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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Scott Huntington
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아티스트
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인원
게임 소개
플레이어는 5가지 미션을 성공적으로 완수해야 하며 그렇지 않으면 두더지에게 굴복해야 한다.
설정: 데크에서 10과 조커를 모두 제거하고 다음 카드로 ID 데크를 만듭니다.
플레이어 2: 10, 10, 10, 조커
플레이어 3 또는 4: 10, 10, 10, 10, 조커
카드를 섞어서 각 플레이어에게 하나씩 나눠주고 게임에서 다른 카드를 완전히 제거합니다. 조커를 데리고 있는 선수가 턴코트입니다. 각 플레이어에게 카드를 5장 주세요.
MLSSLON: 게임은 일련의 미션에 걸쳐 진행된다. 플레이어의 차례가 되면 덱의 상위 두 개의 카드를 보고 하나를 선택하여 다른 카드를 아래로 향하게 하여 미션을 결정한다. 플레이어가 그림 카드(스파이)를 그리면 즉시 폐기되고 새 카드가 그려진다. 그리고 나서, 각각의 선수들은 카드를 가져다가 미션 옆에 그것을 엎어놓습니다. 모든 카드가 배치되면 덱에서 한 면을 아래로 향하게 한 후 카드를 섞은 후 공개합니다. 미션의 슈트와 일치하는 카드는 팀의 총합에 추가되며, 다른 카드는 이에서 차감됩니다. 성공하려면 합계가 미션 카드의 값보다 크거나 같아야 합니다. 스파이가 배치되면 임무는 실패한다.
비난: 어떤 단계에서든 선수는 다른 사람을 턴코트라고 비난할 수 있다. 만약 그들이 맞는다면, 그 팀이 이기는 것이다. 그렇지 않으면 턴코트가 이깁니다. 턴코트가 없다면 모두가 지는 것이다. 그렇지 않으면 5개의 미션을 성공시키면 게임이 승리하고, 5개의 미션을 실패하면 턴코트가 승리한다.
디자이너: "늑대인간(혹은 때때로 마피아라고 불리기도 한다)은 나에게 항상 환상적인 게임이었고, 대학시절 초기에 많이 했던 게임이었다. 이 게임은 두 팀이 벌이는 게임이지만, 신원은 알려지지 않았다. 웨어울프가 만든 열띤 토론과 허풍은 매우 현대적이지만 플레이어 제거와 둘러앉기는 새로운 디자인이 나올 때마다 점점 드물어지고 있다. 반역자들을 수반하는 엄청나게 인기 있는 보드 게임 중 하나는 코리 코니에츠카의 배틀스타 갈락티카이다. 배반자가 없었더라면 더 쉬웠을 위험을 집단적으로 물리치려 하는 우주선의 플레이어들을 설정한다. 카드별 사보타주라는 게임의 영리한 시스템을 추출해 턴코트를 고안했다.
설정: 데크에서 10과 조커를 모두 제거하고 다음 카드로 ID 데크를 만듭니다.
플레이어 2: 10, 10, 10, 조커
플레이어 3 또는 4: 10, 10, 10, 10, 조커
카드를 섞어서 각 플레이어에게 하나씩 나눠주고 게임에서 다른 카드를 완전히 제거합니다. 조커를 데리고 있는 선수가 턴코트입니다. 각 플레이어에게 카드를 5장 주세요.
MLSSLON: 게임은 일련의 미션에 걸쳐 진행된다. 플레이어의 차례가 되면 덱의 상위 두 개의 카드를 보고 하나를 선택하여 다른 카드를 아래로 향하게 하여 미션을 결정한다. 플레이어가 그림 카드(스파이)를 그리면 즉시 폐기되고 새 카드가 그려진다. 그리고 나서, 각각의 선수들은 카드를 가져다가 미션 옆에 그것을 엎어놓습니다. 모든 카드가 배치되면 덱에서 한 면을 아래로 향하게 한 후 카드를 섞은 후 공개합니다. 미션의 슈트와 일치하는 카드는 팀의 총합에 추가되며, 다른 카드는 이에서 차감됩니다. 성공하려면 합계가 미션 카드의 값보다 크거나 같아야 합니다. 스파이가 배치되면 임무는 실패한다.
비난: 어떤 단계에서든 선수는 다른 사람을 턴코트라고 비난할 수 있다. 만약 그들이 맞는다면, 그 팀이 이기는 것이다. 그렇지 않으면 턴코트가 이깁니다. 턴코트가 없다면 모두가 지는 것이다. 그렇지 않으면 5개의 미션을 성공시키면 게임이 승리하고, 5개의 미션을 실패하면 턴코트가 승리한다.
디자이너: "늑대인간(혹은 때때로 마피아라고 불리기도 한다)은 나에게 항상 환상적인 게임이었고, 대학시절 초기에 많이 했던 게임이었다. 이 게임은 두 팀이 벌이는 게임이지만, 신원은 알려지지 않았다. 웨어울프가 만든 열띤 토론과 허풍은 매우 현대적이지만 플레이어 제거와 둘러앉기는 새로운 디자인이 나올 때마다 점점 드물어지고 있다. 반역자들을 수반하는 엄청나게 인기 있는 보드 게임 중 하나는 코리 코니에츠카의 배틀스타 갈락티카이다. 배반자가 없었더라면 더 쉬웠을 위험을 집단적으로 물리치려 하는 우주선의 플레이어들을 설정한다. 카드별 사보타주라는 게임의 영리한 시스템을 추출해 턴코트를 고안했다.
Players must complete five missions successfully or succumb to the mole.
Set Up: Remove all 10's and jokers from the deck and make an identity deck out of the following cards:
Players 2: 10, 10, Joker
Players 3 or 4: 10, 10, 10, Joker
Shuffle the cards and hand one out to each player, removing the other cards entirely from the game. The player with the Joker is the turncoat. Give five cards to each player.
THE MlSSlON: The game is played over a series of missions. On a player's turn they look at the top two cards of the deck and select one to determine the mission, placing the other card face-down in the discard pile. lf a player draws a picture card (known as a spy) it is immediately discarded and a new card is drawn. Then, each player takes a card and places it face down next to the mission. When all cards have been placed, add one face-down from the deck, shuffle the cards, and reveal them. Cards matching the suit of the mission add to the team's total; other cards subtract from it. The total must be equal or higher than the value on the mission card to succeed. If any spies were placed, the mission fails.
ACCUSING: At any stage a player can accuse another of being a turncoat. If they are right, the team wins. If not, the turncoat wins. If there was no turncoat, everybody loses. Otherwise, the game is won by the team if they succeed five missions, and won by the turncoat if the team loses five missions.
From the designer: "Werewolf (or as it is sometimes called, "Mafia") was always a fantastic game for me, and one I played a lot in my early university years. It is a game of two teams, but of unknown identities. It is an interesting mix of old and new design concepts; the heated discussion and bluffing generated by Werewolf is very modem; whereas the player elimination and sitting around is becoming ever more rare with each new design. One immensely popular (but lengthy) board game involving traitors is Battlestar Galactica, by Corey Konieczka. It sets players on a spaceship, trying to collectively ward off dangers, which would be easier, were it not for the traitor in the midst. I have extracted the game's clever system of sabotage-by-card, and came up with Turncoat."
Set Up: Remove all 10's and jokers from the deck and make an identity deck out of the following cards:
Players 2: 10, 10, Joker
Players 3 or 4: 10, 10, 10, Joker
Shuffle the cards and hand one out to each player, removing the other cards entirely from the game. The player with the Joker is the turncoat. Give five cards to each player.
THE MlSSlON: The game is played over a series of missions. On a player's turn they look at the top two cards of the deck and select one to determine the mission, placing the other card face-down in the discard pile. lf a player draws a picture card (known as a spy) it is immediately discarded and a new card is drawn. Then, each player takes a card and places it face down next to the mission. When all cards have been placed, add one face-down from the deck, shuffle the cards, and reveal them. Cards matching the suit of the mission add to the team's total; other cards subtract from it. The total must be equal or higher than the value on the mission card to succeed. If any spies were placed, the mission fails.
ACCUSING: At any stage a player can accuse another of being a turncoat. If they are right, the team wins. If not, the turncoat wins. If there was no turncoat, everybody loses. Otherwise, the game is won by the team if they succeed five missions, and won by the turncoat if the team loses five missions.
From the designer: "Werewolf (or as it is sometimes called, "Mafia") was always a fantastic game for me, and one I played a lot in my early university years. It is a game of two teams, but of unknown identities. It is an interesting mix of old and new design concepts; the heated discussion and bluffing generated by Werewolf is very modem; whereas the player elimination and sitting around is becoming ever more rare with each new design. One immensely popular (but lengthy) board game involving traitors is Battlestar Galactica, by Corey Konieczka. It sets players on a spaceship, trying to collectively ward off dangers, which would be easier, were it not for the traitor in the midst. I have extracted the game's clever system of sabotage-by-card, and came up with Turncoat."
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