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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-90 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Philip Frisch
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아티스트
Philip Frisch
-
인원
게임 소개
Tempus는 모두에게 즐거운 복고풍 카드 게임입니다! UNO, Skip-bo, Phase 10 및 Rack-O와 같은 위대한 기업에서 영감을 받았습니다.
플레이어들은 상대편보다 먼저 모든 카드를 치기 위해 시간을 조절합니다!
구성 요소: 여행용 케이스/게임 보드 1개, 지침서 1개, 168개의 카드, 각각 #1-#12(클록 카드), 18n(와일드) 카드 및 6개의 리버스 타임 카드로 구성됩니다.
역방향 시간 카드: 이 카드들은 경기의 카운트 순서를 지시한다. 처음 게임을 할 때, 시계 반대 방향으로 (뒤로) 카운트하는 방향으로 방향을 바꾸기 위해 정면으로 플레이된다. 두 번째로 시계방향을 가리키기 위해 아래를 향하게 된다. 시간대의 측면에서 카운트 더미와는 별도로 재생됩니다.
목표: 카운트다운 데크에 있는 모든 카드를 상대방보다 먼저 재생합니다. 한 선수가 365점을 쌓으면 게임이 종료되고, 그 때 가장 낮은 점수가 승리합니다!
설정:
12장의 카드가 각 플레이어를 향해 엎어지면 각 플레이어가 자신의 카드를 뒤집어 카드 위에 올려놓으면 카운트다운 더미가 만들어진다.
가운데 4개의 시간대에서 4개의 카드가 위를 향하도록 공개하세요. n(와일드) 카드가 나타나면 시계 카드 4장이 될 때까지 다른 카드로 덮습니다.
역방향 시간 카드가 드러나면 시간대의 측면에서 재생됩니다.
놀이: 딜러 왼쪽에 있는 플레이어는 5개를 손에 쥘 때까지 카드를 뽑습니다. 그들은 카운트다운 더미, 손 또는 폐기물의 카드를 사용하여 시간대의 시계 시간을 방향(앞 또는 뒤)에 따라 셀 수 있다.
템퍼스의 카운팅은 시계처럼 주기적이에요. 선수들은 전진 방향으로 11-12-1, 그리고 후진 방향으로 1-12-11을 셀 것입니다.
만약 한 선수가 한 번에 5장의 카드를 모두 돌릴 수 있다면, 그들은 5장의 카드를 더 뽑고 계속 할 수 있다.
모든 n개의 카드는 차례대로 다음 시계 카드에 가려져야 한다. 커버할 수 없는 경우 표준 시간대에서 제거되고 카운트다운 데크 하단에 배치됩니다.
플레이어는 카운트다운 더미, 손, 또는 차례당 폐기된 카드를 시간대에 하나 이상 세어야 한다. 그들은 할 수 있을 때까지 카드를 손에 쥐어야 합니다. 플레이어가 폐기 후 카드를 5장 이상 가지고 있으면 카운트다운 파일 아래에 카드를 올려놓아야 한다.
한 명의 카드를 네 개의 더미 중 하나에 버리면 차례가 끝난다. 카드를 쌓을 수 있지만 각 폐기 더미의 현재 최상위 카드만 플레이할 수 있습니다. 남은 카드는 다음 차례로 넘어가며, 여기서 다시 5장이 나올 때까지 추첨한다.
플레이는 한 플레이어가 카운트다운 더미의 카드를 모두 사용할 때까지 왼쪽으로 계속된다. 다른 모든 플레이어들은 카운트다운 더미에 남은 카드를 합산하여 점수에 합산한다. (1-4: 5 pt, 5-8: 10 pt, 9-12: 15 pt, n: 20, RT: 25)
한 선수가 365점에 도달하면 게임은 종료되고, 가장 낮은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
—디자이너의 설명
플레이어들은 상대편보다 먼저 모든 카드를 치기 위해 시간을 조절합니다!
구성 요소: 여행용 케이스/게임 보드 1개, 지침서 1개, 168개의 카드, 각각 #1-#12(클록 카드), 18n(와일드) 카드 및 6개의 리버스 타임 카드로 구성됩니다.
역방향 시간 카드: 이 카드들은 경기의 카운트 순서를 지시한다. 처음 게임을 할 때, 시계 반대 방향으로 (뒤로) 카운트하는 방향으로 방향을 바꾸기 위해 정면으로 플레이된다. 두 번째로 시계방향을 가리키기 위해 아래를 향하게 된다. 시간대의 측면에서 카운트 더미와는 별도로 재생됩니다.
목표: 카운트다운 데크에 있는 모든 카드를 상대방보다 먼저 재생합니다. 한 선수가 365점을 쌓으면 게임이 종료되고, 그 때 가장 낮은 점수가 승리합니다!
설정:
12장의 카드가 각 플레이어를 향해 엎어지면 각 플레이어가 자신의 카드를 뒤집어 카드 위에 올려놓으면 카운트다운 더미가 만들어진다.
가운데 4개의 시간대에서 4개의 카드가 위를 향하도록 공개하세요. n(와일드) 카드가 나타나면 시계 카드 4장이 될 때까지 다른 카드로 덮습니다.
역방향 시간 카드가 드러나면 시간대의 측면에서 재생됩니다.
놀이: 딜러 왼쪽에 있는 플레이어는 5개를 손에 쥘 때까지 카드를 뽑습니다. 그들은 카운트다운 더미, 손 또는 폐기물의 카드를 사용하여 시간대의 시계 시간을 방향(앞 또는 뒤)에 따라 셀 수 있다.
템퍼스의 카운팅은 시계처럼 주기적이에요. 선수들은 전진 방향으로 11-12-1, 그리고 후진 방향으로 1-12-11을 셀 것입니다.
만약 한 선수가 한 번에 5장의 카드를 모두 돌릴 수 있다면, 그들은 5장의 카드를 더 뽑고 계속 할 수 있다.
모든 n개의 카드는 차례대로 다음 시계 카드에 가려져야 한다. 커버할 수 없는 경우 표준 시간대에서 제거되고 카운트다운 데크 하단에 배치됩니다.
플레이어는 카운트다운 더미, 손, 또는 차례당 폐기된 카드를 시간대에 하나 이상 세어야 한다. 그들은 할 수 있을 때까지 카드를 손에 쥐어야 합니다. 플레이어가 폐기 후 카드를 5장 이상 가지고 있으면 카운트다운 파일 아래에 카드를 올려놓아야 한다.
한 명의 카드를 네 개의 더미 중 하나에 버리면 차례가 끝난다. 카드를 쌓을 수 있지만 각 폐기 더미의 현재 최상위 카드만 플레이할 수 있습니다. 남은 카드는 다음 차례로 넘어가며, 여기서 다시 5장이 나올 때까지 추첨한다.
플레이는 한 플레이어가 카운트다운 더미의 카드를 모두 사용할 때까지 왼쪽으로 계속된다. 다른 모든 플레이어들은 카운트다운 더미에 남은 카드를 합산하여 점수에 합산한다. (1-4: 5 pt, 5-8: 10 pt, 9-12: 15 pt, n: 20, RT: 25)
한 선수가 365점에 도달하면 게임은 종료되고, 가장 낮은 점수를 받은 선수가 승리합니다!
—디자이너의 설명
Tempus is a retro style card game that's fun for everyone! Inspired by the greats, like UNO, Skip-bo, Phase 10, and Rack-O.
Players control time to play all of their cards before their opponents!
Components: 1 travel case/game board, 1 instruction sheet, 168 cards, consisting of 12 each #1-#12 (clock cards), 18 n (wild) cards, and 6 Reverse time cards.
Reverse time cards: These cards dictate the counting order of the game. The first time they are played, they are played face up to change the direction to counterclockwise (backward) counting direction. The second time they are played face down to indicate clockwise direction. They are played to the side of the time zones, separate from the counting piles.
Objective: Play all of the cards in your countdown deck before your opponent! The game ends when a player has accumulated 365 points, and then the lowest score wins!
Setup:
Deal 12 cards face down to each player, each player flips their top card over and places it on top of their cards to create the countdown pile.
Reveal 4 cards face up in the 4 time zones in the center. If any n (wild) cards are revealed, cover them up with another card until 4 clock cards.
If any reverse time cards are revealed, they are played to the side of the time zones.
Play: The player to the left of the dealer draws cards until they have 5 in their hand. They may use cards from their countdown pile, hand, or discards to count the hours of the clock in the time zone, according to the direction (forwards or backwards) in the directional area.
Counting in Tempus is cyclical, like a clock. Players will count 11-12-1 in forwards direction, and 1-12-11 in backwards direction.
If a player can play all 5 cards from their hand in a single turn, they can draw 5 more cards and continue playing
All n cards must be covered by the next clock card in the sequence before that players turn is over. If it cannot be covered, it is removed from the time zone and placed at the bottom of their countdown deck.
A player MUST count at least one card in the Time Zone from their countdown pile, hand, or discard per turn. They must draw cards into their hands until they can. If a player has more than 5 cards after discarding, they must place the excess cards at the bottom of their countdown pile.
A player ends their turn by discarding 1 card into one of their four discard piles. Cards may be stacked, but only the current top card of each discard pile is playable. Any remaining cards in a players hand carries over to their next turn, where they will draw until they have 5 again.
Play continues to the left until one player has used all of the cards in their countdown pile. All other players add up their cards remaining in their countdown piles and add it to their score. (1-4: 5 pts, 5-8: 10 pts, 9-12: 15 pts, n: 20, RT: 25)
Once a player has reached 365 points, the game is over, and the player with the lowest score wins!
—description from the designer
Players control time to play all of their cards before their opponents!
Components: 1 travel case/game board, 1 instruction sheet, 168 cards, consisting of 12 each #1-#12 (clock cards), 18 n (wild) cards, and 6 Reverse time cards.
Reverse time cards: These cards dictate the counting order of the game. The first time they are played, they are played face up to change the direction to counterclockwise (backward) counting direction. The second time they are played face down to indicate clockwise direction. They are played to the side of the time zones, separate from the counting piles.
Objective: Play all of the cards in your countdown deck before your opponent! The game ends when a player has accumulated 365 points, and then the lowest score wins!
Setup:
Deal 12 cards face down to each player, each player flips their top card over and places it on top of their cards to create the countdown pile.
Reveal 4 cards face up in the 4 time zones in the center. If any n (wild) cards are revealed, cover them up with another card until 4 clock cards.
If any reverse time cards are revealed, they are played to the side of the time zones.
Play: The player to the left of the dealer draws cards until they have 5 in their hand. They may use cards from their countdown pile, hand, or discards to count the hours of the clock in the time zone, according to the direction (forwards or backwards) in the directional area.
Counting in Tempus is cyclical, like a clock. Players will count 11-12-1 in forwards direction, and 1-12-11 in backwards direction.
If a player can play all 5 cards from their hand in a single turn, they can draw 5 more cards and continue playing
All n cards must be covered by the next clock card in the sequence before that players turn is over. If it cannot be covered, it is removed from the time zone and placed at the bottom of their countdown deck.
A player MUST count at least one card in the Time Zone from their countdown pile, hand, or discard per turn. They must draw cards into their hands until they can. If a player has more than 5 cards after discarding, they must place the excess cards at the bottom of their countdown pile.
A player ends their turn by discarding 1 card into one of their four discard piles. Cards may be stacked, but only the current top card of each discard pile is playable. Any remaining cards in a players hand carries over to their next turn, where they will draw until they have 5 again.
Play continues to the left until one player has used all of the cards in their countdown pile. All other players add up their cards remaining in their countdown piles and add it to their score. (1-4: 5 pts, 5-8: 10 pts, 9-12: 15 pts, n: 20, RT: 25)
Once a player has reached 365 points, the game is over, and the player with the lowest score wins!
—description from the designer
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