-
BGG랭킹
BGG전체 : 3823
THEMATIC : 689
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.16 / 5
-
디자이너
Babis Giannios
-
아티스트
Lukas Siegmon
-
인원
게임 소개
뱀파이어에서: 가장무도회 &NDASHITARY에서 고대 뱀파이어 역할을 맡으셨네요. 고대 비밀을 좇아 700년의 뱀파이어와 인류역사를 형상화했지 종교재판을 피하고 남은 인간성을 구하려고 하면서 말이야
헤리티지는 빠르게 진행되는 레거시 게임입니다. 매 게임마다, 플레이어들은 그들의 혈통을 위해 공통 수영장에서 캐릭터들을 모은다. 이 캐릭터들은 다양한 뱀피릭 "배틀그라운드"에 영향을 미치며 역사에 기반한 임무를 수행하는데 도움을 준다. 예를 들어, 귀족 출신의 전사는 잔다르크가 오를레앙 공성전을 끝내는 동시에 내부 뱀피르 세력 투쟁의 균형을 바꾸거나 종교 재판의 원치 않는 관심을 끌 수 있도록 지원할 수 있다. 자신의 혈통에서 캐릭터를 수집하는 것 외에도 플레이어는 자신이 플레이하는 클랜의 고유한 음모 카드를 사용할 수 있으며 특정 클랜의 캐릭터에 맞는 방식으로 게임의 규칙을 변경할 수 있다.
개인 게임이 끝난 후 플레이어는 타임라인에 자신의 업적을 모을 수 있으며, 이는 700년의 역사를 통해 자신의 행동에 대한 연대기 역할을 하며 캠페인의 최종 결과에 영향을 미친다.
추가적으로, 플레이어들은 그들의 소매에서 카드를 꺼내어 돌려서 그들의 뱀파이어적인 면을 드러내고 그들에게 새로운 능력과 이름을 줌으로써 영구적으로 뱀파이어로 변할 수 있다. 이것들은 공통 풀로 돌아가며 향후 게임에서 추가적으로 향상될 수 있다. 인간을 포용할 때 깜짝 놀랄 수 있도록 모든 캐릭터 카드가 미리 소매로 제공됩니다!
이러한 방식으로 플레이어는 역사적인 미션 카드의 진행에 따라 역사를 진행하며 새로운 도전, 캐릭터, 보상을 풀어낸다.
결국 700년의 세월은 플레이어들이 캠페인 내내 모은 단서, 동맹, 그리고 힘을 이용해 고대의 미스터리를 풀기 위해 앞다퉈 달려가면서 절정의 결론으로 끝날 것이다.
—출판사의 설명
헤리티지는 빠르게 진행되는 레거시 게임입니다. 매 게임마다, 플레이어들은 그들의 혈통을 위해 공통 수영장에서 캐릭터들을 모은다. 이 캐릭터들은 다양한 뱀피릭 "배틀그라운드"에 영향을 미치며 역사에 기반한 임무를 수행하는데 도움을 준다. 예를 들어, 귀족 출신의 전사는 잔다르크가 오를레앙 공성전을 끝내는 동시에 내부 뱀피르 세력 투쟁의 균형을 바꾸거나 종교 재판의 원치 않는 관심을 끌 수 있도록 지원할 수 있다. 자신의 혈통에서 캐릭터를 수집하는 것 외에도 플레이어는 자신이 플레이하는 클랜의 고유한 음모 카드를 사용할 수 있으며 특정 클랜의 캐릭터에 맞는 방식으로 게임의 규칙을 변경할 수 있다.
개인 게임이 끝난 후 플레이어는 타임라인에 자신의 업적을 모을 수 있으며, 이는 700년의 역사를 통해 자신의 행동에 대한 연대기 역할을 하며 캠페인의 최종 결과에 영향을 미친다.
추가적으로, 플레이어들은 그들의 소매에서 카드를 꺼내어 돌려서 그들의 뱀파이어적인 면을 드러내고 그들에게 새로운 능력과 이름을 줌으로써 영구적으로 뱀파이어로 변할 수 있다. 이것들은 공통 풀로 돌아가며 향후 게임에서 추가적으로 향상될 수 있다. 인간을 포용할 때 깜짝 놀랄 수 있도록 모든 캐릭터 카드가 미리 소매로 제공됩니다!
이러한 방식으로 플레이어는 역사적인 미션 카드의 진행에 따라 역사를 진행하며 새로운 도전, 캐릭터, 보상을 풀어낸다.
결국 700년의 세월은 플레이어들이 캠페인 내내 모은 단서, 동맹, 그리고 힘을 이용해 고대의 미스터리를 풀기 위해 앞다퉈 달려가면서 절정의 결론으로 끝날 것이다.
—출판사의 설명
In Vampire: The Masquerade – Heritage, you play the role of an ancient vampire. You shape seven hundred years of vampiric and human history in pursuit of ancient secrets, while trying to evade the inquisition and attempting to save what's left of your humanity.
Heritage is a quick-playing legacy game. Each game, players gather characters from a common pool for their bloodlines. These characters influence different vampiric "battlegrounds" and help in fulfilling history-based missions. For example, a noble-born warrior might support Joan of Arc in ending the siege of Orleans, while at the same time changing the balance of an internal vampiric power struggle or attracting the unwanted attention of the inquisition. Aside from collecting characters in their bloodline, players can also use the unique intrigue cards of the clan they are playing — changing the rules of the game in ways that fit the character of that particular clan.
After any individual game, the players get to collect their achievements in their timeline, which serves as a chronicle of their actions throughout the seven hundred years of history and also influences the final outcome of the campaign.
Additionally, players may turn some mortals into vampires permanently by taking the cards out of their sleeves and turning them around, revealing their vampiric side and giving them new abilities and a name. These get put back in the common pool and can be additionally enhanced in future games. To allow for surprises when embracing mortals, all character cards come pre-sleeved!
In this fashion, players proceed through history as determined by the progression of historic mission cards, unlocking new challenges, characters, and rewards along the way.
Eventually, the seven hundred years will end with a climactic conclusion as players scramble to unravel ancient mysteries using the clues, allies, and power they have gathered throughout the campaign.
—description from the publisher
Heritage is a quick-playing legacy game. Each game, players gather characters from a common pool for their bloodlines. These characters influence different vampiric "battlegrounds" and help in fulfilling history-based missions. For example, a noble-born warrior might support Joan of Arc in ending the siege of Orleans, while at the same time changing the balance of an internal vampiric power struggle or attracting the unwanted attention of the inquisition. Aside from collecting characters in their bloodline, players can also use the unique intrigue cards of the clan they are playing — changing the rules of the game in ways that fit the character of that particular clan.
After any individual game, the players get to collect their achievements in their timeline, which serves as a chronicle of their actions throughout the seven hundred years of history and also influences the final outcome of the campaign.
Additionally, players may turn some mortals into vampires permanently by taking the cards out of their sleeves and turning them around, revealing their vampiric side and giving them new abilities and a name. These get put back in the common pool and can be additionally enhanced in future games. To allow for surprises when embracing mortals, all character cards come pre-sleeved!
In this fashion, players proceed through history as determined by the progression of historic mission cards, unlocking new challenges, characters, and rewards along the way.
Eventually, the seven hundred years will end with a climactic conclusion as players scramble to unravel ancient mysteries using the clues, allies, and power they have gathered throughout the campaign.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
599
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
454
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18