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BGG랭킹
BGG전체 : 3491
STRATEGY : 1484
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
70-100 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.12 / 5
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디자이너
Bauldric & Friends, Maximilian Maria Thiel
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아티스트
Michael Menzel
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인원
게임 소개
첫 탐사선이 마그나스토름 행성의 흐린 대기에 진입했을 때, 그들은 풍부한 천연 자원의 증거뿐만 아니라 오랫동안 잃어버린 문명의 잔해도 발견했다. 치안 판사의 명령에 따라 척박한 땅으로 정찰차를 내려 적합한 광산을 찾는다.
매그나스토름의 목표는 일정 수의 평판 포인트를 가진 최초의 선수가 되는 것이다. 당신은 주로 목적을 달성하고, 8명의 지휘관 중 1명 이상을 통제하며, 송신소를 건설함으로써 명성을 얻는다. 게임의 흐름은 각각 5개의 기둥이 있는 두 개의 액션 패널이 있는 액션 보드에 의해 제어된다. 각 라운드가 시작될 때마다 상단 액션 패널의 각 열에는 3~5개의 액션 토큰(크루 멤버)이 서 있습니다. 동작을 수행하려면 다음과 같이 하십시오.
A) 자원을 얻거나 행성 표면에서의 이동에 대한 비용을 지불하기 위해 위쪽 패널로부터 행동 토큰을 가져와서 하단 작업 패널에 놓습니다.
B) 상단의 특정 열에 여전히 서 있는 모든 액션 토큰에 대해 지불하여 지휘관과 해당 패널의 맨 위에 있는 그의 능력을 제어하고, 그 후에 플레이어는 해당 액션 토큰을 하단 패널에 배치합니다.
옵션 A)는 옵션 B)의 비용을 줄여주기 때문에 선수들은 적절한 타이밍을 찾아야 한다. 위쪽 패널이 비어 있으면 라운드가 끝납니다. 다음 라운드에서는 패널이 교체됩니다.
마그나스토름은 운이 거의 없는 크고 전술적인 보드게임이다. 적절한 시기를 선택하여 유용한 지휘관에게 조치를 취하거나 영향력을 행사하십시오. 당신은 자원관리, 영리한 물류, 좋은 타이밍, 그리고 상대의 행동에 대한 예리한 안목을 통해 성공을 거둘 것입니다. 게임이 끝나면, 각 플레이어는 120장의 보상 카드 중 하나를 받게 되는데, 이것은 이후 게임에서 플레이어들 간의 다양한 수준의 기술을 보상하기 위해 사용될 수 있다.
—출판사 설명
매그나스토름의 목표는 일정 수의 평판 포인트를 가진 최초의 선수가 되는 것이다. 당신은 주로 목적을 달성하고, 8명의 지휘관 중 1명 이상을 통제하며, 송신소를 건설함으로써 명성을 얻는다. 게임의 흐름은 각각 5개의 기둥이 있는 두 개의 액션 패널이 있는 액션 보드에 의해 제어된다. 각 라운드가 시작될 때마다 상단 액션 패널의 각 열에는 3~5개의 액션 토큰(크루 멤버)이 서 있습니다. 동작을 수행하려면 다음과 같이 하십시오.
A) 자원을 얻거나 행성 표면에서의 이동에 대한 비용을 지불하기 위해 위쪽 패널로부터 행동 토큰을 가져와서 하단 작업 패널에 놓습니다.
B) 상단의 특정 열에 여전히 서 있는 모든 액션 토큰에 대해 지불하여 지휘관과 해당 패널의 맨 위에 있는 그의 능력을 제어하고, 그 후에 플레이어는 해당 액션 토큰을 하단 패널에 배치합니다.
옵션 A)는 옵션 B)의 비용을 줄여주기 때문에 선수들은 적절한 타이밍을 찾아야 한다. 위쪽 패널이 비어 있으면 라운드가 끝납니다. 다음 라운드에서는 패널이 교체됩니다.
마그나스토름은 운이 거의 없는 크고 전술적인 보드게임이다. 적절한 시기를 선택하여 유용한 지휘관에게 조치를 취하거나 영향력을 행사하십시오. 당신은 자원관리, 영리한 물류, 좋은 타이밍, 그리고 상대의 행동에 대한 예리한 안목을 통해 성공을 거둘 것입니다. 게임이 끝나면, 각 플레이어는 120장의 보상 카드 중 하나를 받게 되는데, 이것은 이후 게임에서 플레이어들 간의 다양한 수준의 기술을 보상하기 위해 사용될 수 있다.
—출판사 설명
When the first exploration vessels entered the cloudy atmosphere of the planet Magnastorm, they discovered not only evidence of abundant natural resources, but also the remains of a long-lost civilization. At the bidding of the magistracy, scout vehicles are lowered to the barren surface to search for suitable mining areas.
The goal of Magnastorm is to be the first player with a certain number of reputation points. You acquire reputation mostly through fulfilling objectives, taking control of one or more of the eight commanders, and building transmitter stations. The flow of the game is controlled by an action board with two action panels, each of which has five columns. At the start of each round, there are a 3-5 action tokens (crew members) standing in each column on the upper action panel. To carry out an action, a player:
A) takes an action token from the upper panel and places it on the lower action panel either to gain resources or to pay for a movement on the planet surface, or
B) pays for every action token still standing in a certain column on the upper panel to gain control over the commander and his ability at the top of that panel, after which the player places those action tokens on the lower panel.
Since option A) will reduce the cost for option B), the players have to find the right timing for their actions. A round ends when the upper panel is empty. For the next round, the panels are swapped.
Magnastorm is a big, tactical board game with very little luck. Choose the right moment to perform actions or buy influence over helpful commanders. You will reap success through resource management, clever logistics, good timing, and a shrewd eye on the actions of your opponents. At the end of the game, each player receives one of 120 reward cards, which can be used in later games to compensate for varying levels of skill among the players.
—description from publisher
The goal of Magnastorm is to be the first player with a certain number of reputation points. You acquire reputation mostly through fulfilling objectives, taking control of one or more of the eight commanders, and building transmitter stations. The flow of the game is controlled by an action board with two action panels, each of which has five columns. At the start of each round, there are a 3-5 action tokens (crew members) standing in each column on the upper action panel. To carry out an action, a player:
A) takes an action token from the upper panel and places it on the lower action panel either to gain resources or to pay for a movement on the planet surface, or
B) pays for every action token still standing in a certain column on the upper panel to gain control over the commander and his ability at the top of that panel, after which the player places those action tokens on the lower panel.
Since option A) will reduce the cost for option B), the players have to find the right timing for their actions. A round ends when the upper panel is empty. For the next round, the panels are swapped.
Magnastorm is a big, tactical board game with very little luck. Choose the right moment to perform actions or buy influence over helpful commanders. You will reap success through resource management, clever logistics, good timing, and a shrewd eye on the actions of your opponents. At the end of the game, each player receives one of 120 reward cards, which can be used in later games to compensate for varying levels of skill among the players.
—description from publisher
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