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  • 인원

    2-7 명

    BGG추천: 3-7 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.26 / 5

게임 소개

1974년 마이크 헤이스에 의해 "라는 이름으로 처음 출판되었다.The Wardol" - 이 판은 빨간 박스로 왔습니다. 1978년 마이크에 의해 "로 다시 출판되었다.워로드 & 인용; 그리고 파란 상자를 가지고 왔다. 1980년 게임 워크숍에 의해 더 작은 버전(워로드 보드의 서쪽 절반만 해당)으로 "로 출시되었다.대재앙".

2012년 10월 현재 이 게임은 골드 박스의 한정판인 클래식 워로드(Classic Wardol)로 다시 출시되었으며, 두 세트의 규칙과 FAQ 책자가 포함되어 있으며, 최대 7명의 플레이어를 위한 파우치 카운터, 전체 8개 섹션 맵보드, 하나의 대형 D6가 포함되어 있다. 이 버전은 게임이 30년 이상의 플레이를 반영하기 위한 새로운 규칙과 함께 원래의 워로드로 되돌아가는 것을 본다.

목표 - 보드를 지배하고 상대를 파괴합니다.

기계 - 위험과 마찬가지로 더 많은 영토를 소유할수록 더 많은 군대를 보유할 수 있습니다. 할당은 도시, 산업, 농업에 따라 결정된다. 산악지대, 폐기물, 바다 공간으로는 군대를 얻을 수 없습니다.

전투를 통해 영토를 획득하는 것은 교활함과 허세를 우아하게 사용하는 것이다. 주사위를 굴리는 대신, 공격자는 하나의 D6로 공격하고자 하는 피스의 수를 선택하기만 하면 된다(지형에 따라 제한된다. 그런 다음 D6는 숨겨지고 수비수는 그것을 추측하려고 한다. 만약 그들이 맞힌다면, 공격자는 그 수의 군대를 잃는다; 만약 그들이 잘못 맞힌다면, 그리고 만약 그들이 한 명의 수비수를 잃는다, 그리고 만약 그 영역이 비어있다면, 그 이상의 공격 피스들은 그것을 포획하기 위해 그 영역으로 전진한다.

동맹은 허용되며, 마음대로 깨질 수 있다.

원폭과 더 파괴적인 원폭은 게임에서 사용된다. 원폭은 성공적인 전투에 대한 보상이고, 원폭을 발사한 결과 H폭탄을 얻는다. 이것은 다른 플레이어에 대한 억지력 역할을 할 수 있고, 전진하기 전에 적의 영역을 제거하기 위해 발사될 수 있다. 그러나 핵 데미지는 나머지 게임 동안 맵 공간을 사용할 수 없게 만듭니다.
Originally self published by Mike Hayes in 1974 as "The Warlord" - this edition came in a red box. It was reprinted by Mike in 1978 as "Warlord" and came in a blue box. It was released by Games Workshop in 1980 in a smaller version (only western half of the Warlord board) as "Apocalypse".

As of October 2012, the game is now available again as Classic Warlord, a limited edition in a gold box, with two sets of rules and an FAQ booklet, counters in pouches for up to seven players and a single large D6, along with the full eight-section mapboard. This version sees the game revert back to the original Warlord with new rules to reflect over thirty years of play.

Objective - to dominate the board and destroy opponents.

Mechanics - similar to Risk, you get more armies for the more territories you hold. Allocation is on basis of territory held: city, industrial or agricultural. Mountainous, waste, and sea spaces gain you no armies.

Gaining territories through combat is an elegant use of cunning and bluff. Instead of rolling dice, the attacker simply chooses with a single D6 how many pieces they wish to attack with (subject to restrictions based on terrain). The D6 is then concealed and the defender attempts to guess it. If they guess correctly the attacker loses that number of armies; if they guess wrongly one defender is lost, and if the territory is now left unoccupied the selected number of attacking pieces or greater are advanced into the territory to capture it.

Alliances are allowed (and can be broken at will).

A-bombs and the more devastating H-bombs are used in the game. A-bombs are a reward for successful combat, and H-bombs are gained as a result of launching an A-bomb. These can be placed to act as deterrents against other players, and can be launched to clear enemy territory prior to an advance. Nuclear damage however will render map spaces impassable for the remainder of the game.

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