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7.5
부동산 거물: 첫 번째 도시
Magnate: The First City (2021)
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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    3.27 / 5

게임 소개

도시를 건설하고, 돈을 벌고.

“돋보기: 첫 번째 도시는 부동산 개발업자야 도시 전체의 부동산 붐이 일고 있는 가운데 제국을 건설하기 위해서 말야

가치 있는 땅을 긁어모으고 적절한 위치에 적절한 건물을 지음으로써, 당신은 가치 있는 세입자들을 끌어모으고 큰 돈을 벌기 시작할 것이다. 그러나 도시가 성장함에 따라, 여러분이 건설하는 모든 것이 여러분의 경쟁자들에게 새로운 기회를 열어줄 것입니다. 당신은 돈을 많이 벌 수 있을까요? 아니면 경기 호황이 불가피하게 끝나가는 시장 붕괴로 돌아설 때 잡힐 것인가?”

---

돋보기: 퍼스트 시티는 1-5명의 선수들을 위한 미들급 전략 게임입니다. 각 턴 플레이어들은 토지 매입, 건물 건설, 개발 마케팅, 자본가치에 대한 완전한 매각 등 다양한 행동을 함으로써 자신의 부동산 제국을 성장시키려 한다. 한 라운드 당 한 번씩, 그들은 세입자들을 그들이 가지고 있는 빈 건물들로 끌어들일 수 있는 기회도 얻게 될 것이다. 만약 그들이 성공한다면, 그들은 세입자들로부터 임대료를 징수하기 시작할 것이고 그들의 보유 가치를 높일 것이다. 동시에, 그들은 또한 그들 자신과 상대방을 위해 새로운 개발 기회를 창출할 것이다.

그러나 실제와 마찬가지로 마그네이트에서도 모든 위치가 모든 유형의 테넌트에 동일하게 어필하는 것은 아닙니다. Magnate’의 네 가지 유형의 세입자(주거, 사무실, 소매 및 산업)는 모두 인근 지역의 다른 유형의 세입자와 연결되기를 원합니다. 그리고 그들은 모두 옆집에 있는 것들에 의해 다르게 영향을 받는다: 공항은 사무실의 자산이지만, 새로운 거주자들에게는 매력적이지 않은 장소입니다. 현명한 전술적, 전략적 구축을 통해 플레이어들은 이러한 테넌트를 유치할 확률을 높이고 투자 수익률을 높일 수 있습니다. 이는 상대에게 너무 많은 이익을 주지 않아도 됩니다.

그러나 플레이어들이 점점 더 많은 부동산을 획득하는 동안, 땅값은 점점 더 상승하고 있다. 결국, 그것은 완전히 지속 불가능하게 되고 플레이어들의 가치를 파괴하는 게임 엔딩 크래시가 불가피하게 된다. 그러나 정확히 언제 충돌이 일어나는지에 대해서는 플레이어가 결정합니다. 그들이 얼마나 많은 땅을 사고 얼마나 많은 부동산을 팔았는가는 어느 특정한 방향에서든 붕괴될 가능성이 더 높아질 것이다. 선수들은 이익을 극대화하면서 상당한 손실을 피하기 위해 신중하게 행동 시간을 측정해야 한다. 그래야만 그들은 도시의 가장 부유한 부동산 거물로서 승리를 거둘 것이다.

—출판사의 설명
Build a city, make a fortune.

“In Magnate: The First City, you’re a property developer out to build an empire in the midst of a citywide property boom.

By snapping-up valuable land and constructing the right buildings in the right locations, you’ll attract high value tenants and start raking in the big bucks. But beware: as the city grows, everything you build will also open up new opportunities for your competitors. Will you make a fortune? Or will you be caught out when the boom inevitably turns to bust in a game-ending market crash?”

---

Magnate: The First City is a midweight strategy game for 1-5 players. Each turn players try to grow their property empire by performing different actions, including: buying plots of land, constructing buildings, marketing their developments and selling them completely for their capital value. Once per round, they will also get the chance to attract tenants to any empty buildings they have. If they are successful, they will start collecting rent from their tenants and increase the value of their holdings. At the same time, they will also create new development opportunities for themselves and their opponents.

But in Magnate, as in real life, not all locations are equally appealing to all types of tenant. Magnate’s four types of tenant - residential, offices, retail and industry - all want to be linked to other types of tenant in nearby neighbourhoods. And they are all affected differently by what’s next door: The airport is an asset for offices, but it’s an unattractive place for new residents. By clever tactical and strategic building, players can increase their odds of attracting these tenants and improve their return on investment - without benefiting their opponents too much.

But while the players acquire more and larger properties, the price of land keeps rising higher and higher. Eventually, it becomes completely unsustainable and a game-ending crash that will destroy the value of players’ properties becomes inevitable. When exactly the crash happens, however, is shaped by the players: How much land they buy and how much property they sell will more make a crash on any specific turn more or less likely. Players must time their actions carefully to avoid substantial losses while maximizing their profits. Only then will they emerge victorious as the city’s wealthiest property magnate.

—description from the publisher

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