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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
David Voegele
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아티스트
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인원
게임 소개
CORX는 모든 연령대의 플레이어들을 위한 2-4 플레이어 전략 보드 게임입니다. 게임 조각에는 나무 게임 보드, 2개의 주사위, 24개의 코르크 게임 조각(따라서 CORX라는 이름이 붙었다. 지침은 우연의 요소를 추가한 CORX의 주사위 버전과 진지한 체스, 체커, 바둑 플레이어의 흥미를 끌 수 있는 노다이스 버전(각 턴마다 미리 정해진 수의 공간을 이동하는 것을 포함)을 자세히 설명합니다.
이 게임의 목적은 게임 보드를 가로질러 게임을 진행시켜 다른 플레이어의 코렉스를 캡처하고, 자신의 코렉스를 캡처하는 것을 피하고, 다른 플레이어의 "를 캡처하는 것이다.베이스&인용.
게임 피스는 어느 방향으로든 이동할 수 있습니다. 플레이어들은 "를 만들어 자신의 게임 조각을 보호할 수 있습니다.Blocks"와 "를 차지하는 플레이어센터 스페이스"는 특별한 특권을 가지고 있다.
베이스를 잡으면 게임이 끝나고, 플레이어들은 점수를 합산한다. 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다(주로 베이스를 획득하여 게임을 종료한 플레이어가 아님).
"Match"플레이는 매치 포인트를 가장 많이 가진 사람이 매치 게임을 하는 것입니다. 매치 포인트는 매 게임 승리 시, 그리고 가장 많은 총 게임 포인트를 획득할 때 부여된다. CORX는 게임에 또 다른 전략적 차원을 추가하기 때문에 매치에서 플레이하는 것이 적극 권장된다. 경기의 승자는 누가 가장 많은 "매치 포인트"(3경기 중 2승을 거두느냐 보다는 "빅픽처"를 평가한 후 경기를 끝내야 한다.
주사위가 있는 코크스는 3~4명의 선수에게 가장 잘 작동한다. 주사위가 없는 코크스는 2~3명의 선수가 가장 잘 작동한다.
이 게임의 목적은 게임 보드를 가로질러 게임을 진행시켜 다른 플레이어의 코렉스를 캡처하고, 자신의 코렉스를 캡처하는 것을 피하고, 다른 플레이어의 "를 캡처하는 것이다.베이스&인용.
게임 피스는 어느 방향으로든 이동할 수 있습니다. 플레이어들은 "를 만들어 자신의 게임 조각을 보호할 수 있습니다.Blocks"와 "를 차지하는 플레이어센터 스페이스"는 특별한 특권을 가지고 있다.
베이스를 잡으면 게임이 끝나고, 플레이어들은 점수를 합산한다. 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다(주로 베이스를 획득하여 게임을 종료한 플레이어가 아님).
"Match"플레이는 매치 포인트를 가장 많이 가진 사람이 매치 게임을 하는 것입니다. 매치 포인트는 매 게임 승리 시, 그리고 가장 많은 총 게임 포인트를 획득할 때 부여된다. CORX는 게임에 또 다른 전략적 차원을 추가하기 때문에 매치에서 플레이하는 것이 적극 권장된다. 경기의 승자는 누가 가장 많은 "매치 포인트"(3경기 중 2승을 거두느냐 보다는 "빅픽처"를 평가한 후 경기를 끝내야 한다.
주사위가 있는 코크스는 3~4명의 선수에게 가장 잘 작동한다. 주사위가 없는 코크스는 2~3명의 선수가 가장 잘 작동한다.
CORX is a 2-4 player strategy board game for players of all ages. The game pieces include a wood game board, 2 dice (for the dice version), and 24 cork games pieces (hence, the name CORX). The instructions detail the dice version of CORX, which adds the element of chance, and the no-dice version (which involves moving your game pieces a pre-determined number of spaces each turn) that will appeal more to the serious chess, checkers, or go players.
The purpose of the game is to march your games pieces across the game board, capturing other players' corx, avoiding capture of your own, and trying to capture another player's "Base".
Game pieces can be moved in any direction. Players can protect their own game pieces by forming "Blocks", and the player who occupies "Center Space" has special privileges.
The game ends when a base is captured, and players then add up their points. The player with the highest score wins (which is often not the player who has ended the game by capturing a Base).
"Match" play involves playing 3 games, with the person who has the most match points winning the Match. Match points are awarded for each game won, and for having the most total game points. It is highly recommended that CORX be played in matches, as that adds another strategic dimension to the game. Because the winner of a match is determined by who has the most "match points" (instead of whoever wins 2 out of 3 games), players need to assess the "big picture" before making the decision to end a game.
Corx with dice works best with 3-4 players. Corx without dice works best with 2-3 players.
The purpose of the game is to march your games pieces across the game board, capturing other players' corx, avoiding capture of your own, and trying to capture another player's "Base".
Game pieces can be moved in any direction. Players can protect their own game pieces by forming "Blocks", and the player who occupies "Center Space" has special privileges.
The game ends when a base is captured, and players then add up their points. The player with the highest score wins (which is often not the player who has ended the game by capturing a Base).
"Match" play involves playing 3 games, with the person who has the most match points winning the Match. Match points are awarded for each game won, and for having the most total game points. It is highly recommended that CORX be played in matches, as that adds another strategic dimension to the game. Because the winner of a match is determined by who has the most "match points" (instead of whoever wins 2 out of 3 games), players need to assess the "big picture" before making the decision to end a game.
Corx with dice works best with 3-4 players. Corx without dice works best with 2-3 players.
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