선수는 이기고 그들이 선택한 어떤 방식으로든 축하할 수 있다.
그러니 다른 배역들보다 더 오래가는 최고의 솜털이 되어라.
Clever and crafty, this liar's dice experience is an evolution on the classic bluffing game. Fluff features palm-fitted rolling cups for poker-style peeking, and critter-adorned dice for "wild-style" play to inspire bolder bidding. Fluff up the bids, or challenge the calls. Be the best fluffer to outlast the other cast of characters.
Each player places dice in their cup and gives them a good shake. Take a peek at the dice. Your goal is to "call" the total number of a particular dice across all the hands at the table. So the first player places a bid, such as "I think there are 4 threes across all hands." Player to the left increases the bid or calls. You can only raise the value of the last bid by either increasing the value or quantity. So if I'm the next player, I can say 5 THREES, or keep the quantity the same and raise the value to 4 FOURS.
Your other option is to call "Fluff!" on the existing bid. Say I bid "9 FIVES" and you have no fives. You might think I'm bananas, so you call "Fluff!" All players reveal their dice. If there are 9 FIVES or more, you would lose a die. If there are fewer than 9 FIVES, I lose a die, and I'm sad. You may also call "Fluff!" when it's not your turn, but you will lose two dice if you're wrong and the bidder still loses only 1 if you're right. It's risky and frisky!
When you lose a die, set it aside for all to see, and start fresh with a new roll. The person who lost the die starts the next round with the opening bid.
When you lose your last die, you're out. Now you're sad, too. Play continues until only one player has dice left. That player wins and may celebrate in any way they choose.
So be the best fluffer to outlast the other cast of characters.
Each player places dice in their cup and gives them a good shake. Take a peek at the dice. Your goal is to "call" the total number of a particular dice across all the hands at the table. So the first player places a bid, such as "I think there are 4 threes across all hands." Player to the left increases the bid or calls. You can only raise the value of the last bid by either increasing the value or quantity. So if I'm the next player, I can say 5 THREES, or keep the quantity the same and raise the value to 4 FOURS.
Your other option is to call "Fluff!" on the existing bid. Say I bid "9 FIVES" and you have no fives. You might think I'm bananas, so you call "Fluff!" All players reveal their dice. If there are 9 FIVES or more, you would lose a die. If there are fewer than 9 FIVES, I lose a die, and I'm sad. You may also call "Fluff!" when it's not your turn, but you will lose two dice if you're wrong and the bidder still loses only 1 if you're right. It's risky and frisky!
When you lose a die, set it aside for all to see, and start fresh with a new roll. The person who lost the die starts the next round with the opening bid.
When you lose your last die, you're out. Now you're sad, too. Play continues until only one player has dice left. That player wins and may celebrate in any way they choose.
So be the best fluffer to outlast the other cast of characters.
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