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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jeff Downey
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아티스트
-
인원
게임 소개
인상적이고 미니멀리즘적인 접근법인 “dice 야구” (이 게임은 무작위 결과 생성을 위해 표준 플레이 카드 덱에서 카드를 뽑는다.) 디자이너 제프 다우니는 탁상 야구의 거의 모든 뉘앙스를 몇 페이지 분량의 매우 명확한 규칙과 단 두 개의 차트에 포함시켰다. 서두르는 것을 좋아한다면, 이 경기가 잠재적으로 가장 빠른 야구 경기일 수 있습니다.
매우 일반적인 플레이어 속성은 “graded”이며, 전체적인 기술(배터, 아이, 파워, 디펜스/필딩, 스피드), 즉 타자의 파워 등급은 “Star”, “가 될 수 있습니다.굿”, “평균” 또는 “가난한 사람. 마찬가지로, 투수는 컨트롤 등에 대해 비슷한 평가를 받습니다.
각 타석에 대해 카드를 뽑는다. 먼저 투수 등급 차트에 대해 확인하고 결과에 따라 다음과 같은 카드를 뽑아야 할 수 있습니다. 즉, 투수 결과가 “Batter”를 나타낼 수 있습니다. 이 경우 타자가 공을 투입하여 다음 카드를 뽑을 때 타자 차트를 사용한다.
물론 타자’의 특정 등급입니다.) 결과는 히트작이 될 수도 있고 &ldquo일 수도 있다.그래서 좋은 투구를 기다리는 타자의 능력에 의문이 제기되고 있다. 우리는 &ldquo에 간다.결과를 위한 다른 카드를 도표로 그리고 뽑습니다.
스틸, 번트, 힛 앤드 런, 더블 플레이, 자크 플라이, 에러, 그리고 수비는 모두 이 매혹적이고, 빠르고, 매우 성공적인 마이크로 게임”에 대표됩니다.
가상 팀을 사용하여 특성 그레이드를 임의로 생성하는 것이 가장 쉽지만 실제 통계를 사용하고 기록 플레이어 사용에 대한 일반 가이드를 만들 수 있습니다.
—사용자 요약
매우 일반적인 플레이어 속성은 “graded”이며, 전체적인 기술(배터, 아이, 파워, 디펜스/필딩, 스피드), 즉 타자의 파워 등급은 “Star”, “가 될 수 있습니다.굿”, “평균” 또는 “가난한 사람. 마찬가지로, 투수는 컨트롤 등에 대해 비슷한 평가를 받습니다.
각 타석에 대해 카드를 뽑는다. 먼저 투수 등급 차트에 대해 확인하고 결과에 따라 다음과 같은 카드를 뽑아야 할 수 있습니다. 즉, 투수 결과가 “Batter”를 나타낼 수 있습니다. 이 경우 타자가 공을 투입하여 다음 카드를 뽑을 때 타자 차트를 사용한다.
물론 타자’의 특정 등급입니다.) 결과는 히트작이 될 수도 있고 &ldquo일 수도 있다.그래서 좋은 투구를 기다리는 타자의 능력에 의문이 제기되고 있다. 우리는 &ldquo에 간다.결과를 위한 다른 카드를 도표로 그리고 뽑습니다.
스틸, 번트, 힛 앤드 런, 더블 플레이, 자크 플라이, 에러, 그리고 수비는 모두 이 매혹적이고, 빠르고, 매우 성공적인 마이크로 게임”에 대표됩니다.
가상 팀을 사용하여 특성 그레이드를 임의로 생성하는 것이 가장 쉽지만 실제 통계를 사용하고 기록 플레이어 사용에 대한 일반 가이드를 만들 수 있습니다.
—사용자 요약
An impressive, minimalist approach to playing “dice baseball” (although this game uses a card-draw from a standard playing-card deck for its random-results generation). Designer Jeff Downey has managed to incorporate just about every nuance of table-top baseball into a few pages of very clear rules and only two charts. If you like to rush, this is potentially the quickest playing baseball game available.
Very general player-attributes are “graded” for overall skill (Batter, Eye, Power, Defense/Fielding, Speed) i.e. a batter’s Power rating could be “Star”, “Good”, “Average”, or “Poor”. Likewise, a pitcher would be rated similarly for Control etc.
For each at-bat, a card is drawn. It is first checked against the pitcher-rating chart, and depending on the result, following cards may need to be drawn, i.e. the pitcher-result may indicate “Batter”. In this case, the batter has put the ball into play and so the batter chart is used when drawing the next card (using the
batter’s particular rating, of course.) The result might be a hit or possibly “Eye”, so then the batter’s ability to wait for a good pitch is being called into question. We go to “Eye” chart and draw another card for the result etc.
Steal, bunt, hit and run, double plays, sac flys, errors, and fielding are all represented in this fascinating, fast and very successful “micro-game”.
It is easiest to use a fictional team and randomly generate the attribute-grades, but you can certainly use real stats and create a general guide for using historical players.
—user summary
Very general player-attributes are “graded” for overall skill (Batter, Eye, Power, Defense/Fielding, Speed) i.e. a batter’s Power rating could be “Star”, “Good”, “Average”, or “Poor”. Likewise, a pitcher would be rated similarly for Control etc.
For each at-bat, a card is drawn. It is first checked against the pitcher-rating chart, and depending on the result, following cards may need to be drawn, i.e. the pitcher-result may indicate “Batter”. In this case, the batter has put the ball into play and so the batter chart is used when drawing the next card (using the
batter’s particular rating, of course.) The result might be a hit or possibly “Eye”, so then the batter’s ability to wait for a good pitch is being called into question. We go to “Eye” chart and draw another card for the result etc.
Steal, bunt, hit and run, double plays, sac flys, errors, and fielding are all represented in this fascinating, fast and very successful “micro-game”.
It is easiest to use a fictional team and randomly generate the attribute-grades, but you can certainly use real stats and create a general guide for using historical players.
—user summary
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